logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Metalowe grafiki na ścianach gdyńskich budynków

   05.11.2021, przeczytano 543 razy
strzałkistrzałka
Metalowe grafiki na ścianach gdyńskich budynków ZOBACZ GALERIĘ

Traffic Design prezentuje nową odsłonę drobnych dekoracyjnych interwencji z metalu. Od niedawna w Śródmieściu można oglądać dwie nowe realizacje. Metalowe elementy dekoracyjne i informacyjne pojawiły się wcześniej na ulicy Focha w dzielnicy Wzgórze Świętego Maksymiliana.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/metalowe-grafiki-na-scianach-gdynskich-budynkow,393669,artykul.html

Pierwsza z nich to „Meduza” zaprojektowana przez Adelę Madej. Jest to ilustracja wycięta z blachy i zamontowana na dystansie na fasadzie bloku przy ulicy Traugutta. Dzięki tej formie montażu wydaje się lekka - „pływa” przy ścianie. Widoczna z ulicy Świętojańskiej ilustracja liczy ponad 2 metry. Pomysł na meduzę zrodził się z faktu, że właściciel kamienicy, na której umieszczono ilustrację jest emerytowanym naukowcem związanym z morzem.

To jeden z dwóch tego typu projektów zrealizowanych w ramach współpracy z Miastem Gdynia, w ramach której stowarzyszenie Traffic Design testuje nowe formy dizajnu i funkcjonowania sztuki w przestrzeni publicznej. Kolejnym jest abstrakcyjna kompozycja, która została zamontowana przy ulicy Żeromskiego, nieopodal siedziby Traffic Design. Ażurowe elementy w kolorze dopasowanym do budynku zostały stworzone przez artystę SC Szymana znanego w Gdyni z wystaw oraz realizacji muralowych (praca przy ulicy Mściwoja), we współpracy z Jackiem Wielebskim z Traffic Design.  

Z podobnej technologii korzystaliśmy również realizując jeden z projektów Biennale Dizajnu i Sztuki Miejskiej. Uspójnienie budynków przy ulicy Focha polegało między innymi na stworzeniu numeracji i detali architektonicznych z metalu. Część z nich również zawiera elementy ilustracyjne, które powstały w nawiązaniu do historii mieszkańców ulicy.

- Początkowo planowaliśmy stworzyć projekt polegający na jeszcze większym zróżnicowaniu budynków i użyciu wielu kolorów. To mieszkańcy poprosili nas o uspójnienie ulicy i bardziej stonowany dizajn. - Natalia Wielebska, Traffic Design

Pierwszą naszą realizacją ilustracji z metalu był żłobek Niezapominajka i szyld ilustracyjny wg projektu Patryka Mogilnickiego, w ubiegłym roku powstał szyld z ilustracją Oli Niepsuj - jamniczek na Przedszkolu nr 16 a wcześniej krata zakładu naprawy parasolek na warszawskim Grochowie wg ilustracji Martiszu.

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

Galeria: Metalowe grafiki na ścianach gdyńskich budynków

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday a koszty firmowe – na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają eksperci z firmy inFakt.
Drukarka laserowa czy atramentowa
Elektroniczne wersje wielu dokumentów to z pewnością duża wygoda w obecnej sytuacji – szczególnie gdy praca hybrydowa oraz wykonywanie służbowych obowiązków na odległość z dowolnej lokalizacji zyskuje na popularności. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich nadal musi posiadać swoje papierowe odpowiedniki. Pomimo nieustającego procesu cyfryzacji,...
Emocje na zakupach
Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, planując i realizując akcje promocyjno-sprzedażowe?
4 wskazówki dotyczące strategii obsługi klienta w okresie gorączki zakupowej
Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są w przypadku zakupu gadżetów technologicznych czy zabawek, natomiast punkty stacjonarne przodują w sprzedaży żywności, przedmiotów użytku domowego, dóbr luksusowych oraz kosmetyków....
Displaye sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sezonie świątecznym
70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepach, dlatego nic dziwnego, że większość producentów wykorzystuje displaye, aby zwiększyć widoczność swoich produktów w punktach sprzedaży. DS Smith, wiodący dostawca proekologicznych rozwiązań, pomaga detalistom tworzyć rozwiązania, które będą efektowne wizualnie i jednocześnie przyjazne...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764