logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Microsoft Imagine Cup 2015: Polacy poza podium

  PR 01.08.2015, przeczytano 1569 razy
ilustracjastrzałka
Prezentacja polskiej drużyny Serious English Name na stronie imaginecup.com

Jury w Seattle zdecydowało, że w tym roku pierwsze miejsce w kategorii „Gry” przypadnie logicznej platformówce IzHard, zaprojektowanej przez zespół studentów z Rosji. Z kolei w kategorii „Projekty Społeczne” tryumfował zespół australijskich studentów, z projektem Virtual Dementia Experience. W kategorii „Innowacje” na najwyższym stopniu podium stanęła drużyna z Brazylii z pomysłem „Clothes for Me”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/microsoft-imagine-cup-2015%3A-polacy-poza-podium,25573,artykul.html

Każdy ze zwycięskich zespołów otrzymał po 50 tys. dolarów nagrody, a także dedykowane szkolenia, dzięki którym będzie mógł dalej rozwijać swój projekt. Teraz zwycięzcy staną do walki o Puchar Imagine Cup i prywatne spotkanie z CEO Microsoft, Satyą Nadellą.

Warto odnotować, że w kategorii „Gry” Polskę reprezentował zespół Serious English Name, w składzie: Bartosz Jędrasik, Renata Ciesielska, Łukasz Kraśniewski, Piotr Rachubiński oraz mentor Piotr Jaszczyk. Studenci z Uniwersytetu Łódzkiego stworzyli grę „Bandbarian”.

Choć naszym reprezentantom nie udało się wskoczyć na podium, to gra wzbudziła zachwyt publiczności zgromadzonej na światowych finałach Imagine Cup w Seattle. Polska drużyna wykorzystała w swoim projekcie rozwiązania z pogranicza technologii ubieralnych (wearables), rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality) oraz cloud computingu.

Kluczowym i nieodłącznym elementem gry „Bandbarian” jest opaska Fitbit. To naszpikowany najnowocześniejszą technologią gadżet, dzięki któremu granica między grą, a rzeczywistością staje się płynna. Opaska gromadzi dane o aktywności fizycznej użytkownika w realnym świecie i transmituje je bezpośrednio na awatar gracza: barbarzyńcę przemierzającego wirtualny świat „Bandbarian”. Wbudowane w opaskę sensory oraz czujniki potrafią przetwarzać aktywność gracza na parametry głównego bohatera gry. Obliczają takie wskaźniki jak: kondycja, tężyzna fizyczna, sprawność, szybkość etc. W ten sposób gracz może dosłownie „przenieść się” do gry. Im większa aktywność fizyczna gracza – tym silniejszy i sprawniejszy staje się jego wojownik. Celem gry jest zachęcenie graczy do podjęcia większej aktywności fizycznej i prowadzenia sportowego trybu życia.

Źródło: Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Microsoft

imaginecup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IAB Polska partnerem konkursu Genius Universitatis 2023
Wystartowała XI edycja najbardziej oczekiwanego konkursu marketingowego dla uczelni, który ma pokazać ich najlepsze reklamowe działania. IAB Polska po raz kolejny jest partnerem konkursu, w którego kapitule zasiada nasza przedstawicielka - Ewa Opach, dyrektor ds. edukacji i certyfikacji, IAB Polska.
Paradyż Designers: spotkanie z Rossaną Orlandi oraz Giovanną Castiglioni w Mediolanie
Wyjazd do Mediolanu i warsztaty z legendą designu Rossaną Orlandi oraz spotkanie z Giovanną, córką włoskiego mistrza wzornictwa Achille Castiglioniego czekają na autorów wyróżnionych projektów w konkursie Paradyż Designers. Prace konkursowe można przesyłać jeszcze do 17 lutego 2023.
Nabór do konkursu dyplomów FNC rozpoczęty
Dyplomy FNC to zestawienie najlepszych prac dyplomowych absolwentów uczelni artystyczno-projektowych organizowane przez FONT nie czcionka.
Nikon zdobywa trzy nagrody w plebiscycie Fotopolis
Nikon ma przyjemność poinformować, że w plebiscycie Fotopolis na najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne 2022 roku, zdobył, aż trzy nagrody. Miejsce pierwsze w kategorii „Zaawansowany obiektyw roku” firma otrzymała za Nikon NIKKOR Z 400 mm f/4.5 VR S. Na drugiej pozycji w kategorii „Amatorski aparat roku” znalazł się Nikon Z 30, z kolei ostatnie miejsce...
Laureaci trzeciego etapu konkursu Tubądzin Design Awards w kategorii Cultureform
CultureFORM to kategoria specjalna konkursu Tubądzin Design Awards, która daje projektantom możliwość odniesienia się w swoich pracach do dziedzictwa kulturowego i historycznego. Międzynarodowe jury rozstrzygnęło jej trzeci etap. Wyłonieni twórcy reprezentują bardzo wysoki poziom, a ich prace przecierają szlaki w świecie designu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764