logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Metrodsztuki: ASP i Ströer inaugurują wystawę w przestrzeni Warszawskiego Metra

  PR 19.07.2019, przeczytano 494 razy
ilustracjastrzałka

Od 22 lipca na wszystkich stacjach II linii metra będzie można zobaczyć najlepsze prace ponad 40 absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie z ostatnich 10 lat. Tymczasowa galeria to efekt współpracy pomiędzy ASP, a firmą Ströer.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/metrodsztuki%3A-asp-i-str%C3%B6er-inauguruja-wystawe-w-przestrzeni-warszawskiego-metra,383301,artykul.html

Wystawa jest podsumowaniem 10 lat projektu „Coming Out”, co roku prezentującego najciekawsze prace dyplomowe absolwentów Akademii. Wybrane kreacje będą rozmieszczone na 7 stacjach II linii metra i na ponad miesiąc zajmą wszystkie znajdujące się tam nośniki reklamowe. Za wybór prac i opiekę artystyczną nad wystawą odpowiada Akademia Sztuk Pięknych. Firma Ströer, będąca wyłącznym operatorem nośników reklamowych na II linii metra, jest głównym partnerem i mecenasem inicjatywy.

- Będąc częścią przestrzeni miejskiej chcemy, by przestrzeń ta inspirowała, edukowała, a czasem zaskakiwała mieszkańców. Dlatego stale angażujemy się w akcje społeczne i projekty promujące kulturę. „MetrOdSztuki” to w tym kontekście inicjatywa na wyjątkowo dużą skalę. Cieszymy się, że udało nam się zrealizować ją wspólnie z ASP. Dzięki umieszczeniu sztuki w przestrzeni publicznej, prace młodych polskich artystów trafią do szerokiego grona odbiorców. Liczymy, że projekty te nie tylko uatrakcyjnią pasażerom podróże metrem w okresie wakacyjnym, ale i skłonią do refleksji, dyskusji bądź dalszego zainteresowania danym tematem. Chcielibyśmy, aby było to pierwsze z wielu tego typu przedsięwzięć – komentuje Andrzej Magdziak, CEO Grupy Ströer

ilustracjastrzałka

Maja Kitajewska - malarstwo

Specjalnie na potrzeby projektu organizatorzy zaplanowali trasę zwiedzania, dzięki której każda praca odsyła do następnej. Zaprojektowana ścieżka ma ponad 1600 metrów, a obejrzenie całości wystawy może zająć od 2,5 do nawet 4 godzin. Na każdej kreacji znajdzie się również QR kod, który po jego zeskanowaniu przeniesie nas na stronę, gdzie można będzie dowiedzieć się więcej o artyście i jego projekcie. Skanowanie kolejnych kodów umożliwi również udział w grze miejskiej – dla pierwszych 500 osób, które zobaczą i zeskanują wszystkie prace, Ströer i ASP przygotowały nagrody – bilety do kina i teatru, książki i albumy nt. sztuki.

ilustracjastrzałka

Jacek Morawski - wzornictwo

- Wystawa MetrODsztuki jest doskonałą okazją do podsumowania 10 lat Coming Out - Najlepszych Dyplomów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Cieszymy się, że możemy przypomnieć prace i sylwetki młodych twórców, którym pomogliśmy na starcie kariery i  już z powodzeniem funkcjonują na rynku sztuki. Ekspozycja w metrze, możliwa dzięki partnerskiej współpracy z firmą Ströer to nowatorski projekt, pozwalający dotrzeć ze sztuką do użytkowników komunikacji miejskiej, wyjść z nią z murów ASP i zamkniętych galerii. To był zawsze jeden z celów projektu Coming Out. - prof. Paweł Nowak, kurator projektu Coming Out.

ilustracjastrzałka

Dorota Proba - scenografia

Ekspozycję będzie można zwiedzać do 25 sierpnia.

Źródło: Ströer

www.stroerdigital.pl

Dodatkowe informacje:

Akcja organizowana jest pod honorowym patronatem Prezydenta m.st. Warszawy Rafała Trzaskowskiego. Wśród partnerów i patronów medialnych są: Metro Warszawskie, Polityka, ChilliZet, STGU oraz MMP.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

30. urodziny marki DKNY: kampania z udziałem Halsey i The Martinez Brothers
Jesień 2019 r. to pora 30. urodzin marki DKNY i jej podejścia do stylu. Zamiast spoglądać w przeszłość nowa kampania marki skupia się na tu i teraz, wykorzystując intensywne, wyraźne portrety rodzimych nowojorczyków Halsey i The Martinez Brothers. Fotografie wykonała Amy Troost, a stylistą był Carlos Nazario.
Historie, które uskrzydlają w kampanii promującej dawstwo szpiku
Po sukcesie kampanii edukacyjnej „Vs Życie” portal NOIZZ i Fundacja DKMS kontynuują współpracę, której celem jest popularyzowanie idei dawstwa szpiku. Nowa odsłona kampanii #niesamowiteuczucie oparta jest na historiach Dawców szpiku, którzy dali szansę na życie chorym, potrzebującym przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. W ramach akcji „To #niesamowiteuczucie...
Nowa rola CMO wymaga wsparcia technologicznego z obszaru zbierania i analizowania danych o kliencie końcowym.
Android 10: Nowy wygląd, nowe logo
W ciągu ostatniej dekady otwarta platforma Android umożliwiła rozwijającej się społeczności producentów i deweloperów, dotarcie ze swoimi urządzeniami i aplikacjami do użytkowników na całym świecie. Nasz system dostępny jest między innymi na telefonach, tabletach, zegarkach, telewizorach i w samochodach - łącznie na ponad 2,5 miliarda różnych urządzeń. Chcemy mieć...
Samsung: matryca światłoczuła 108 Mp do smartfonów
Firma Samsung Electronics zaprezentowała 108-megapikselową (Mp) matrycę światłoczułą Samsung ISOCELL Bright HMX, która jako pierwsza w branży przekracza granicę 100 milionów pikseli. To najnowsze rozwiązanie sprawia, że Samsung może poszerzyć ofertę matryc światłoczułych o wielkości piksela wynoszącej 0,8 μm z niedawno przedstawionej wersji o ultrawysokiej rozdzielczości...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764