Ukazał się trzeci numer miesięcznika „Fronda” (Fratria). Wydawca po analizie wyników sprzedaży dwóch pierwszych numerów zapowiada rozwój projektu i uruchamia prenumeratę tytułu. „Fronda”, której redaktorem naczelnym jest Grzegorz Górny ukazuje się w nowej formule od stycznia tego roku.
- Tytuł zdobył już grupę stałych czytelników, teraz czas na prenumeratę, rozwój pisma i sieci kolportażu – zapowiada Tomasz Przybek, prezes Fratrii.
Według danych wydawcy sprzedaż pierwszego numeru „Frondy”, która ukazała się w nakładzie 55 tys. egzemplarzy, wyniosła ok. 15 tys. egz. Według wstępnych danych sprzedaż drugiego numeru będzie wyższa – zapowiada wydawca.
- To dobry, optymistyczny sygnał pozwalający nam na dalszą pracę nad tytułem – mówi Tomasz Przybek.
Drugi numer wspierała kampania outdoorowa w największych miastach Polski, głównie w Warszawie. Na plakatach pojawił się redaktor naczelny pisma, a hasło - „Wielki powrót „Frondy” Grzegorza Górnego” odwoływało się do pamięci dawnych czytelników kwartalnika. Wydawana od 1994 roku „Fronda”, założona przez Rafała Smoczyńskiego i Grzegorza Górnego, stała się dla kilku pokoleń czytelników drogowskazem – pismem wskazującym nie tylko kierunki, ale i sposoby mówienia o wierze, o tym co duchowe, ważne. Do czasu odejścia Smoczyńskiego z pisma w 2001 roku redagowali je wspólnie obaj założyciele. W latach późniejszych pismem kierowali Grzegorz Górny, Marek Horodniczy, Tomasz Terlikowski i Mateusz Matyszkowicz (obecny redaktor naczelny ukazującego się nadal kwartalnika „Fronda Lux”).
Wydawnictwo Fratria, wydawca tygodnika „wSieci”, miesięczników „wSieci Historii” i „Gazeta Bankowa” oraz portalu wPolityce.pl podjął w styczniu 2015 roku współpracę z Wydawnictwem Fronda, wydawcą książek i kwartalnika „Fronda Lux”, uzyskując licencję na wydawanie tytułu.
Nowy miesięcznik Grzegorza Górnego „Fronda” to ilustrowane pismo społeczno-kulturalne, poświęcone znanym postaciom, wydarzeniom oraz zjawiskom cywilizacyjnym, kulturowym, obyczajowym i naukowym. To magazyn odpowiadający wrażliwości większości Polaków, przywiązanych do tradycyjnych wartości, życia rodzinnego i dorobku chrześcijaństwa. Przedstawiający w nowoczesnej formie konserwatywny świat wartości i niestroniący od poważnej publicystyki i opinii.
W prenumeracie miesięcznik można zamówić już za 82 zł (prenumerata roczna), za kwartalną prenumeratę trzeba zapłacić 27 zł. Nowy miesięcznik „Fronda” ukazuje się w klasycznym formacie magazynów lifestylowych, w objętości 100 stron i nakładzie blisko 50 tys. egzemplarzy. Kosztuje 9,90 zł i jest kolportowany w całej Polsce.
Źródło: Apella