NEXT FILM, Gazeta.pl oraz „Wysokie Obcasy” (Grupa Agora) włączyły się w obchody Międzynarodowego Dnia Głuchych. NEXT FILM zorganizował specjalny przedpremierowy pokaz filmu “Drużyna A(A)” z napisami dla osób głuchych oraz tłumaczeniem migowym, a 29 września na łamach serwisów Gazeta.pl i Wysokieobcasy.pl pojawiły się publikacje dotyczące osób z niepełnosprawnością słuchu.
NEXT FILM przygotował przedpremierowy pokaz filmu „Drużyna A(A)” w wersji dostosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – z audiodeskrypcją, napisami dla osób głuchych oraz tłumaczeniem migowym. Seans filmu oraz spotkanie z twórcami miało na celu zwrócenie uwagi na problem ograniczonej dostępności projekcji filmowych oraz promowanie równego dostępu do kultury.
- Film “Drużyna A(A)” opowiada o wzajemnym wsparciu, a my - jego twórcy chcemy, aby pomoc drugiemu człowiekowi nie była tylko pięknym gestem zapisanym na kliszy filmowej. Przygotowaliśmy kopię z audiodeskrypcją, napisami dla osób głuchych oraz tłumaczeniem na język migowy, ponieważ zależy nam na tym, aby wspólne doświadczanie historii filmowych przez wszystkich widzów było codziennością, a nie czymś wyjątkowym - mówi Robert Kijak, prezes NEXT FILM i producent filmu.
Kopia z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami (audiodeskrypcja, napisy dla osób z niepełnosprawnością słuchową, tłumaczenie migowe) została udostępniona wszystkim kinom w Polsce. Z pytaniami o jej wyświetlanie należy kontaktować się bezpośrednio z kinami.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Głuchych również redakcje Gazeta.pl i „Wysokich Obcasów” przygotowały dla swoich czytelników i czytelniczek artykuły na temat społeczności głuchych. Na stronie głównej Gazeta.pl przypomniano teksty dotyczące macierzyństwa i wyzwań rodziców dzieci słyszących, z otochirurgiem, w którym opowiada historie swoich pacjentów i pacjentek, a także opublikowano rozmowę z Olgą Bończyk o jej głuchych rodzicach, którą przeprowadził w ostatnich dniach Plotek.pl (Gazeta.pl). W serwisie wysokieobcasy.pl redakcja przypomina rozmowę z Anną Goc - autorką nagradzanego reportażu “Głusza” o osobach głuchych w Polsce.
Zaangażowanie marek Grupy Agora w obchody Międzynarodowego Dnia Głuchych to część szerszej misji promowania równości i dostępności. Poprzez organizację wydarzeń i publikację treści uwrażliwiających społeczeństwo, Grupa Agora stara się budować świadomość na temat wyzwań, z jakimi mierzą się osoby z niepełnosprawnościami, oraz wspiera ideę kultury dostępnej dla wszystkich.
Źródło: Agora S.A.