logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Międzynarodowy Dzień Druku: 4 ciekawostki o druku

  PR 22.10.2020, przeczytano 1293 razy

Z okazji międzynarodowego dnia druku firma Brother przedstawia 4 ciekawe informacje, z branży druku, o których rzadko słyszymy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/miedzynarodowy-dzien-druku%3A-4-ciekawostki-o-druku,388897,artykul.html

Gutenberg i jego „fortuna”

Jako oficjalną datę narodzin druku przyjmuje się 1439 r. Właśnie w tym roku niemiecki rzemieślnik Johannes Gutenberg stworzył mechaniczną prasę drukarską z ruchomymi czcionkami, dzięki czemu zyskał przydomek „ojca druku”. Jednak warto zauważyć, że ten wynalazek nie przyniósł mu fortuny – wręcz przeciwnie. Stałe udoskonalenie prasy drukarskiej i plan wydania 2-tomowej Biblii kosztowały Gutenberga blisko 20 tys. guldenów. Chcąc nadal rozwijać swój wynalazek, rzemieślnik zaciągnął znaczny kredyt, co w konsekwencji doprowadziło do jego bankructwa oraz utraty majątku – w tym warsztatu.

Światowy bestseller

Ten tytuł był jako pierwszy wydrukowany przez Gutenberga oraz jako pierwszy został wyniesiony w przestrzeń kosmiczną – mowa o Biblii, która uznawana jest za światowy bestseller. Szacuje się, że liczba sprzedanych i rozdystrybuowanych egzemplarzy tego tytułu – wynosi 5 miliardów. Dodatkowo warto odnotować, że jest to również najczęściej drukowana książka świata, która została przetłumaczona na 349 języków, a w 2123 językach jest co najmniej jedna z jej ksiąg.

Najstarsza zachowana drukowana książka na świecie

Diamentowa Sutra – to chiński przekład sanskryckiego dzieła Vajracchedika-prajnaparamitasutra. Data wydruku to 11 maja 868 r. Zwój tworzy 7 sklejonych kart, które wydrukowano osobno, a następnie złączono. Długość tego zwoju wynosi aż 5 metrów. Co ciekawe Diamentowa sutra to jeden z najważniejszych buddyjskich tekstów, ponieważ zaopatrzona jest w pierwsze drukowane oblicze Buddy, który siedzi na tronie w otoczeniu świętych mężów. Ta nietypowa książka przez wieki leżała w jednej z jaskiń prowincji Danhuang.

Antydrukarki

5-7 – tyle razy można poddać procesowi recyklingu papier wykorzystywany do druku biurowego. Niestety podczas obróbki tego tworzywa włókna celulozy stają się krótsze i niemożliwe staje się wykorzystanie ich do ponownego stworzenia jednolitego arkusza. Jednak inżynierzy z Uniwersytetu w Cambridge pracują nad antydrukarką, która umożliwi usuwanie toneru z zadrukowanego papieru. Działanie tego urządzenia ma być oparte na laserze, który przy kontakcie z zadrukowaną stroną będzie podgrzewał toner zawarty w wydruku aż do jego odparowania. Ten wynalazek pozwoli nie tylko na ponowne wykorzystanie milionów zadrukowanych stron, ale również zaoszczędzenie niezliczonej liczby drzew.

Źródło: Brother Polska

www.brother.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764