logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Medykalizacja komunikacji marketingowej - Unique work rozpoczyna działalność

  PR 04.02.2019, przeczytano 172 razy

Unique work to nowa firma z dziedziny profesjonalnej komunikacji medycznej, oparta na najlepszych doświadczeniach dawnej spółki G-Pharma Consulting.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/medykalizacja-komunikacji-marketingowej---unique-work-rozpoczyna-dzialalnosc,381080,artykul.html

Zespół unique work tworzą doświadczeni konsultanci, świadczący usługi z zakresu doradztwa strategicznego oraz marketingu 360°, a także kreujący i realizujący świadomościowe kampanie społeczne, dedykowane współczesnym wyzwaniom zdrowotnym. Na czele spółki stoją dr Marta Pelc i dr Sebastian Kołodziej, wspólnicy i członkowie zarządu unique work.

Start z doświadczeniem

Unique work to powstała w 2019 roku firma consultingowa, oferująca usługi z zakresu profesjonalnej komunikacji medycznej. Firma oferuje opracowywanie i wdrażanie skrojonej na miarę potrzeb klienta strategii komunikacji z uwzględnieniem najważniejszych aktualnych wyzwań medycznych i ogólnozdrowotnych.

– Do generalnej strategii działań komunikacyjnych i marketingowych zespół konsultantów unique work każdorazowo dobiera zestaw indywidualnych narzędzi z zakresu marketingu 360°, public relations oraz reklamy. Profil naszej działalności to medykalizacja komunikacji marketingowej, koncentrowanie się na najważniejszych aktualnych wyzwaniach z obszaru zdrowia. Cele komunikacyjne i biznesowe klientów realizujemy poprzez wydarzenia o różnym zasięgu i formacie, wśród nich: debaty eksperckie, kongresy, konferencje, sympozja i dedykowane szkolenia tematyczne – mówi dr Marta Pelc, wspólniczka i członek zarządu unique work.

Wyróżnikiem oferty unique work jest kompleksowa organizacja i obsługa eventów medycznych z zastosowaniem najnowocześniejszych technologii mobilnych, umożliwiających uczestnikom wydarzeń wysyłkę wiadomości SMS z pytaniami do prelegentów, przeprowadzenie interaktywnej dyskusji oraz głosowania bądź ankiety w czasie rzeczywistym.

Unique work ma w ofercie pełen zakres usług z obszarów: social media, digital marketingu oraz call center. Zespół konsultantów realizujących świadczenia z zakresu marketingu telefonicznego stanowi w unique work osobny dział i świadczy usługi w oparciu o dedykowane bazy danych, zgodnie z wymogami unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

Unique work inicjuje i przeprowadza edukacyjne kampanie społeczne, dedykowane aktualnym wyzwaniom w dziedzinie zdrowia. Zapoczątkowane jeszcze pod szyldem G-Pharma Consulting a kontynuowane pod parasolem unique work są miedzy innymi kampanie: „Zdrowie na Szpilkach”, poświęcona profilaktyce chorób cywilizacyjnych wśród Polek, a także „Medycyna na Krańcach Świata”, dedykowana świadomości profilaktyki zdrowotnej coraz popularniejszych wśród Polaków egzotycznych podróży.

Medycyna na krańcach świata

Kampania edukacyjna „Medycyna na krańcach świata” jest skierowana do początkujących miłośników egzotycznych wypraw. Celem inicjatywy jest edukacja i kształtowanie prawidłowych postaw w zakresie profilaktyki oraz ochrony zdrowia turystów i ich bliskich. W pierwszą edycję kampanii zaangażowali się czołowi eksperci z zakresu medycyny podróży i medycyny tropikalnej oraz Martyna Wojciechowska – podróżniczka i publicystka, która w ramach działań edukacyjnych dzieliła się wiedzą na temat bezpiecznych wyjazdów, w oparciu o własne doświadczenia z podróży. W ramach kampanii odbył się cykl spotkań z popularnymi blogerami podróżniczymi, którzy poprzez swoje kanały popularyzowali praktyczną wiedzę medyczną związaną z bliskimi i dalekimi wyprawami.

– Podróżowanie stało się bardzo popularne i znacznie bardziej dostępne niż jeszcze kilkadziesiąt-kilkanaście lat temu. Polacy przed egzotycznymi wakacjami często szukają potrzebnych informacji w internecie. Niestety, nie zawsze trafiają na źródła oparte na rzetelnej, zweryfikowanej medycznie wiedzy o potencjalnych zagrożeniach – często w social mediach nagłaśniane są najbardziej kontrowersyjne przypadki zdarzeń medycznych, nierzadko doprawione nierzetelnymi, sensacyjnymi komentarzami.  Wierzymy, że podróżowanie powinno przynosić jedynie pozytywne wrażenia, a do tego potrzebna jest wiedza oparta o Evidence Based Medicine i świadomość potencjalnych zagrożeń już na najwcześniejszym etapie planowania podróży. Stworzona w ramach kampanii platforma edukacyjna www.medycynanakrancachswiata.com ułatwia turystom kontakt z lekarzami oraz dostęp do niezbędnych informacji, a jednocześnie pozwala kształtować wiedzę i prawidłowe postawy wśród podróżujących – mówi dr Sebastian Kołodziej, wspólnik i członek zarządu unique work, inicjator kampanii.

Druga edycja kampanii jest dedykowana profesjonalistom branży turystycznej. W ramach szkoleń zostaną przeprowadzone webinaria, podczas których agenci biur podróży nauczą się zasad udzielania pierwszej pomocy i reagowania w najczęściej występujących sytuacjach wymagających interwencji ratowniczo-medycznej. Szkolenie zwieńczy wręczenie uczestnikom certyfikatów. Ambasadorem drugiej edycji kampanii „Medycyna na krańcach świata” został polarnik Marek Kamiński.

Zdrowie na Szpilkach

Kampania „Zdrowie na Szpilkach” została poświęcona profilaktyce chorób cywilizacyjnych wśród kobiet. – Jako lekarze dobrze wiemy, jak ważna w kontekście ochrony zdrowia Polek jest edukacja oraz kształtowanie właściwych postaw prozdrowotnych – nie poprzez straszenie groźnymi chorobami, ale budowanie pozytywnej świadomości, że im wcześniej wdroży się dobre nawyki, tym dbanie o zdrowie jest przyjemniejsze, tańsze i bardziej skuteczne. Polki przyzwyczaiły się do nadmiaru obowiązków i nie potrafią znaleźć czasu dla siebie. Jest on jednak niezbędny do utrzymania równowagi w życiu, dobrej formy i zdrowia. Pierwsza edycja kampanii odbyła się pod hasłem: „Kobieta sukcesu to kobieta zdrowa”, druga: „Twój czas to twoje zdrowie”. Poprzez tak sformułowane hasła motywujemy kobiety do znalezienia czasu dla siebie, regularnego wykonywania badań profilaktycznych, dbania o prawidłową dietę i aktywność fizyczną oraz realizowania swoich pasji i ambicji. Dobre nawyki buduje się od małych kroków, dlatego warto sukcesywnie wdrażać choćby najmniejsze zmiany – mówi dr Marta Pelc, inicjatorka kampanii.

– W ramach kampanii odbyła się seria spotkań z kobietami biznesu i ekspertami różnych dziedzin medycyny: profesor Małgorzatą Kozłowską-Wojciechowską, znaną telewizyjnej publiczności jako Profesor Zdrówko, profesor Janiną Stępińską, pierwszą Prezes Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, profesor Violettą Skrzypulec-Plintą, ginekologiem, endokrynologiem i seksuologiem, doktor Ewą Kempisty-Jeznach, która mówiła o zdrowiu w ujęciu holistycznym, związanym nie tylko ze strona fizyczną i fizjologiczną, ale także psychiką i emocjami. Sferę uczuć i emocji szczegółowo omówiła profesor Dominika Dudek, autorka książki „Psychiatria na obcasach”, dzieląc się ze słuchaczkami przemyśleniami o wielkiej presji, z jaką stykają się współczesne kobiety: próba sprostania roli idealnej żony, matki, córki, pracownicy i przyjaciółki, kobiety mądrej, pięknej, troskliwej i zawsze uśmiechniętej może przytłoczyć najsilniejsze nawet kobiety. Radami odnośnie do wdrożenia zdrowego trybu życia dzieliły się ambasadorki kampanii: Patrycja Markowska, Beata Sadowska, Agata Młynarska i Paulina Koziejowska.

Gabinety Bliskie Sercu

Jak podaje Światowa Organizacja Zdrowia, choroby serca stanowią pierwszą przyczynę zgonów na świecie[1]. Nie dziwi już widok aktywnych 30-latków na oddziale kardiologii. Gabinety Bliskie Sercu to program edukacyjny pod patronatem Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, którego celem jest zwiększenie świadomości społeczeństwa w zakresie profilaktyki przeciwzawałowej. W całej Polsce powstały gabinety, w których wykwalifikowany personel: pielęgniarka kardiologiczna, dietetyk i fizjoterapeuta w ramach nieodpłatnych wizyt radzili pacjentom, w jaki sposób zapobiegać incydentom kardiologicznym, ale także jak dbać o siebie po przebytym zawale serca. Pacjenci byli uświadamiani, jak wielkie znaczenie dla kolejnych lat w dobrej formie i zdrowiu ma codzienna porcja ruchu, choćby najzwyklejsze spacery i proste ćwiczenia fizyczne.

– Przez rok Gabinety Bliskie Sercu odwiedziło blisko 11 tysięcy osób. W naszych kampaniach kładziemy nacisk nie tylko na profilaktykę, ale także na długie i dobrej jakości życie z chorobami przewlekłymi. Współczesne, coraz starsze polskie społeczeństwo stawia przed sektorem opieki zdrowotnej nowe wyzwania w zakresie diagnostyki i terapii – ważne, by mówić o nich merytorycznie, ale jednocześnie przystępnie: bez tabu i zrozumiale – mówi dr Sebastian Kołodziej.

Współpraca z ekspertami

Działalność spółki unique work pod nowym szyldem rozpoczęła debata ekspercka, zorganizowana z inicjatywy Polskiej Grupy Ekspertów ds. Bezpieczeństwa Stosowania Terapii Biologicznych, która odbyła się 10 stycznia 2019 roku w siedzibie redakcji „POLITYKA”. Wybitni specjaliści z różnych dziedzin medycyny i eksperci ochrony zdrowia wspólnie dyskutowali o terapiach biologicznych referencyjnych i biopodobnych – temacie przewodnim spotkania.

Wśród ekspertów znaleźli się przedstawiciele różnych dyscyplin naukowych: prof. dr hab. n. med. Karina Jahnz-Różyk (alergologia, immunologia kliniczna), prof. dr hab. n. med. Ewa Lech-Marańda (hematologia), prof. dr hab. n. med. Marek Brzosko (reumatologia), prof. dr hab. n. med. Joanna Narbutt (dermatologia), prof. dr hab. n. med. Witold Owczarek (dermatologia), prof. dr hab. n. med. Marek Rękas (okulistyka), prof. dr hab. n. med. Jan Styczyński (pediatria), dr n. med. Paweł Różanowski (onkologia kliniczna, immunologia kliniczna), dr n. med. Ewa Więsik-Szewczyk (immunologia kliniczna, reumatologia), dr hab. n. med. Edyta Zagórowicz (gastroenterologia).

Podczas debaty przedstawiciele Polskiej Grupy Ekspertów ds. Bezpieczeństwa Stosowania Terapii Biologicznych ogłosili uzgodnienie interdyscyplinarnego konsensu w odniesieniu do aktualnego stanu wiedzy naukowej w zakresie bezpieczeństwa stosowania terapii biologicznych referencyjnych i biopodobnych. – Terapie biologiczne to aktualnie gorący temat w dziedzinie współczesnej medycyny. Leki biopodobne to uznana alternatywa dla biologicznych leków referencyjnych, jednak, podobnie jak kilkanaście lat temu leki generyczne, budzą wiele emocji. Zaprosiliśmy do dyskusji przedstawicieli różnych dyscyplin, by z kilku punktów widzenia rzetelnie ocenić szanse i wyzwania, jakie niosą te terapie. Dyskusja została oceniona przez ekspertów i odbiorców jako ważna i potrzebna, dlatego w niedalekiej przyszłości planujemy podobne inicjatywy – mówi dr Marta Pelc.

Zespół unique work tworzy kilkunastu konsultantów doświadczonych w zakresie profesjonalnej komunikacji medycznej. Na czele firmy stoją: dr Marta Pelc i dr Sebastian Kołodziej - członkowie zarządu unique work, którzy wspólnie nadzorowali i wdrażali projekty w ramach działalności spółki G-Pharma Consulting.

Źródło: Unique work

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

B-life Botanicals z niecodzienną kampanią outdoorową
W czerwcu ruszyła kampania outdoorowa nowych warzonych napojów B-Life Botanicals. Na nośnikach reklamowych można zobaczyć niecodzienne elementy 3D – puszki i liście. Kampania realizowana jest między innymi na nośnikach Cityboard Media.
„Żubr zaprasza na Podlasie” w nowej kampanii marki
Tym razem nie strażnik Puszczy i opiekun jej mieszkańców, ale gospodarz i przewodnik – w taką rolę wciela się Żubr w najnowszym spocie „Żubr zaprasza na Podlasie”. Marka prezentuje walory swojego macierzystego regionu, chcąc odwdzięczyć mu się w ten sposób i zachęcić do przyjazdu turystów.
Mrożone Danonki w letniej kampanii
Marka Danonki rusza z nową kampanią, która łączy promowanie mrożenia Danonków jako sposobu na letni przysmak dla dzieci z edukacyjnym tematem przewodnim - poznawaniem zwierząt zmieniających barwy. Oczywiście w towarzystwie Danonka, sympatycznego bohatera marki oraz z zapasem Danonków – teraz z nowymi patyczkami zmieniającymi kolor.
PR-owcy dla NGO - Społeczna Pomoc Komunikacyjna pod patronatem PSPR
Polskie Stowarzyszenie Public Relations objęło patronatem Społeczną Pomoc Komunikacyjną – akcję skierowaną do organizacji społecznych i profesjonalistów komunikacji. W ramach burz mózgów organizowanych przez SPK specjalistki i specjaliści PR pomagają NGO-som w pokonywaniu komunikacyjnych wyzwań. Inicjatorem akcji jest Fundacja Głośniej.
Oknoplast rusza z kampanią reklamową okna Prismatic
OKNOPLAST rozpoczyna kampanię telewizyjną i digitalową dotyczącą swojej tegorocznej premiery rynkowej – okna PRISMATIC. Stworzone na potrzeby akcji reklamowej spoty widzowie mogą zobaczyć już od 17 czerwca. Zapowiadają one wprowadzenie produktu, który w ofercie firmy pojawi się już niebawem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764