logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Microsoft Windows 7 w opakowaniach kartonowych firmy Stora Enso

  PR 15.07.2010, przeczytano 2812 razy
ilustracjastrzałka

Pod koniec 2008 roku firma Microsoft poszukiwała producenta kartonów pudełkowych z myślą o planowanej wkrótce premierze rynkowej systemu operacyjnego Windows 7. Swoją szansę dostrzegła w tym irlandzka drukarnia Mediaware Digital Ltd, która zaproponowała wykonanie opakowań przy wykorzystaniu cyfrowej linii produkcyjnej Gallop stworzonej wspólnie przez firmy Stora Enso i Xerox.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/microsoft-windows-7-w-opakowaniach-kartonowych-firmy-stora-enso,10955,artykul.html

Microsoft, jako zleceniodawca, oczekiwał rozwiązania, które skróciłoby łańcuch dostaw, pozwoliło na obsługę niskonakładowych partii produktu kierowanych do wielu krajów oraz zredukowało całkowity koszt opakowania drukowanego w licznych wersjach językowych. Przedstawiciele Mediaware stwierdzili, że optymalnym rozwiązaniem będzie technologia cyfrowa. W ścisłej współpracy z firmą Xerox, drukarnia Mediaware zainstalowała linię produkcyjną, która w pełni odpowiadała potrzebom Microsoftu.

System workflow, oparty na linii produkcyjnej Gallop, umożliwia obniżenie minimalnego poziomu realizowanych zamówień, odpadów, stanów magazynowych, pozwala na szybsze dotarcie z produktem na rynek oraz zapewnia bardziej bezpieczny proces drukowania. Na każde pudełko jest nanoszony unikalny kod opakowania, pozwalający na jego śledzenie w skali światowej. W rozwiązaniu uwzględniono konieczność drukowania określonej przez producenta partii wyrobów w danej serii, znacznie redukując ryzyko powstania podróbek.

Wkrótce po jego wdrożeniu stwierdziliśmy, że Gallop pozwala nam też na realizację polityki zrównoważonego rozwoju – mówi Simon Healy, prezes firmy Mediaware, podkreślając środowiskowe zalety zastosowania druku cyfrowego do produkcji opakowań kartonowych: zredukowaną ilość toneru i odpadów powstałych na etapach przygotowania do druku i wykrawania. – Zauważyliśmy też, że technologia cyfrowa pozwala na wyeliminowanie nadwyżek zapasów i pozwala na drukowanie rzeczywiście niezbędnej ilości produktu. W efekcie chronimy środowisko naturalne, oszczędzamy pieniądze i redukujemy przestrzeń niezbędną do działania.

Wymagająca specyfikacja
Dziś Mediaware produkuje na zlecenie Microsoftu dwa rodzaje opakowań, których podstawę stanowi karton pudełkowy Ensocoat firmy Stora Enso o gramaturze 330 g/m2, który w ostatnich miesiącach poddano znacznym udoskonaleniom, przede wszystkim z myślą o lepszych własnościach wizualnych. Wymagania odnośnie podłoża ze strony Microsoftu były bardzo wysokie i zakładały możliwość drukowania niskonakładowych partii błyszczących kartonów pudełkowych w pełnym kolorze, w dodatku w wielu wersjach językowych. Produkcja musiała być rozpoczęta przed premierą systemu Windows 7 zaplanowaną na październik 2009 roku, a dodatkowo – odpowiadać zleceniodawcy pod względem ceny, jakości, przyjazności dla środowiska naturalnego, bezpieczeństwa oraz integracji z workflow Microsoftu.

Po zadrukowaniu w cyfrowej maszynie Xerox iGen, materiał jest uszlachetniany w trybie inline za pomocą wodnego lakieru błyszczącego. Jego receptura jest zbieżna z wymaganiami Microsoftu odnośnie „zielonej” chemii i subtelnego wyglądu opakowania. Realizowane obecnie nakłady są bardzo zróżnicowane – od zaledwie 5 egzemplarzy do 2,5 tys. sztuk. Całkowita produkcja Mediaware, która – poza obsługą Microsoftu – uwzględnia także potrzeby innych klientów, oscyluje wokół 10-15 tys. kartonów dziennie.

Dostosowana do potrzeb produkcja „na żądanie”
Proces produkcyjny w drukarni Mediaware jest zautomatyzowany w takim stopniu, że aż do przekazania kartonu do złamywania i oklejania ręczna interwencja jest zbędna, co ogranicza konieczność wprowadzania zmian w ustawieniach urządzeń do obróbki końcowej. Firma nie wymaga od klientów zamówień na piśmie, obsługa zleceniodawcy na poziomie samego zlecenia też nie jest konieczna.
Cyfrowa produkcja opakowań w trybie „na żądanie” wychodzi naprzeciw aktualnym potrzebom w zakresie redukcji kosztów i produkcji dostosowanej do faktycznych potrzeb, a jednocześnie tworzy nowe możliwości w dziedzinie personalizacji zleceń i ukierunkowanego marketingu, które coraz częściej znajdują zastosowanie przy opakowaniach wykonywanych dla sieci handlowych czy produktach okazjonalnych – mówi Pekka Tommola, dyrektor Stora Enso Digital Solutions. – Możliwość powlekania kartonów specjalnym wodnym lakierem oznacza, że w przypadku firm wymagających certyfikatu FDA (dotyczącego opakowań do żywności i leków) linia Gallop może znaleźć zastosowanie np. przy produkcji opakowań do czekolady czy farmaceutyków.

Gallop składa się z cyfrowej maszyny drukującej Xerox iGen4, lakierówki Epic, dedykowanego urządzenia do odbierania zadrukowanych kartonów stworzonego przez Stora Enso oraz specjalnie zaprojektowanej wykrawarki DC 58. Ta ostatnia pracuje z dwukrotnie wyższą prędkością niż maszyna drukująca, dzięki czemu może obsłużyć zarówno prace w zakresie tłoczenia folią na gorąco jak i wykrawania. Urządzenie odbierające produkt łączy sekcje drukowania i lakierowania z wykrawarką i umożliwia nieprzerwane drukowanie nawet w sytuacji, gdy ta ostatnia pracuje w trybie offline.

Źródło: PrintInPoland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Stora Enso a zmiany klimatyczne: „kluczem do sukcesu jest współpraca”
W kontekście globalnych zmagań w kierunku zneutralizowania i dostosowania się do zmian klimatycznych, Stora Enso stara się odgrywać w tym procesie ważną rolę. Johan Holm, kierujący w niej jednostką Carbon Neutrality wymienia działania podejmowane przez firmę w tym obszarze, jak też nakreśla plany na najbliższe lata. Podkreśla przy tym znaczenie współpracy pomiędzy podmiotami...
Stora Enso bada wpływ opakowań na ekologię systemów żywnościowych
Stora Enso opublikowała swoje najnowsze badania, rzucające – jak podkreśla – nowe światło na znaczenie opakowania w kontekście zwiększenia proekologiczności systemów żywnościowych. W raporcie zatytułowanym „Opakowania spożywcze dla lepszych systemów żywnościowych” firma wskazuje 13 czynników wpływających na łańcuch wartości związany z opakowaniem spożywczym....
Wydruk po raz kolejny z Duplo
Drukarnia Wydruk z Katowic po raz kolejny zdecydowała się na zakup urządzenia z oferty Duplo. Tym razem wybrała system zbierająco-broszurujący Duplo 600i. Od jakiegoś czasu w firmie pracuje również bigówko-falcerka Multigraf Touchline CF-375 oraz automatyczna linia do oprawy zeszytowej iSaddle – oba urządzenia z oferty Duplo Polska. Dostawcą wszystkich tych maszyn...
API Folie Polska na Kongresie Etykiety Samoprzylepne 2023
W dniach 1-2 czerwca br. w hotelu Aquarius Spa w Kołobrzegu odbywać się będzie Kongres Etykiety Samoprzylepne 2023, organizowany przez wydawnictwo Polski Drukarz. Wśród współorganizatorów wydarzenia po raz kolejny znajdzie się firma API Folie Polska. Katarzyna Kozińska – jej dyrektor zarządzająca – wygłosi referat podczas stanowiącej integralną część kongresu 18....
„Cyfrowa rewolucja – odkryj nowe horyzonty w świecie opakowań”
Firma DKS - multibrandowy dostawca, który od 30 lat zajmuje się wdrożeniami kompleksowych rozwiązań dla druku – już niebawem na dwa dni „zamieni się” w drukarnię, oferującą dwie innowacyjne, pełnie linie do produkcji opakowań. W dniach 21-22 czerwca, w godzinach 9.00- 16.30, wraz z firmą Akonda i partnerami zaprasza na konferencję oraz warsztaty do swojej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764