logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Metalowe grafiki na ścianach gdyńskich budynków

   05.11.2021, przeczytano 1240 razy
strzałkistrzałka
Metalowe grafiki na ścianach gdyńskich budynków ZOBACZ GALERIĘ

Traffic Design prezentuje nową odsłonę drobnych dekoracyjnych interwencji z metalu. Od niedawna w Śródmieściu można oglądać dwie nowe realizacje. Metalowe elementy dekoracyjne i informacyjne pojawiły się wcześniej na ulicy Focha w dzielnicy Wzgórze Świętego Maksymiliana.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/metalowe-grafiki-na-scianach-gdynskich-budynkow,393669,artykul.html

Pierwsza z nich to „Meduza” zaprojektowana przez Adelę Madej. Jest to ilustracja wycięta z blachy i zamontowana na dystansie na fasadzie bloku przy ulicy Traugutta. Dzięki tej formie montażu wydaje się lekka - „pływa” przy ścianie. Widoczna z ulicy Świętojańskiej ilustracja liczy ponad 2 metry. Pomysł na meduzę zrodził się z faktu, że właściciel kamienicy, na której umieszczono ilustrację jest emerytowanym naukowcem związanym z morzem.

To jeden z dwóch tego typu projektów zrealizowanych w ramach współpracy z Miastem Gdynia, w ramach której stowarzyszenie Traffic Design testuje nowe formy dizajnu i funkcjonowania sztuki w przestrzeni publicznej. Kolejnym jest abstrakcyjna kompozycja, która została zamontowana przy ulicy Żeromskiego, nieopodal siedziby Traffic Design. Ażurowe elementy w kolorze dopasowanym do budynku zostały stworzone przez artystę SC Szymana znanego w Gdyni z wystaw oraz realizacji muralowych (praca przy ulicy Mściwoja), we współpracy z Jackiem Wielebskim z Traffic Design.  

Z podobnej technologii korzystaliśmy również realizując jeden z projektów Biennale Dizajnu i Sztuki Miejskiej. Uspójnienie budynków przy ulicy Focha polegało między innymi na stworzeniu numeracji i detali architektonicznych z metalu. Część z nich również zawiera elementy ilustracyjne, które powstały w nawiązaniu do historii mieszkańców ulicy.

- Początkowo planowaliśmy stworzyć projekt polegający na jeszcze większym zróżnicowaniu budynków i użyciu wielu kolorów. To mieszkańcy poprosili nas o uspójnienie ulicy i bardziej stonowany dizajn. - Natalia Wielebska, Traffic Design

Pierwszą naszą realizacją ilustracji z metalu był żłobek Niezapominajka i szyld ilustracyjny wg projektu Patryka Mogilnickiego, w ubiegłym roku powstał szyld z ilustracją Oli Niepsuj - jamniczek na Przedszkolu nr 16 a wcześniej krata zakładu naprawy parasolek na warszawskim Grochowie wg ilustracji Martiszu.

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

Galeria: Metalowe grafiki na ścianach gdyńskich budynków

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wielkanocne sesje produktów spożywczych
Czekoladowe pisanki, wiosenna linia bombonierek czy kawy ziarnistej, a może biała kiełbasa, która najlepiej smakuje w połączeniu ze świątecznym żurkiem? W sklepach zaczynają królować wielkanocne linie produktów, którym miejsca już dawno ustąpiły walentynkowe serduszka. W social media roi się z kolei od zdjęć i grafik promujących świąteczne nowości. Nie wszystkie kreacje...
To trendy w reklamie wideo na 2023 rok
Marketing wideo stał się nieodzowną częścią efektywnej strategii. W ubiegłym roku aż 86 proc. firm korzystało z treści wideo w celu zwiększenia świadomości marki, dotarcia do nowych odbiorców i konwersji leadów. Channel Factory, globalna platforma technologiczna wspierająca działania reklamowe marek na platformie YouTube prognozuje, jakie trendy będą obecne w...
Zacięta (i kosztowna) walka o subskrybentów
Coraz więcej firm decyduje się na oferowanie swoich produktów i usług w modelu subskrypcyjnym. W 2026 r. globalna wartość tego rynku osiągnie poziom ponad 12 mld dolarów. Na tak dużym i konkurencyjnym rynku kluczowe jest nie tylko pozyskanie klientów, ale ich utrzymanie.
Firmowe jajeczko – przeżytek? Alternatywne sposoby świętowania w biznesie
Zacieśnianiu współpracy z pracownikami i partnerami od zawsze pomagały świąteczne spotkania. W kalendarzach managerów namieszała jednak pandemia, która wstrzymała mnóstwo spotkań i uroczystości, a na tradycyjne „jajeczka” czy „śledziki” patrzymy coraz częściej jak na relikty przeszłości. Jak zorganizować Wielkanoc w firmie z...
9 razy więcej konwersji następuje, jeśli firma skontaktuje się z prospektem w ciągu zaledwie 5 minut od zapytania. Co jednak, jeśli do bazy trafiło ponad 1000 zapytań w krótkim czasie, a na każdy lead, pracownik musi przeznaczyć ok. 7 minut? Wówczas do analizy takiej bazy potrzeba min. 7 000 minut, czyli trzy tygodnie pracy. Przedsiębiorstwo zawsze może zatrudnić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764