logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Metoda „na siema” w TVP Info: Wydawca programu zawieszony przez TAI

   12.01.2019, przeczytano 2491 razy
ilustracjastrzałka

W odpowiedzi na oburzenie jakie wywołało wyemitowanie w TVP Info animacji Barbary Pieli o Jerzym Owsiaku, TAI podjęło decycję o o zawieszeniu w obowiązkach służbowych wydawcy programu „Minęła 20”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/metoda-_na-siema_-w-tvp-info%3A-wydawca-programu-zawieszony-przez-tai,380766,artykul.html

Jak napisał w oficjalnym komunikacie Jarosław Olechowski, Dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, decyzję podjęto „w związku z rażącymi błędami merytorycznymi”.

W czwartkowej edycji programu zaprezentowano animację Metoda „na siema” autorstwa Barbary Pieli, wyszydzającą Jerzego Owsiaka i zbiórkę pieniędzy na WOŚP.

Na filmiku widzimy jak nakręcona przez postać Hanny Gronkiewicz-Waltz pacynka mająca symbolizować Owsiaka, chowa do własnych worków pieniądze zebrane przez wolontariuszy Orkiestry. Na koniec trafiają one do stojącej za całą intrygą b. prezydent Warszawy. Wśród banknotów znalazły się także fałszywki, a dociekliwi internauci wypatrzyli wśród nich egzemplarz z gwiazdą Dawida i wizerunkiem prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

Barbara Piela nie przyznaje się do celowego użycia tego rekwizytu. Na zarzuty antysemityzmu odpowiada, że banknot został przez nią użyty przypadkowo: - Banknot, który leżał na stole w animacji jest jednym bardzo wielu banknotów (mam ich całe pudło) Ten banknot ma 2 cm, nie sposób dojrzeć gołym okiem, co na nim dokładnie jest. Żadne skojarzenia nie były celowe, przepraszam, jeśli coś takiego nieświadomie zasugerowałam - napisała Piela na Twitterze.

Mimo tych zapewnień TAI zawiesiło współpracę z wydawcą programu. - Kierownictwo anteny nie będzie tolerować błędów, które godzą w dobre imię Telewizji Polskiej, narażając ją na straty wizerunkowe i przynosząc jej ujmę. - czytamy dalej w oświadczeniu Olechowskiego, który na Twitterze zapewniał dodatkowo, że „dyrekcja Telewizyjnej Agencji Informacyjnej stanowczo potępia powielanie antysemickich stereotypów. Nie ma na to zgody. Dlatego wobec osób odpowiedzialnych za incydent w ostatnim programie „Minęła 20” zostaną wyciągnięte surowe konsekwencje„.

Z zarzutami nie zgadzają się niektórzy politycy i publicyści.- Zupełnie nie rozumiem tej sprowokowanej przez znanego opozycyjnego ignoranta nagonki na Panią..Tylko antysemita uważa Gwiazdę Dawida za coś obelżywego.
A jeszcze bardziej zaskakująca jest reakcja na lewacką prowokację pana redaktora z TVP
Panie Redaktorze...
„ - napisała na Twitterze posłanka Krystyna Pawłowicz.

- Myślę dokładnie tak samo i mam takie same wątpliwości. Nie wiem, jaki będzie ciąg dalszy, ale zdaje się, że ten zupełnie przypadkowy i niezamierzony banknot coś obnażył... Może tak po prostu miało być? Oby wszystko się dobrze skończyło! - napisała Barbara Piela, deklarując jednak w innym wpisie: - Ja mam gdzieś te TV, nie wracam! Sami zniszczyli młot na lewaków, jakim były plastusie (jak ktoś napisał). Sam Twitter przyznał mi certyfikat koszerności, a oni napisali o powielaniu antysemickich wzorców, pomimo wyjaśnień. I jeszcze jakieś kary dla najlepszej na świecie ekipy!.

- Kukiełki @baspiela są genialne. Animacje mogą się podobać albo nie. Wpieranie im antysemityzmu to obsesja i nonsens. Farmazon był karykaturą Farmazona, nie Żyda, a użycie znieważającego śp LK banknotu z Gwiazdą Dawida oczywistym niedopatrzeniem, 'casus pascudens'. Raczcie się odp - skomentował sprawę na Twitterze Rafał A. Ziemkiewicz.

ilustracjastrzałka

nonsensopedia.wikia.com

Osobną sprawą pozostaje fakt wykorzystania przez Barbarę Pielę grafiki zaczerpniętej z serwisu Nonsensopedia. - „To banknot dwustuzłotowy przerobiony przez użytkownika Nonsensopedii kryjącego się pod nickiem M.stibbons w 2010 roku.

Animacja o Owsiaku i Hance wyszła spod ręki pani Barbary Pieli. Pani Basiu – gratulujemy gustu! Cieszymy się, że nasze przeróbki trafiają do tak wpływowych i poważnych mediów jak TVP. Następnym razem proponujemy też bliżej przyjrzeć się kopiowanej grafice, bo tym sposobem żart o Kaczyńskim nieznającym słów hymnu państwowego trafił do mediów narodowych” - czytamy na stronach serwisu.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zestawienie Youtube Ads Leaderboard za lipiec 2019 r.
Wszystkie spoty w lipcowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboards powstały przy udziale osób znanych z telewizji, mediów społecznościowych czy świata muzyki. Niekwestionowanym zwycięzcą tej edycji jest Play - dwie reklamy tej marki uplasowały się na podium zdobywając złoto i brąz. Druga lokata przypadła marce Lidl i jej wideo z udziałem twórców kanału...
Sztab Generalny Wojska Polskiego, Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwo Wojsk Obrony Terytorialnej, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej oraz Dowództwo Garnizonu Warszawa od 20 sierpnia mają nowe strony internetowe zintegrowane z...
Onet.pl najczęściej cytowanym medium w lipcu 2019
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w lipcu pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się Wirtualna Polska oraz telewizja TVN24.
Robert Larsson objął stanowisko Chief Revenue Officera w Yieldbird
W sierpniu br. do zespołu Yieldbird, firmy z Grupy Agora specjalizującej się w optymalizacji zasobów reklamowych wydawców, dołączył Robert Larsson. Na nowo utworzonym stanowisku będzie odpowiedzialny za wzrost przychodów firmy.
Wirtualna Polska z programem dla Link4
WP brand studio wyprodukowało dla LINK4 sześcioodcinkowy cykl „Mamy mają moc”. Biorą w nim udział kobiety, które opowiadają, jak poradziły sobie z różnymi przeciwnościami losu związanego z macierzyństwem. Program jest częścią kampanii LINK4 Mama.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764