logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Michał Rogalski i Jakub Kapiszewski dołączają do zespołu Data Journalism Onetu

  PR 09.09.2022, przeczytano 308 razy

Do nowo utworzonego działu Data Journalism w Onecie dołączyli nowi dziennikarze: Jakub Kapiszewski oraz Michał Rogalski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/michal-rogalski-i-jakub-kapiszewski-dolaczaja-do-zespolu-data-journalism-onetu,397161,artykul.html

— Data journalism to jeden z najważniejszych trendów w rozwoju dziennikarstwa — mówi redaktor naczelny Onetu Bartosz Węglarczyk. — Michał i Jakub to dopiero początek, będziemy mocno angażować się w tę dziedzinę — podkreśla.

Michał Rogalski podczas pandemii 2020 i 2021 r. zasłynął tworzeniem zbiorów danych na temat rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce. Jego źródła były traktowane jako jedne z najbardziej kompletnych i wiarygodnych. Stworzone przez niego bazy danych były źródłem m. in. dla samorządów, uniwersytetów i dziennikarzy, a wokół projektu zbudowała się ogromna społeczność pasjonatów danych. Za swoją pracę otrzymał nagrodę RPO i miejsce na prestiżowej liście Forbes 25 Under 25. Michał Rogalski chce pokazywać wartość danych we współczesnym przekazie informacyjnym oraz walczyć o jawność danych publicznych.

Jakub Kapiszewski pierwsze szlify dziennikarskie zdobywał w „Przeglądzie”. Później przez 10 lat był związany z „Dziennikiem Gazetą Prawną”. W „DGP” zajmował się głównie tematyką zagraniczną, gdzie prowadził na ten temat również podcast („Dzieje się świat”). Przez 9 lat był także gospodarzem cyklu „Eureka DGP”, gdzie przybliżał czytelnikom czym zajmują się polscy naukowcy. Nieobca jest mu również tematyka gospodarcza: przez prawie dwa lata prowadził w Radiu RDC audycję „Magazyn ekonomiczny”.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sławomir Kamiński szefem działu Foto
Od lutego 2023 r. zespołem Foto "Gazety Wyborczej" i jednocześnie Agencji Wyborcza.pl pokieruje Sławomir Kamiński. To uznany fotoreporter i laureat wielu prestiżowych konkursów fotografii prasowej, m.in. autor Zdjęcia Roku wybranego w konkursie Grand Press Photo 2019, związany z redakcją "Wyborczej" od 30 lat.
Tomasz Korniejew dyrektorem wydawniczym Gazeta.pl
Gazeta.pl ma ambicję, by wychodzić poza utarte schematy i dostarczać użytkownikom interesujące i angażujące treści. Od połowy ubiegłego roku w portalu i jego serwisach zachodzą zmiany organizacyjne, mające na celu usprawnienie pracy zespołu. Wraz z początkiem nowego roku, po dwóch latach pracy jako dyrektor Moto.pl, Tomasz Korniejew awansował w strukturach Gazeta.pl na...
Dorota Żurkowska obejmuje rolę Group Senior Vice President Revenue w Warner Bros. Discovery w Polsce. Na nowym stanowisku będzie odpowiadać za rozwój współpracy z partnerami dystrybucyjnymi, reklamowymi i licencyjnymi. Biuro Reklamy TVN Media będzie raportować bezpośrednio do niej. W związku ze zmianami struktury Piotr Tyborowicz odchodzi z funkcji Dyrektora Biura...
Social media już dawno przestały być tylko przestrzenią rozrywki i rekreacji. Wraz z upowszechnieniem się pracy hybrydowej i wirtualizacją codziennych zadań, coraz częściej social media stają się dla nas źródłem fachowej wiedzy nt. zdrowia. Medycy coraz częściej porzucają pisanie poradników dla pacjentów i wizyty w mediach tradycyjnych na rzecz wideo,...
W jakie zewnętrzne działania reklamowe warto zainwestować w 2023 roku?
W jaki sposób dobrać odpowiednie nośniki reklamowe w 2023 roku? Co będzie na topie i w co warto inwestować? Agencja reklamy zewnetrznej RECEVENT przygotowała zestawienie najpopularniejszych rozwiązań reklamowych, w które warto inwestować w 2023 roku. Sprawdziła także, jak będzie się rozwijał rynek OOH w nadchodzących latach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764