logo
WIEDZA

Miejsce DOOH na polskim rynku reklamowym

Mateusz Zawiślak  PR 11.07.2017, przeczytano 324 razy
ilustracjastrzałka

Wyniki najnowszego badania Ocean Outdoor mówią że 88 procent badanych specjalistów ds. reklamy z całego świata widzi w działaniach DOOH największy potencjał. Tuż za nim jest mobile i VOD. Co sądzą o tym eksperci z Polski? Gdzie widzą największy potencjał? Odpowiedź w poniższym artykule


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/miejsce-dooh-na-polskim-rynku-reklamowym,33072,artykul.html

DOOH w Polsce i na świecie

Jeśli chodzi o rynek polski na chwilę obecną jedynych danych dostarcza nam badanie przeprowadzone przez firmę MyLED. Wynika z niego, że 86% polskich ekspertów uważa DOOH za innowacyjną formę reklamy, a 79% procent przyznaje, że jest ona atrakcyjniejsza w odbiorze niż tradycyjny outdoor.

Zarówno badania Ocean Outdoor jak i MyLED pokazują, że znaczenie komunikacji digital OOH na świecie wzrasta, wyprzedzając inne media reklamowe. W Polsce nie trudno zauważyć, że coraz więcej marek decyduje się na ten rodzaj kampanii. Wiele z nich śledzi światowe trendy reklamy DOOH i sukcesywnie przenosi je na nasz rynek, czego przejawem są głównie realizowane kampanie DOOH, szczególnie te interaktywne.

Za granicą uznaniem cieszy się zastosowanie technologii rozpoznawania wybranych elementów otoczenia i w oparciu o ich analizę w czasie rzeczywistym, tworzenia  spersonalizowanych treści. Często także realizowane są kampanie uzależniające content od parametrów, np. warunków atmosferycznych, czy danych real time pobieranych z sieci.

Przyglądając się natomiast bliżej temu jak marki wykorzystują cyfrowy outdoor w naszym kraju, można zaobserwować 3 najczęściej wybierane przez reklamodawców kierunki działań, w których DOOH znajduje zastosowanie. Są to synergia komuniacji, geotargetowanie i interaktywność.

Synergia działań mediowych w kampaniach na polskim rynku

Jeśli chodzi o synergię, w Polsce marki najczęściej stosują zintegrowane kampanie reklamowe, które generują wysokie zasięgi. Realizując cel wykorzystują zarówno outdoor statyczny jak i cyfrowy. W takich przypadkach DOOH stanowi uzupełnienie działań i pozwala trafić do odbiorców w miejscach gdzie np. występuje problem z dostępnością innych nośników reklamowych.  Przykładem tego rodzaju kampanii jest realizacja Antyradia – „Bo we mnie jest rock”, która swym zasięgiem objęła internet, telewizję, prasę oraz DOOH. Kolejnym przykładem jest - zeszłoroczna kampania Head & Shoulders z udziałem Roberta Lewandowskiego, nawiązująca do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, która poza innymi mediami   wykorzystywała  nośniki LED.


Komunikacja tu i teraz

DOOH poprzez geotargetowanie umożliwia dotarcie z komunikatem do klienta tu i teraz, niemalże w momencie dokonywania zakupu. Wykorzystywane są tu wszelkiego rodzaju nośniki dostępne w pobliżu punktów POI(point of interest) marki realizującej kampanie. Tego typu działania mogą mieć wymiar zarówno lokalny, jaki i ogólnopolski. Geotargetowanie często łączone jest z rotacją kilku spotów w ramach jednej kampanii, zawierającej różne treści i komunikaty. 

Interaktywność

Mówiąc o interaktywności w kampaniach DOOH należy ją rozumieć jako działania angażujące odbiorców poprzez zastosowanie np. crossu z social mediami czy dedykowanym landing page, jak również jako wykorzystywanie w kampanii dostępnych w sieci danych i warunkowanie nimi emitowanej treści. Tego rodzaju działania na przestrzeni ostatnich 3 lat realizowane były przez takie marki jak: McDonald’s, Rossman, Merci czy Radio Złote Przeboje.

43 procent specjalistów, którzy wzięli udział w pierwszym badaniu reklamy DOOH w Polsce, zgodnie stwierdziło, że budżety przeznaczone na tę formę reklamy będą wzrastać. Należy także spodziewać się, że trendy OOH panujące na zachodnich rynkach powoli będą pojawiać się w Polsce i będą łączone z tymi, które obowiązują na naszym rynku. To sprawi, że realizacje będą atrakcyjniejsze oraz coraz lepiej sprofilowane pod kątem konkretnych odbiorców, co nie pozostaje bez znaczenia w kwestii  skuteczności medium.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

Dodatkowe informacje:

Autor:
Paulina Sacha – koordynowała projekt Pierwszego w Polsce badania rynku reklamy DOOH oraz jest współautorką stworzonego po tym badaniu raportu. Interesuje się szeroko pojętą reklamą OOH i DOOH, działaniami public relations, psychologią marketingu i reklamy oraz budowaniem wizerunku marki z wykorzystaniem nowych technologii i trendów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Chromoterapia: Leczenie... kolorem?
Kolor to pierwsze co dostrzegamy w codziennych sytuacjach. Dobrze dobranego kolorystycznie otoczenie może mieć zbawienny wpływ na nasz organizm lub wręcz przeciwnie – spowodować, że będziemy zmęczeni lub zestresowani. W odpowiedzi na potrzeby ludzkiej psychiki i ciała powstała niekonwencjonalna metoda leczenia zwana chromotorepią.  Jakie kolory wspomogą nasze leczenie? ...
Czy chatboty wyprą aplikacje?
Na urządzeniu mobilnym przeciętnego użytkownika zainstalowanych jest wiele nieużywanych aplikacji. Z badań przeprowadzonych przez Quantcast wynika, że aż 50% osób pobierających daną aplikację korzysta z niej tylko raz. Natłok sprawia, że coraz częściej ludzie decydują się na usunięcie ich z urządzeń. Popularność natomiast zyskują chatboty, które stają się głównym kanałem komunikacji marki z konsumen...
SMS-y sposobem na aktualizację baz danych zgodnych z RODO
Już 25 maja czeka nas nowa rzeczywistość w zakresie ochrony danych osobowych. W życie wejdzie unijna dyrektywa RODO, która oznacza największą od 21 lat zmianę w przepisach dotyczących danych osobowych. W praktyce, wprowadzenie tego rozporządzenia pociągnie za sobą potrzebę utworzenia lub w najlepszym przypadku zaktualizowanie istniejących baz danych, włącznie z uzyskaniem nowych zgód. W ...
Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
 
środa 25.04.2018, 69 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone