Meetrics planuje w najbliższym czasie w obszarze pomiarów viewability reklam wideo skupienie się na nowym standardzie weryfikacji tego typu reklam, jakim jest VAST 4.0. W przeprowadzonym na żywo teście wskaźnik efektywności pomiaru znacznie wzrósł dzięki VAST 4.0 tak więc firma przewiduje, że ten standard stanie się w ciągu najbliższych miesięcy powszechnie obowiązujący, na początek w Niemczech, a później w innych krajach europejskich, w których działa Meetrics, w tym m.in. w Polsce.
Meetrics przeprowadziła testy dla nowego formatu pomiaru video VAST 4.0 wraz z firmami IP Germany, smartclip oraz Sizmek.
Na początek testy zostały przeprowadzone na niemieckim rynku, ale firma planuje używanie VAST 4.0 jako standardu do weryfikacji reklam w najbliższej przyszłości również na innych rynkach, gdyż efektywność pomiaru reklam wideo przy wykorzystaniu tego standardu jest znacznie wyższa.
Wszystkie cztery firmy zaangażowane w testy VAST 4.0 w Niemczech zamierzają dalej pracować nad wzmocnieniem VAST 4.0 jako standardu weryfikacji reklam. Obecnie prowadzone są dalsze testy, już przy udziale reklamodawców (nazwy marketerów nie zostały ujawnione).
"Dzięki dobrej współpracy wszystkich partnerów z powodzeniem udało się wypracować rozwiązanie zgodne z normami VAST 4.0, które już wkrótce znacząco poprawi jakość dostarczania reklam wideo, nie tylko na niemieckim rynku, ale także m.in. na polskim " - mówi Tomasz Piątkowski, Country Manager Poland w Meetrics.
VAST (Video Ad Serving Template) jest skryptem służącym do transferu ważnych metadanych o wyświetlanej reklamie z serwera reklamowego do odtwarzacza wideo. VAST został stworzony w 2008 r. przez specjalistów z grupy roboczej składającej się z firm będących członkami IAB. Od tego czasu odegrał znaczącą rolę w rozwoju rynku cyfrowej reklamy wideo. Jego najnowsza wersja to właśnie VAST 4.0
Meetrics jest dostawcą rozwiązań służących do weryfikacji, poprawy jakości i skuteczności kampanii reklamowych oraz kontentu w sieci. Podstawowym narzędziem Meetrics jest Ad Attention Monitor, platforma pozwalająca na weryfikacje kampanii w czasie rzeczywistym i dostarczająca analiz grup docelowych, zapewniająca brand safety dla wyświetlanych reklam oraz umożliwiająca wykrywanie nadużyć (fraudów).
IP Deutschland specjalizuje się w dostarczaniu usług reklamowych dla stacji telewizyjnych, serwisów internetowych oraz platform mobilnych.
Sizmek to dostawca rozwiązań technologicznych w obszarze digital advertising campaign management, który dostarcza domom mediowym, agencjom, reklamodawcom i wydawcom rozwiązania do zarządzania kampaniami, w szczególności tymi w kanale mobilnym na formatach wykonanych w technologii HTML5.
Smartclip to firma specjalizująca się w technologiach reklam wideo.
Źródło: Meetrics