logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Microsoft Windows 7 w opakowaniach kartonowych firmy Stora Enso

  PR 15.07.2010, przeczytano 2861 razy
ilustracjastrzałka

Pod koniec 2008 roku firma Microsoft poszukiwała producenta kartonów pudełkowych z myślą o planowanej wkrótce premierze rynkowej systemu operacyjnego Windows 7. Swoją szansę dostrzegła w tym irlandzka drukarnia Mediaware Digital Ltd, która zaproponowała wykonanie opakowań przy wykorzystaniu cyfrowej linii produkcyjnej Gallop stworzonej wspólnie przez firmy Stora Enso i Xerox.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/microsoft-windows-7-w-opakowaniach-kartonowych-firmy-stora-enso,10955,artykul.html

Microsoft, jako zleceniodawca, oczekiwał rozwiązania, które skróciłoby łańcuch dostaw, pozwoliło na obsługę niskonakładowych partii produktu kierowanych do wielu krajów oraz zredukowało całkowity koszt opakowania drukowanego w licznych wersjach językowych. Przedstawiciele Mediaware stwierdzili, że optymalnym rozwiązaniem będzie technologia cyfrowa. W ścisłej współpracy z firmą Xerox, drukarnia Mediaware zainstalowała linię produkcyjną, która w pełni odpowiadała potrzebom Microsoftu.

System workflow, oparty na linii produkcyjnej Gallop, umożliwia obniżenie minimalnego poziomu realizowanych zamówień, odpadów, stanów magazynowych, pozwala na szybsze dotarcie z produktem na rynek oraz zapewnia bardziej bezpieczny proces drukowania. Na każde pudełko jest nanoszony unikalny kod opakowania, pozwalający na jego śledzenie w skali światowej. W rozwiązaniu uwzględniono konieczność drukowania określonej przez producenta partii wyrobów w danej serii, znacznie redukując ryzyko powstania podróbek.

Wkrótce po jego wdrożeniu stwierdziliśmy, że Gallop pozwala nam też na realizację polityki zrównoważonego rozwoju – mówi Simon Healy, prezes firmy Mediaware, podkreślając środowiskowe zalety zastosowania druku cyfrowego do produkcji opakowań kartonowych: zredukowaną ilość toneru i odpadów powstałych na etapach przygotowania do druku i wykrawania. – Zauważyliśmy też, że technologia cyfrowa pozwala na wyeliminowanie nadwyżek zapasów i pozwala na drukowanie rzeczywiście niezbędnej ilości produktu. W efekcie chronimy środowisko naturalne, oszczędzamy pieniądze i redukujemy przestrzeń niezbędną do działania.

Wymagająca specyfikacja
Dziś Mediaware produkuje na zlecenie Microsoftu dwa rodzaje opakowań, których podstawę stanowi karton pudełkowy Ensocoat firmy Stora Enso o gramaturze 330 g/m2, który w ostatnich miesiącach poddano znacznym udoskonaleniom, przede wszystkim z myślą o lepszych własnościach wizualnych. Wymagania odnośnie podłoża ze strony Microsoftu były bardzo wysokie i zakładały możliwość drukowania niskonakładowych partii błyszczących kartonów pudełkowych w pełnym kolorze, w dodatku w wielu wersjach językowych. Produkcja musiała być rozpoczęta przed premierą systemu Windows 7 zaplanowaną na październik 2009 roku, a dodatkowo – odpowiadać zleceniodawcy pod względem ceny, jakości, przyjazności dla środowiska naturalnego, bezpieczeństwa oraz integracji z workflow Microsoftu.

Po zadrukowaniu w cyfrowej maszynie Xerox iGen, materiał jest uszlachetniany w trybie inline za pomocą wodnego lakieru błyszczącego. Jego receptura jest zbieżna z wymaganiami Microsoftu odnośnie „zielonej” chemii i subtelnego wyglądu opakowania. Realizowane obecnie nakłady są bardzo zróżnicowane – od zaledwie 5 egzemplarzy do 2,5 tys. sztuk. Całkowita produkcja Mediaware, która – poza obsługą Microsoftu – uwzględnia także potrzeby innych klientów, oscyluje wokół 10-15 tys. kartonów dziennie.

Dostosowana do potrzeb produkcja „na żądanie”
Proces produkcyjny w drukarni Mediaware jest zautomatyzowany w takim stopniu, że aż do przekazania kartonu do złamywania i oklejania ręczna interwencja jest zbędna, co ogranicza konieczność wprowadzania zmian w ustawieniach urządzeń do obróbki końcowej. Firma nie wymaga od klientów zamówień na piśmie, obsługa zleceniodawcy na poziomie samego zlecenia też nie jest konieczna.
Cyfrowa produkcja opakowań w trybie „na żądanie” wychodzi naprzeciw aktualnym potrzebom w zakresie redukcji kosztów i produkcji dostosowanej do faktycznych potrzeb, a jednocześnie tworzy nowe możliwości w dziedzinie personalizacji zleceń i ukierunkowanego marketingu, które coraz częściej znajdują zastosowanie przy opakowaniach wykonywanych dla sieci handlowych czy produktach okazjonalnych – mówi Pekka Tommola, dyrektor Stora Enso Digital Solutions. – Możliwość powlekania kartonów specjalnym wodnym lakierem oznacza, że w przypadku firm wymagających certyfikatu FDA (dotyczącego opakowań do żywności i leków) linia Gallop może znaleźć zastosowanie np. przy produkcji opakowań do czekolady czy farmaceutyków.

Gallop składa się z cyfrowej maszyny drukującej Xerox iGen4, lakierówki Epic, dedykowanego urządzenia do odbierania zadrukowanych kartonów stworzonego przez Stora Enso oraz specjalnie zaprojektowanej wykrawarki DC 58. Ta ostatnia pracuje z dwukrotnie wyższą prędkością niż maszyna drukująca, dzięki czemu może obsłużyć zarówno prace w zakresie tłoczenia folią na gorąco jak i wykrawania. Urządzenie odbierające produkt łączy sekcje drukowania i lakierowania z wykrawarką i umożliwia nieprzerwane drukowanie nawet w sytuacji, gdy ta ostatnia pracuje w trybie offline.

Źródło: PrintInPoland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Epson EM-C800RDWF i EP-C800RDW: drukarki A4 z systemem RIPS
Nowe urządzenia Epson EM-C800RDWF i EP-C800RDW osiągają najwyższą wydajność atramentu w swoim segmencie produktów, zapewniając do 50 000 stron czarno-białych i 20 000 stron kolorowych z jednego zestawu materiałów eksploatacyjnych. Pozwala to ograniczyć czynności konserwacyjne i zwiększyć produktywność.
Steve Luedke wiceprezesem w firmie Mark Andy
Firma Mark Andy, wiodący dostawca rozwiązań w zakresie drukowania etykiet, ogłosiła powołanie Steve'a Luedke na stanowisko wiceprezesa ds. zaawansowanej obsługi klienta. Dołącza on do Mark Andy wnosząc do firmy duże doświadczenie w branży etykiet i opakowań: ponad 26-letnie z pracy w WS Packaging oraz w części Multi-Color Corporation, gdzie pracował dotychczas.
Brother: 4 drukarki laserowe z serii TonerBenefit
Firma Brother wprowadziła do portfolio cztery kompaktowe i wydajne monochromatyczne drukarki laserowe z serii TonerBenefit – HL-B2180DW, DCP-B7620DW, MFC-B7800DN oraz MFC-B7810DW. Urządzenia pozwalają na ekonomiczny i szybki wydruk dokumentów, dzięki czemu codzienna praca administracyjna oraz biurowa może stać się jeszcze bardziej efektywna. Nowe modele z serii Toner...
Rozmowy o druku: przewaga rynkowa dzięki personalizacji
W czasach, gdy docierają do nas rozmaite treści pochodzące z kanałów cyfrowych, wykorzystanie druku personalizowanego to dobry sposób na to, by zwrócić uwagę odbiorcy przekazu marketingowego. Indywidualna treść adresowana do konkretnej osoby może wywołać u niej pozytywne emocje i dać jej poczucie wyjątkowości.
API.PL i Epson na targach Print-Tech 2024
API.PL zaprasza wszystkich zainteresowanych rozwojem działalności poligraficznej na spotkanie podczas targów Warsaw Print-Tech Expo. W trakcie wydarzenia firma API wspólnie z partnerem – firmą Epson - będzie stacjonować na stoisku F3.50. W tym czasie będzie można obejrzeć drukarki ekosolwentowe Epson, nowe urządzenie hybrydowe tej samej firmy, czyli SC-F1000 do druku w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764