logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Microsoft Imagine Cup 2015: Polacy poza podium

  PR 01.08.2015, przeczytano 1672 razy
ilustracjastrzałka
Prezentacja polskiej drużyny Serious English Name na stronie imaginecup.com

Jury w Seattle zdecydowało, że w tym roku pierwsze miejsce w kategorii „Gry” przypadnie logicznej platformówce IzHard, zaprojektowanej przez zespół studentów z Rosji. Z kolei w kategorii „Projekty Społeczne” tryumfował zespół australijskich studentów, z projektem Virtual Dementia Experience. W kategorii „Innowacje” na najwyższym stopniu podium stanęła drużyna z Brazylii z pomysłem „Clothes for Me”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/microsoft-imagine-cup-2015%3A-polacy-poza-podium,25573,artykul.html

Każdy ze zwycięskich zespołów otrzymał po 50 tys. dolarów nagrody, a także dedykowane szkolenia, dzięki którym będzie mógł dalej rozwijać swój projekt. Teraz zwycięzcy staną do walki o Puchar Imagine Cup i prywatne spotkanie z CEO Microsoft, Satyą Nadellą.

Warto odnotować, że w kategorii „Gry” Polskę reprezentował zespół Serious English Name, w składzie: Bartosz Jędrasik, Renata Ciesielska, Łukasz Kraśniewski, Piotr Rachubiński oraz mentor Piotr Jaszczyk. Studenci z Uniwersytetu Łódzkiego stworzyli grę „Bandbarian”.

Choć naszym reprezentantom nie udało się wskoczyć na podium, to gra wzbudziła zachwyt publiczności zgromadzonej na światowych finałach Imagine Cup w Seattle. Polska drużyna wykorzystała w swoim projekcie rozwiązania z pogranicza technologii ubieralnych (wearables), rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality) oraz cloud computingu.

Kluczowym i nieodłącznym elementem gry „Bandbarian” jest opaska Fitbit. To naszpikowany najnowocześniejszą technologią gadżet, dzięki któremu granica między grą, a rzeczywistością staje się płynna. Opaska gromadzi dane o aktywności fizycznej użytkownika w realnym świecie i transmituje je bezpośrednio na awatar gracza: barbarzyńcę przemierzającego wirtualny świat „Bandbarian”. Wbudowane w opaskę sensory oraz czujniki potrafią przetwarzać aktywność gracza na parametry głównego bohatera gry. Obliczają takie wskaźniki jak: kondycja, tężyzna fizyczna, sprawność, szybkość etc. W ten sposób gracz może dosłownie „przenieść się” do gry. Im większa aktywność fizyczna gracza – tym silniejszy i sprawniejszy staje się jego wojownik. Celem gry jest zachęcenie graczy do podjęcia większej aktywności fizycznej i prowadzenia sportowego trybu życia.

Źródło: Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Microsoft

imaginecup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764