logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mickiewicz w gumiakach: Identyfikacja i koncept komunikacyjny winnicy Mickiewiczów

  PR 18.06.2018, przeczytano 2347 razy
ilustracjastrzałka

Zespół Opus B Brand Design stworzył identyfikację oraz koncept komunikacyjny rodzinnej winnicy Mickiewiczów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mickiewicz-w-gumiakach%3A-identyfikacja-i-koncept-komunikacyjny-winnicy-mickiewiczow,36941,artykul.html

Polski rynek winiarski rozwija się w szalonym tempie. Dominujące dotychczas niewielkie rodzinne winnice muszą mierzyć się z realiami sporej konkurencji. Samo robienie dobrego wina przestało wystarczać. Trzeba jeszcze umieć je opowiedzieć.

Rodzinna pasja

Projektanci Opus B Brand Design stanęli przed wyzwaniem opowiedzenia historii winnicy Macieja Mickiewicza. Winnicy wyjątkowej – zrodzonej z pasji, uprawianej osobiście przez członków rodziny. Nastawionej na tworzenie win lekkich, codziennych, bezpretensjonalnych. Co ważne i ciekawe, Mickiewiczowie łączą pracę na winnicy z innymi codziennymi zajęciami zawodowymi, pracując na niej dosłownie po godzinach.

ilustracjastrzałka

- Nasz winny ogródek jest odskocznią od problemów, kłopotów i trosk dnia codziennego. Wyczekiwanie na dojrzałość owoców, zbiór oraz późniejsza winifikacja mają coś z magii – mówi Maciej Mickiewicz, właściciel winnicy.

Czy znane nazwisko może przeszkadzać?

Zespół Opus B Brand Design stworzył nową identyfikację i koncept komunikacyjny winnicy zupełnie od podstaw. W toku procesu, w który ściśle zaangażowana była rodzina winiarzy, powstała nowa nazwa, wskazująca na charakter przedsięwzięcia – Mickiewicz Winnica Rodzinna.

ilustracjastrzałka

Firmowanie winnicy nazwiskiem właściciela to przyjęta w wielu rejonach świata tradycja – w tym wypadku mamy jednak do czynienia z nazwiskiem niezwykłym, bo jego brzmienie natychmiast przywołuje postać Adama Mickiewicza, najwybitniejszego polskiego poety.

Mickiewicz w gumiakach

- Rozwijając nasz koncept, postanowiliśmy zagrać z typowymi skojarzeniami, przedstawiając zupełnie innego Mickiewicza – czy też całą rodzinę Mickiewiczów. Takich, którzy nie lekceważą spraw przyziemnych, odkrywając w nich niezwykłą wartość. Którzy nie boją się pobrudzić sobie rąk, bo w pracy odnajdują pasję – tłumaczy Paweł Frej, Brand Design Director w Opus B Brand Design.

Projektanci symbolem tego podejścia uczynili… gumiaki. Parę spracowanych, nawykłych do trudnych warunków gumowych rolniczych butów, które zestawili z nazwiskiem, będącym nazwą winnicy.

Na każdej z siedmiu etykiet win znajduje się inna para, należąca do innego członka rodziny czy też sąsiada, który przychodzi z pomocą w okresie zbiorów.

- To mocny graficznie motyw, w zwięzły i zaskakujący sposób wyrażający esencję tego, czym jest winnica Mickiewiczów – bezpretensjonalną, rodzinną inicjatywą, gdzie ciężka praca przynosi owoc w postaci lekkich, rześkich lokalnych win – mówi Paweł Frej.

ilustracjastrzałka

Źródło: Opus B Brand Design

www.opusb.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764