logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Miastoszpeciciel 2014

   01.07.2014, przeczytano 2835 razy
ilustracjastrzałka

Stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim organizuje drugą edycję Miastoszpeciciela – konkursu na nośnik reklamowy najbardziej oszpecający przestrzeń. W ubiegłym roku tytuł ten przypadł stojącemu w centrum Olsztyna „Okrąglakowi” przy skrzyżowaniu ulic Pieniężnego i Piłsudskiego. Kto zostanie Miastoszpecicielem 2014? O tym zadecydują internauci i jurorzy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/miastoszpeciciel-2014,22074,artykul.html

Jak będzie przebiegać konkurs?

Od 28 czerwca do 1 sierpnia czekamy na zgłoszenia kandydatów do Miastoszpeciciela. Zdjęcia wraz z krótkim opisem miejsca przesyłać należy na adres konkurs(at)miastomoje.org.

Do konkursu można zgłaszać:

  • nośniki reklamowe, które szczególnie niszczą przestrzeń publiczną swoim umiejscowieniem;
  • nieruchomości (budynki/działki), których właściciele dopuścili, by stały się one szpetnym nośnikiem reklamowym.


Co ważne: oceniamy lokalizację nośnika (nieruchomości) i jej wpływ na krajobraz czy przestrzeń miejską. Nie oceniamy grafiki, która znajduje się na danym nośniku.

Wszystkie propozycje będą pojawiać się na profilu konkursu na Facebooku –  www.facebook.com/Miastoszpeciciel. Dziesięć zdjęć mających najwięcej polubień przejdzie do drugiego etapu konkursu, który rozpocznie się w sierpniu. Miastoszpeciciela z tych propozycji wybierze jury w składzie: Natalia Paszkowska i Marcin Mostafa (pracownia WWAA), Tomasz Fudala (Muzeum Sztuki Nowoczesnej), Michał Wybieralski (Gazeta Wyborcza), Piotr Roszkowski (Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej) oraz Aleksandra Stępień (Miasto Moje A w Nim).

W tym samym czasie Miastoszpeciciela publiczności wybiorą internauci. Głosować na niego będzie można między 4 a 8 sierpnia na Facebooku (również klikając „Lubię to” przy wybranym zdjęciu).

Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 11 sierpnia w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.


Dlaczego Miastoszpeciciel ?

Konkurs to kolejny element budowania kultury dbałości o nasze otoczenie. Z jednej strony chcemy pokazać mieszkańcom, że chaos reklamowy, jaki oglądamy na naszych ulicach, nie powinien być normą. Z drugiej strony, chcemy uczulić właścicieli nośników reklamowych, że ich decyzje kształtują przestrzeń publiczną i to, w jaki sposób jest odbierana.

Konkurs "Miastoszpeciciel" organizowany jest na licencji czeskiego stowarzyszenia Za lepší život v Praze, które w 2011 roku przeprowadziło podobny konkurs „Vizuvir”.  Przyczynił się on do usunięcia 40 reklam wielkoformatowych z centrum Pragi.

Partnerami merytorycznymi konkursu są: Bryla.pl, Fundacja Sztuki Zewnętrznej, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764