logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Międzynarodowy Dzień Głuchych w mediach Grupy Agora

  PR 30.09.2024, przeczytano 240 razy

NEXT FILM, Gazeta.pl oraz „Wysokie Obcasy” (Grupa Agora) włączyły się w obchody Międzynarodowego Dnia Głuchych. NEXT FILM zorganizował specjalny przedpremierowy pokaz filmu “Drużyna A(A)” z napisami dla osób głuchych oraz tłumaczeniem migowym, a 29 września na łamach serwisów Gazeta.pl i Wysokieobcasy.pl pojawiły się publikacje dotyczące osób z niepełnosprawnością słuchu. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/miedzynarodowy-dzien-gluchych-w-mediach-grupy-agora,405876,artykul.html

NEXT FILM przygotował przedpremierowy pokaz filmu „Drużyna A(A)” w wersji dostosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – z audiodeskrypcją, napisami dla osób głuchych oraz tłumaczeniem migowym. Seans filmu oraz spotkanie z twórcami miało na celu zwrócenie uwagi na problem ograniczonej dostępności projekcji filmowych oraz promowanie równego dostępu do kultury. 

Film “Drużyna A(A)” opowiada o wzajemnym wsparciu, a my - jego twórcy chcemy, aby pomoc drugiemu człowiekowi nie była tylko pięknym gestem zapisanym na kliszy filmowej. Przygotowaliśmy kopię z audiodeskrypcją, napisami dla osób głuchych oraz tłumaczeniem na język migowy, ponieważ zależy nam na tym, aby wspólne doświadczanie historii filmowych przez wszystkich widzów było codziennością, a nie czymś wyjątkowym - mówi Robert Kijak, prezes NEXT FILM i producent filmu. 

Kopia z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami (audiodeskrypcja, napisy dla osób z niepełnosprawnością słuchową, tłumaczenie migowe) została udostępniona wszystkim kinom w Polsce. Z pytaniami o jej wyświetlanie należy kontaktować się bezpośrednio z kinami. 

Z okazji Międzynarodowego Dnia Głuchych również redakcje Gazeta.pl i „Wysokich Obcasów” przygotowały dla swoich czytelników i czytelniczek artykuły na temat społeczności głuchych. Na stronie głównej Gazeta.pl przypomniano teksty dotyczące macierzyństwa i wyzwań rodziców dzieci słyszących, z otochirurgiem, w którym opowiada historie swoich pacjentów i pacjentek, a także opublikowano rozmowę z Olgą Bończyk o jej głuchych rodzicach, którą przeprowadził w ostatnich dniach Plotek.pl (Gazeta.pl). W serwisie wysokieobcasy.pl redakcja przypomina rozmowę z Anną Goc - autorką nagradzanego reportażu “Głusza” o osobach głuchych w Polsce. 

Zaangażowanie marek Grupy Agora w obchody Międzynarodowego Dnia Głuchych to część szerszej misji promowania równości i dostępności. Poprzez organizację wydarzeń i publikację treści uwrażliwiających społeczeństwo, Grupa Agora stara się budować świadomość na temat wyzwań, z jakimi mierzą się osoby z niepełnosprawnościami, oraz wspiera ideę kultury dostępnej dla wszystkich. 

Źródło: Agora S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gazeta.pl nawiązuje współpracę z IMGW-PIB
Gazeta.pl od lat kładzie duży nacisk na dziennikarstwo dotyczące zmiany klimatu, podejmując współpracę z licznymi ekspertami w tej dziedzinie. Teraz redakcja portalu połączyła siły z Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowym Instytutem Badawczym (IMGW-PIB) – wiodącą i największą w Polsce instytucją badawczo-pomiarową, odpowiedzialną za osłonę...
Sztuka rodzenia - w październiku w TVN Style
Polskie porodówki skrywają niejedną tajemnicę! W październikowe wieczory zajrzymy do czterech szpitali, aby podejrzeć pracę personelu medycznego, który wspiera rodzące na każdym etapie. „Sztuka rodzenia” to opowieść o tym, jak na świecie witane jest nowe życie i jak niesamowite historie dzieją się każdego dnia na polskich porodówkach. Przyjrzymy...
Rocktober Fest na urodziny Eska ROCK
Z okazji swoich 20. urodzin Eska ROCK organizuje kolejną edycję akcji Roctober Fest. Przez cały październik stacja będzie świętować na antenie, a wielkim finałem będzie koncert dla słuchaczy w warszawskim klubie Progresja.
 Miłosz Wiatrowski-Bujacz dołącza do zespołu Gazeta.pl
Miłosz Wiatrowski-Bujacz, współtwórca popularnego wideopodcastu „Co to będzie”, od października pracuje w redakcji Gazeta.pl. Dołączył do działu Nowe Trendy, zajmującego się tworzeniem kreatywnych, niestandardowych treści oraz eksperymentowaniem z dziennikarskimi formami.
Grupa ZPR Media z dwiema kulinarnymi ofertami sprzedażowymi
Grupa ZPR Media wprowadziła do oferty sprzedażowej dwa pakiety handlowe związane z tematyką kulinarną: „Pakiet Audiokulinarny” związany z nową książką, programem radiowym i podcastami Pawła Lorocha oraz „Gotuj z pomysłem” obejmujący świadczenia przy programach szefa kuchni Michała Molendy w Radiu ESKA2 i w serwisie Beszamel.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764