logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Michał Rogalski i Jakub Kapiszewski dołączają do zespołu Data Journalism Onetu

  PR 09.09.2022, przeczytano 865 razy

Do nowo utworzonego działu Data Journalism w Onecie dołączyli nowi dziennikarze: Jakub Kapiszewski oraz Michał Rogalski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/michal-rogalski-i-jakub-kapiszewski-dolaczaja-do-zespolu-data-journalism-onetu,397161,artykul.html

— Data journalism to jeden z najważniejszych trendów w rozwoju dziennikarstwa — mówi redaktor naczelny Onetu Bartosz Węglarczyk. — Michał i Jakub to dopiero początek, będziemy mocno angażować się w tę dziedzinę — podkreśla.

Michał Rogalski podczas pandemii 2020 i 2021 r. zasłynął tworzeniem zbiorów danych na temat rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce. Jego źródła były traktowane jako jedne z najbardziej kompletnych i wiarygodnych. Stworzone przez niego bazy danych były źródłem m. in. dla samorządów, uniwersytetów i dziennikarzy, a wokół projektu zbudowała się ogromna społeczność pasjonatów danych. Za swoją pracę otrzymał nagrodę RPO i miejsce na prestiżowej liście Forbes 25 Under 25. Michał Rogalski chce pokazywać wartość danych we współczesnym przekazie informacyjnym oraz walczyć o jawność danych publicznych.

Jakub Kapiszewski pierwsze szlify dziennikarskie zdobywał w „Przeglądzie”. Później przez 10 lat był związany z „Dziennikiem Gazetą Prawną”. W „DGP” zajmował się głównie tematyką zagraniczną, gdzie prowadził na ten temat również podcast („Dzieje się świat”). Przez 9 lat był także gospodarzem cyklu „Eureka DGP”, gdzie przybliżał czytelnikom czym zajmują się polscy naukowcy. Nieobca jest mu również tematyka gospodarcza: przez prawie dwa lata prowadził w Radiu RDC audycję „Magazyn ekonomiczny”.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764