logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Meta i zakaz spersonalizowanych reklam, a działalność agencji

  PR 10.11.2023, przeczytano 503 razy
ilustracja

Jak powszechnie wiadomo, zgodnie z unijnymi przepisy dotyczącymi ochrony prawa do prywatności Meta ma zaprzestać wyświetlania reklam opartych na wynikach śledzenia zachowań użytkowników w internecie. Taką decyzję, będącą następstwem wniosku norweskiego urzędu ochrony danych, ogłoszono 1 listopada 2023 roku. Jak wpłynie to na działalność agencji marketingowych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/meta-i-zakaz-spersonalizowanych-reklam%2C-a-dzialalnosc-agencji,402030,artykul.html

Ponad 90 % dochodów koncernu Meta, właściciela Facebooka i Instagrama, pochodzi z reklam na dwóch najpopularniejszych platformach. Globalna liczba internautów korzystających z Facebooka zwiększyła się rok do roku z 2,96 do 3,05 mld. Znaczące wzrosty zaliczył także Instagram. Były i wciąż są to idealne miejsca do reklamowania się przez firmy, czego dowodem pozostaje niesłabnąca popularność Adsów. Czy unijne przepisy dotyczące ochrony prawa do prywatności mogą to zmienić?

– Czy decyzja wpłynie na działania reklamowe? Cóż, zostaną nam zabrane dane, na podstawie których skuteczność naszych reklam wzrasta. Meta była jednak przygotowana na taką decyzję i znalazła rozwiązanie, czyli ogłoszony na początku października plan płatnej subskrypcji. Oznacza to, że osoba posiadająca płatny plan na jednym z serwisów Facebook/Instagram nie będzie mieć wyświetlanych reklam. Oczywiście płatna subskrypcja nie jest obowiązkowa i w darmowej wersji będziemy musieli wyrazić odpowiednie zgody, które będą się składać z akceptacji personalizacji reklam - komentuje Igor Walęcki, head of marketing i właściciel SkyAgency.

Rozwiązanie zaproponowane przez koncern teoretycznie spełnia formalne wymagania prawa unijnego dotyczącego zapewnienia użytkownikowi opcji odmowy.

Pamiętajmy również, że nie jest to pierwsza tego typu sytuacja i wątpię, aby znacząco przyczyniło się to do spadku popularności usług reklamowych. Meta miała już okazję walczyć z podobnym incydentem w 2021 roku, kiedy Apple zaczęło domyślnie blokować śledzenie i personalizację reklam na swoich urządzeniach. Jak widać, firma poradziła sobie z tym sprawnie, a my jako użytkownicy już o tym zapomnieliśmy – dodaje Walęcki ze SkyAgency.

W ostatnim kwartale przychody firmy wzrosły rok do roku o ponad 6 miliardów dolarów, a niemal połowę z tej sumy osiągnięto w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Jednocześnie odsetek wzrostu był bardziej znaczący w Europie – z 5,71 do 7,72 miliarda dolarów. To następstwo wzrostu liczby wyświetlanych reklam o 31 procent. Ponadto, pozostałe dochody platform koncernu wzrosły z 192 do 293 milionów dolarów.

Źródło: SkyAgency

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Głupia legislacja została szybko ominięta.
Wie to każdy, kto w ostatnich dniach odmówił płatnego planu na fejsie.

avatar użytkownika
,

Dzięki temu możesz nadal korzystać z mądrości speców handlujących Tobą.  

avatar użytkownika
,

Niech handlują na zdrowie.  

avatar użytkownika
,

Twoje oczywiście - bo chyba nie masz wątpliwości że wszystko to z troski o Ciebie?  

avatar użytkownika
,

Unia się troszczy, korporacje się troszczą. Małe biznesy, a jakże, także.
Mnie ta troska pochlebia.
  

avatar użytkownika
,

Jednym słowem dzięki głupiej legislacji masz swoje 5 minut.  

avatar użytkownika
,

Jeśli komuś przeszkadza głupia legislacja, to może zmienić pracę, wziąć kredyt, wyjechać...  

avatar użytkownika
,

A Twój bloker reklam nie wystarczy? Ach - przecież w wypadku Facebooka nie blokujesz - reklamy są w Twoim dobrze pojętym interesie!  

avatar użytkownika
,

Blokery blokują wszystko.
To w nich lubię najbardziej.
  

avatar użytkownika
,

Czyli idą po tej samej linii co głupia legislacja?  

avatar użytkownika
,

W kontekście realizowanej funkcji - blokują wszystkie reklamy.  

avatar użytkownika
,

Głupio. Prawie jak Unia.  

avatar użytkownika
,

Nóż kroi.

Głupio, bo wykonuje zadanie do którego go stworzono?
  

avatar użytkownika
,

Mówisz o Unii?  

avatar użytkownika
,

Unię przyrównałbym do noża tępego, szczerbatego, ze złamanym czubkiem i pozbawionego rękojeści.  

avatar użytkownika
,

Ale rozumiesz, że szczerbatym nożem można sobie obciąć coś równie głupio jak tym ostrym?  

avatar użytkownika
,

I właśnie sobie tniemy...  

avatar użytkownika
,

Tym adblockiem?  

avatar użytkownika
,

Jeśli chcesz, możesz adblockiem.
Ale czy to nie byłaby hipokryzja z Twojej strony?
  

avatar użytkownika
,

Nie wszyscy kradną i wspierają złodziejstwo uprawiane przez wielkie koncerny.  

avatar użytkownika
,

Stąd właśnie blokery, ludzie nie chcieli być okradani z transferu, za który płacili, nie chcieli widzieć i słuchać reklam, których nie zamawiali...  

avatar użytkownika
,

Jak to nie zamawiali? Godząc się na regulaminowe zasady korzystania z serwisu, zamawiają, zamawiają... Ale niektórzy każą potem kelnerowi zabrać talerz twierdząc, że miało być z frytkami. To tzw. "ludzie z miasta". Mają silną psychikę. Zawsze patrzą w oczy kiedy z kimś rozmawiają. I nigdy nie wykonują niepotrzebnych ruchów.   

avatar użytkownika
,

Nie no, oczywiście, że ci, którzy się zgodzili i wydawcy mają z nimi podpisane umowy, oglądają reklamy.
WIadomix,

To ci bez umów tacy bezczelni. Najgorszy typ.
  

avatar użytkownika
,

Bez umów? A gdzie oni są? Ukrywają się między klasami adresowymi numerów IP...?

Od strony prawnej *każdy* kto korzysta z serwisu, robi to na bazie zgody na warunki umowne sprecyzowane przez wydawcę czy właściciela serwisu. Umowa taka zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania ze strony i jeśli ktoś tych warunków nie dopełnia, jest po prostu złodziejem i oszustem, postępującym wbrew własnemu zobowiązaniu.
  

avatar użytkownika
,

Niesamowite jest, że I Ty naprawdę w to wierzysz.
  

avatar użytkownika
,

Prawo działa niezależnie od tego czy w to wierzysz. Dzięki temu może działać.  

avatar użytkownika
,

Ile zatem osób pozwałeś o nieoglądanie reklam w Signs?
Nazwiska, adresy, kwoty odszkodowań.
  

avatar użytkownika
,

A Ty - ilu wydawców pozwałeś za wyświetlanie Ci modułów nieujętych w regulaminie?
Nazwiska, adresy, kwoty odszkodowań.
  

avatar użytkownika
,

O ile nie można pozwać za niewidzenie tego, czego się nie chce widzieć, o tyle można pozwać za niewidzenie tego, do czego widzenia ponoć zobowiązuje zawarta umowa.

Wiem, pozornie skomplikowane, ale tak naprawdę proste.
  

Najnowsze w tym dziale

31 lat SMS-owania
3 grudnia 1992 r. rozpoczęła się historia SMS-owania. 31 lat temu programista z Vodafone wysłał pierwszą wiadomość tekstową o treści: Merry Christmas. Choć wówczas architekci telefonii komórkowej nie planowali stworzenia czatu dla wszystkich, a raczej system wspierający komunikację techniczną, dzisiaj jest niezbędnym kanałem komunikacji w życiu i biznesie.
Trendy bożonarodzeniowe w branży opakowaniowej
Okres świąteczny to czas, gdy opakowania stają się nie tylko nośnikiem informacji o towarach, lecz również oddzielnymi produktami a nawet do pewnego stopnia prezentami, które mają zbliżyć Klientów do atmosfery Bożego Narodzenia. Karton jako wszechstronny materiał zajmuje szczególne miejsce w projektowaniu opakowań, umożliwiając zastosowanie...
Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę...
Commerce media to koncepcja, która łączy handel elektroniczny z reklamą cyfrową, umożliwiając markom docieranie do konsumentów na platformach online podczas ich interakcji z produktami. Koncepcja wykracza poza tradycyjne modele reklamowe, umożliwiając firmom wykorzystanie własnych platform handlowych, tzw. retail media networks do celów...
Promocja na papierze budzi zaufanie
Polacy są coraz bardziej świadomymi klientami. Dysponując ograniczonymi środkami, wyróżniamy się na tle sąsiadów dużym stopniem świadomości konsumenckiej. Szukamy okazji i potrafimy realnie ocenić czy oferta jest atrakcyjna.[1] Co więcej, chętnie sięgamy w tym celu po gazetki i listy z ofertami.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764