logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Migracja mediów ku produkcjom IP Live

  PR 23.03.2018, przeczytano 419 razy
ilustracjastrzałka

Sektor mediów zmierza wielkimi krokami ku przyszłości, w której centralne miejsce zajmować będą rozwiązania IP. Jest to spowodowane z jednej strony rosnącym popytem rynkowym, a z drugiej dużym przyspieszeniem prac nad standardami, protokołami i zapewnieniem wzajemnej współpracy.  Stacje telewizyjne będące klientami Sony coraz chętniej sięgają po rozwiązania IP ze względu na ich sprawdzoną zdolność do zapewnienia wysokiej jakości obrazu HD i 4K, dźwięku i sygnałów synchronizacji podczas transmisji pojedynczym kablem sieciowym. Co więcej, nadawcy ci zaliczają infrastrukturę produkcyjną IP Live do aspektów o największym znaczeniu dla działalności w nadchodzących latach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/migracja-mediow-ku-produkcjom-ip-live,35900,artykul.html

Imponująca lista stacji i firm, które korzystają już z zalet rozwiązań IP, powiększyła się przez ostatni rok o takie lokomotywy branży, jak BBC, TPC, TV Globo, Sky Perfect, JSAT Corporation, NEP Australia czy CCTV. Aby ułatwić migrację ku przyszłości opartej na rozwiązaniach IP, swoją współpracę z klientami zintensyfikowała także firma Sony. Zaowocowało to 31 przedsięwzięciami IP Live zrealizowanymi na całym świecie.

Globalny zespół przeszło 60 partnerów

Wzajemna współpraca, otwarte standardy i solidna technologia to główne katalizatory migracji branży ku rozwiązaniom IP. Przeprowadzona przez firmę Devoncroft ankieta 2017 Big Broadcast Survey Global Trend Index wykazała, że najsilniejszymi zachętami do modernizacji infrastruktury w celu wprowadzenia rozwiązań IP byłyby dla stacji telewizyjnych otwarte ekosystemy ( a nie zamknięte ekosystemy jednego dostawcy), technologia o szerokim zakresie zastosowań oraz bogata oferta produktów.

— Mieliśmy to szczęście, że z powodzeniem kształtowaliśmy środowisko IP, wypracowując wraz z innymi podmiotami z branży otwarte standardy IP i protokoły — mówi Norbert Paquet, dyrektor ds. zarządzania produktami w Sony Professional Solutions Europe. — Klienci coraz częściej szukają nie tylko znakomitej technologii i przyszłościowych rozwiązań, lecz także zaufanych partnerów, otwartych standardów oraz niezrównanych usług, dzięki którym łatwiej przygotują się na przyszłość pod znakiem IP. W tym kontekście rok 2018 okaże się najprawdopodobniej punktem zwrotnym w rozwoju IP.

Zdaniem firmy Sony samo wykorzystanie łączy IP do transmisji danych nie wystarczy, by stworzone rozwiązanie było bardziej efektywne i praktyczne od łączy SDI. Aby w pełni wykorzystać zalety technologii IP, trzeba wyposażyć systemy w dodatkowe możliwości, będące owocem współpracy branży przy tworzeniu otwartych standardów i zapewnianiu nowych poziomów wzajemnego współdziałania. Jako członek sojuszu IP Alliance, skupiającego obecnie ponad 60 producentów, oraz główny członek stowarzyszenia AMWA (Advanced Media Workflow Association), firma Sony włożyła duży wysiłek w opracowywanie, wdrażanie, standaryzację i doskonalenie specyfikacji NMOS-04/05 (Networked Media Open Specifications) i nadal aktywnie uczestniczy w pracach nad specyfikacją NMOS IS-06.

Dlaczego IP?

— IP to dziś i jutro produkcji na żywo — mówi Paquet. — Jesteśmy właśnie świadkami masowej migracji: w każdym dużym przedsięwzięciu, każdym nowym studiu, każdym nowym wozie, każdym zastosowaniu są wykorzystywane lub mają fundamentalne znaczenie rozwiązania IP. Znaczne przyspieszenie wdrożeń u klientów w samym tylko zeszłym roku świadczy o zwrocie rynku ku przyszłości pod znakiem IP. W tej sytuacji naszym zadaniem jest przyjęcie roli strategicznego partnera, który ułatwi klientom pełne wykorzystanie potencjału IP.

Oszczędności dzięki solidnej i uniwersalnej technologii

Firma BBC Studioworks postanowiła zmodernizować swój remontowany ośrodek telewizyjny, inwestując w rozwiązanie 4K over IP Sony. O wyborze dostawcy zadecydował kompleksowy charakter rozwiązania oraz wykorzystanie w nim otwartych standardów.

- Misją BBC Studioworks jest oferowanie w przystępnej cenie studiów, w których nasi klienci zastaną najsolidniejsze i najbardziej uniwersalne technologie - powiedział Meryl McLaren, dyrektor handlowy BBC Studioworks. - Jesteśmy przekonani, że wybrana przez nas technologia w połączeniu z lokalizacją, personelem i szerzej pojętymi wrażeniami klienta pomogą zmienić nasz ośrodek w najlepsze w Wielkiej Brytanii miejsce do produkcji programów telewizyjnych.

Wzajemna współpraca dzięki SMPTE ST 2110

Stacja NEP Australia wyposażyła swój unikatowy, oparty na technologii IP ośrodek produkcji w kamery Sony HDC-4300, miksery XVS-6000 i XVS-8000 oraz szereg monitorów OLED i LCD. Uniwersalność mikserów z serii XVS umożliwia ich wykorzystanie w środowiskach HD i 4K, opartych zarówno na łączach SDI, jak i IP.

Elastyczność podczas równoległych transmisji

Jakości i innowacyjności technologii Sony zaufała także firma Technology and Production Centre Switzerland, która zleciła zbudowanie i wyposażenie jednego z pierwszych na świecie wozów transmisyjnych, w którym łącza IP służą do produkcji na żywo w standardzie UHD (Ultra High Definition). Ten dostawca usług technicznych zainwestował w kamery HDC-4300 i wysokiej klasy miksery 4K IP z serii XVS, aby w ten sposób łatwiej zaspokoić swoją ambicję oferowania klientom najnowszych standardów technologicznych, takich jak 4K i HDR. Powstały wóz transmisyjny umożliwia pracę z obrazami UHD oraz HDR. Jest w pełni oparty na łączach IP, a transmisja odbywa się bez kompresji. przy wykorzystaniu standardu SMPTE ST2110.

Źródło: Sony

www.sony.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764