logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Międzynarodowy Dzień Druku: 4 ciekawostki o druku

  PR 22.10.2020, przeczytano 489 razy

Z okazji międzynarodowego dnia druku firma Brother przedstawia 4 ciekawe informacje, z branży druku, o których rzadko słyszymy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/miedzynarodowy-dzien-druku%3A-4-ciekawostki-o-druku,388897,artykul.html

Gutenberg i jego „fortuna”

Jako oficjalną datę narodzin druku przyjmuje się 1439 r. Właśnie w tym roku niemiecki rzemieślnik Johannes Gutenberg stworzył mechaniczną prasę drukarską z ruchomymi czcionkami, dzięki czemu zyskał przydomek „ojca druku”. Jednak warto zauważyć, że ten wynalazek nie przyniósł mu fortuny – wręcz przeciwnie. Stałe udoskonalenie prasy drukarskiej i plan wydania 2-tomowej Biblii kosztowały Gutenberga blisko 20 tys. guldenów. Chcąc nadal rozwijać swój wynalazek, rzemieślnik zaciągnął znaczny kredyt, co w konsekwencji doprowadziło do jego bankructwa oraz utraty majątku – w tym warsztatu.

Światowy bestseller

Ten tytuł był jako pierwszy wydrukowany przez Gutenberga oraz jako pierwszy został wyniesiony w przestrzeń kosmiczną – mowa o Biblii, która uznawana jest za światowy bestseller. Szacuje się, że liczba sprzedanych i rozdystrybuowanych egzemplarzy tego tytułu – wynosi 5 miliardów. Dodatkowo warto odnotować, że jest to również najczęściej drukowana książka świata, która została przetłumaczona na 349 języków, a w 2123 językach jest co najmniej jedna z jej ksiąg.

Najstarsza zachowana drukowana książka na świecie

Diamentowa Sutra – to chiński przekład sanskryckiego dzieła Vajracchedika-prajnaparamitasutra. Data wydruku to 11 maja 868 r. Zwój tworzy 7 sklejonych kart, które wydrukowano osobno, a następnie złączono. Długość tego zwoju wynosi aż 5 metrów. Co ciekawe Diamentowa sutra to jeden z najważniejszych buddyjskich tekstów, ponieważ zaopatrzona jest w pierwsze drukowane oblicze Buddy, który siedzi na tronie w otoczeniu świętych mężów. Ta nietypowa książka przez wieki leżała w jednej z jaskiń prowincji Danhuang.

Antydrukarki

5-7 – tyle razy można poddać procesowi recyklingu papier wykorzystywany do druku biurowego. Niestety podczas obróbki tego tworzywa włókna celulozy stają się krótsze i niemożliwe staje się wykorzystanie ich do ponownego stworzenia jednolitego arkusza. Jednak inżynierzy z Uniwersytetu w Cambridge pracują nad antydrukarką, która umożliwi usuwanie toneru z zadrukowanego papieru. Działanie tego urządzenia ma być oparte na laserze, który przy kontakcie z zadrukowaną stroną będzie podgrzewał toner zawarty w wydruku aż do jego odparowania. Ten wynalazek pozwoli nie tylko na ponowne wykorzystanie milionów zadrukowanych stron, ale również zaoszczędzenie niezliczonej liczby drzew.

Źródło: Brother Polska

www.brother.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday i Cyber Monday: czy e-sklepy odrobią straty?
W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu i był to największy odsetek w Europie.[1] Znacznie wzrosła wtedy także wartość przeciętnego koszyka w sieci. W tym roku promocje mogą być szansą na częściowe odrabianie przez sklepy strat spowodowanych pandemią...
Targetowanie reklam radiowych online
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w Internecie. Firma AdTonos, wyspecjalizowana w obsłudze kampanii programatycznych, przez ostatnich dziesięć miesięcy wyemitowała aż 63 159 425...
Specjalizacja graficzna

Zawód ilustrator: Specjalizacja graficzna

Ktoś poszukuje grafika, może cię to zainteresuje? – piszą znajomi w dobrej wierze, po czym zupełnie niezaskoczona odkrywam, że ogłoszenie nie ma nic wspólnego z moją specjalizacją. Zawsze jednak dziękuję im za pamięć.
Nowe rozwiązania w Employer Branding powstają w odpowiedzi na skutki pandemii
Nigdy jeszcze odporność fizyczna i psychiczna pracowników nie miała tak dużego znaczenia dla efektywności biznesowej firm, jak obecnie w czasie trwającej pandemii. Pracodawcy zaczęli zauważać, że zdrowie i samopoczucie pracowników ma mocne przełożenie na prawidłowe funkcjonowanie organizacji w trudnym okresie. W efekcie na rynku pojawiają się nowe rozwiązania z...
Jak wykorzystać czas pandemii do usprawnienia customer experience naszej firmy?
Większość z nas uważa, że nasze decyzje zakupowe podejmowane są w sposób całkowicie racjonalny. Gros z nich jest jednak podświadomie dyktowana przez nasze nastroje. Wiele globalnych badań potwierdza, iż emocje są najważniejszym czynnikiem wpływającym na kreowanie architektury doświadczeń klienta oraz odbiór marki. Równie ważnym aspektem jest obsługa na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764