logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Metalowe grafiki na ścianach gdyńskich budynków

   05.11.2021, przeczytano 1006 razy
strzałkistrzałka
Metalowe grafiki na ścianach gdyńskich budynków ZOBACZ GALERIĘ

Traffic Design prezentuje nową odsłonę drobnych dekoracyjnych interwencji z metalu. Od niedawna w Śródmieściu można oglądać dwie nowe realizacje. Metalowe elementy dekoracyjne i informacyjne pojawiły się wcześniej na ulicy Focha w dzielnicy Wzgórze Świętego Maksymiliana.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/metalowe-grafiki-na-scianach-gdynskich-budynkow,393669,artykul.html

Pierwsza z nich to „Meduza” zaprojektowana przez Adelę Madej. Jest to ilustracja wycięta z blachy i zamontowana na dystansie na fasadzie bloku przy ulicy Traugutta. Dzięki tej formie montażu wydaje się lekka - „pływa” przy ścianie. Widoczna z ulicy Świętojańskiej ilustracja liczy ponad 2 metry. Pomysł na meduzę zrodził się z faktu, że właściciel kamienicy, na której umieszczono ilustrację jest emerytowanym naukowcem związanym z morzem.

To jeden z dwóch tego typu projektów zrealizowanych w ramach współpracy z Miastem Gdynia, w ramach której stowarzyszenie Traffic Design testuje nowe formy dizajnu i funkcjonowania sztuki w przestrzeni publicznej. Kolejnym jest abstrakcyjna kompozycja, która została zamontowana przy ulicy Żeromskiego, nieopodal siedziby Traffic Design. Ażurowe elementy w kolorze dopasowanym do budynku zostały stworzone przez artystę SC Szymana znanego w Gdyni z wystaw oraz realizacji muralowych (praca przy ulicy Mściwoja), we współpracy z Jackiem Wielebskim z Traffic Design.  

Z podobnej technologii korzystaliśmy również realizując jeden z projektów Biennale Dizajnu i Sztuki Miejskiej. Uspójnienie budynków przy ulicy Focha polegało między innymi na stworzeniu numeracji i detali architektonicznych z metalu. Część z nich również zawiera elementy ilustracyjne, które powstały w nawiązaniu do historii mieszkańców ulicy.

- Początkowo planowaliśmy stworzyć projekt polegający na jeszcze większym zróżnicowaniu budynków i użyciu wielu kolorów. To mieszkańcy poprosili nas o uspójnienie ulicy i bardziej stonowany dizajn. - Natalia Wielebska, Traffic Design

Pierwszą naszą realizacją ilustracji z metalu był żłobek Niezapominajka i szyld ilustracyjny wg projektu Patryka Mogilnickiego, w ubiegłym roku powstał szyld z ilustracją Oli Niepsuj - jamniczek na Przedszkolu nr 16 a wcześniej krata zakładu naprawy parasolek na warszawskim Grochowie wg ilustracji Martiszu.

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

Galeria: Metalowe grafiki na ścianach gdyńskich budynków

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kreowanie pozytywnego doświadczenia zakupowego powinno być kluczem dla każdego właściciela e-sklepu. Jak o to zadbać? Znaczącą zmianą będzie personalizacja wiadomości otrzymywanych po złożeniu zamówienia przez konsumenta. Badania pokazują, że maile statusowe są jednymi z najczęściej otwieranych wiadomości i są użytecznym narzędziem do budowania relacji na linii...
3 wyzwania copywritingu
Mogłoby się wydawać, że copywriting jest jedną z łatwiejszych umiejętności: wystarczy „lekkie pióro” i dobry research. Tymczasem dzisiejsza rzeczywistość sprawia, że trudno jest przebić się z komunikatem przez nadmiar informacji. Jak zatem nauczyć się skutecznie pisać?
Porzucane koszyki, klienci, którzy nie wracają do sklepu albo konsumenci, którzy tracą cierpliwość, bo nie mogą w prosty sposób namierzyć na stronie towaru. Przyczyna takich fatalnych zdarzeń jest jedna – źle działająca wyszukiwarka produktów. W e-commerce to błąd częstszy niż można się spodziewać.
Pozycjonowanie stron WWW - na czym polega?
Pozycjonowanie strony WWW to sposób na znalezienie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google i dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron WWW, z jakich elementów się składa oraz ile trwa taki proces. Warto, bo ta inwestycja naprawdę się opłaca.
Marka Mentos w gamingu
Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764