logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Medialny rozgłos wywiadu z księciem Harrym i Meghan Markle

  PR 12.03.2021, przeczytano 586 razy
ilustracjastrzałka

Po wyemitowanym w niedzielę 7 marca wywiadzie Oprah Winfrey z księciem Harrym i Meghan Markle na antenie CBS w Stanach Zjednoczonych o parze mówiono w wielu mediach na świecie. W Polsce w zaledwie pięć dni od emisji rozmowy we wszystkich typach mediów pojawiło się aż 5,8 tys. publikacji i wciąż ich przybywa. Wartość ekwiwalentu reklamowego przeanalizowanych do tej pory materiałów wynosi 19,1 mln złotych – podaje Instytut Monitorowania Mediów, IMM.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/medialny-rozglos-wywiadu-z-ksieciem-harrym-i-meghan-markle,390588,artykul.html

W niedzielę premierę rozmowy w CBS śledziło 17,1 mln osób. Następnego dnia, 8 marca br. o godz. 20.30 stacja TVN24 wyemitowała wywiad, który oglądało około 1,3 mln widzów[1]. W dwa dni po emisji w prasie, radiu, telewizji, portalach internetowych i w social mediach pojawiało się na ten temat prawie 4,3 tys. publikacji o dotarciu[2] na poziomie 53,3 mln kontaktów z przekazem i ekwiwalencie reklamowym AVE 14,8 mln złotych. Do czwartku 11 marca odnotowano natomiast wzrost do liczby 5,8 tys. w tym: 56 w telewizji, 152 w radiu, 2,3 tys. w portalach internetowych oraz w mediach społecznościowych typu Facebook, Twitter, Instagram aż 3,1 tys. Dotarcie zebranych publikacji wynosi 65,8 mln a ekwiwalent reklamowy 19,1 mln złotych.

Jak zauważają eksperci od strategii komunikacji w rozmowach [1] z branżowym portalem Wirtualnemedia.pl zatrudnienie książęcej pary w projektach marketingowych lub medialnych może się okazać bardzo kosztowne.

Prasa

W prasie o wywiadzie i losach książęcej pary pisały między innymi tytuły Życie na Gorąco, Fakt, Angora, Super Express, Viva, Dziennik Zachodni, Gazeta Pomorska, Głos Wielkopolski, Gazeta Współczesna, Kurier Poranny, Kurier Lubelski, Express Bydgoski i wiele innych redakcji regionalnych. Wartość reklamowa publikacji i wzmianek prasowych wynosi 1,5 mln złotych, dotarcie natomiast szacuje się na ok. 7,7 mln kontaktów.

Telewizja

W telewizji mówiono o wywiadzie Meghan i Harry’ego w stacjach TVN, Polsat i TVP1 – najczęściej treści ukazywały się zaś w TVN24 i Polsat News. W sumie 56 materiałów wyemitowanych u ww. nadawców w okresie od  7 do 11 marca przełożyło się na dotarcie w wysokości 5,1 mln kontaktów z przekazem i ekwiwalent reklamowy na poziomie 2,6 mln złotych.

Radio

O wywiadzie najczęściej wspominało radio RMF FM i Radio ZET. Dodatkowo informacje pojawiały się między innymi w TOK FM i Programie Pierwszym Polskiego Radia oraz stacjach regionalnych: PR Kraków, PR Szczecin, PR Rzeszów, Radio Eska Poznań, Radio Eska Wrocław, czy Radio Plus Gdańsk i Łódź. Łączna liczba publikacji i wzmianek w tym medium wynosi 152 o zasięgu na poziomie 8,7 mln kontaktów i AVE w wysokości 171 tys. złotych.

Portale internetowe i social media

Najwięcej treści nawiązujących do rozmowy z księciem Harrym i Meghan Markle odnotowano w portalach internetowych i mediach społecznościowych, w tym w social mediach najczęściej na Twitterze i Facebooku. Łączny wynik dla obu rodzajów medium to 5 524 materiałów o dotarciu szacowanym na 44,3 mln kontaktów z przekazem i wartości reklamowej 14,7 mln złotych.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

[1] 1,32 mln Polaków obejrzało wywiad Oprah Winfrey z Meghan i Harrym, dane udostępnione portalowi Wirtualnemedia.pl
[2] Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.
[3] Meghan i Harry to wprawni celebryci, Wirtualnemedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764