logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Miliard emotikonów na butelkach i puszkach w kampanii Pepsimoji

  PR 04.05.2016, przeczytano 2772 razy
ilustracja

Pepsi wprowadza współczesny język komunikacji internetowej - emotikony - do świata rzeczywistego, w ramach kampanii "Say It With Pepsi". Obejmująca ponad 600 projektów kampania zagości na ponad miliardzie butelek i puszek oraz na okularach przeciwsłonecznych i stadionach na ponad 100 rynkach świata. Motywem przewodnim tegorocznej kampanii globalnej #PepsiMoji jest prowokacyjne ujęcie emotikona jako fenomenu kulturowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/miliard-emotikonow-na-butelkach-i-puszkach-w-kampanii-pepsimoji,28424,artykul.html

Wykorzystująca oryginalne projekty oparte zarówno na rozpoznawalnych na całym świecie motywach, jak i lokalnych wzorach kampania ma łączyć miłośników napoju na całym świecie za pośrednictwem zrozumiałego języka, który jasno i mocno kojarzy się z Pepsi. Emotikony widoczne będą pod wieloma postaciami, włączywszy:

  • limitowaną współpracę licencyjną ze znanym na całym świecie projektantem Jeremym Scottem,
  • przyciągającą wzrok fotografię w plenerze autorstwa sławnego fotografa mody Bena Wattsa,
  • tworzenie historii na platformach społecznościowych uwiecznione przez mistrza obiektywu i osobowość znaną z serwisu Instagram Daniela Arnolda,
  • komplet reklam telewizyjnych i cyfrowych oraz treści związane z doświadczeniami dopasowane do lokalnych odbiorców.


"Kultowy symbol Pepsi jest synonimem naprawdę wielu rzeczy, od przygody, przez podekscytowanie do zabawy. Tak jak emotikony logo pozwala na wyrażanie nieograniczonej liczby emocji bez słów - wypowiedziała się Carla Hassan, starsza wicedyrektor do spraw globalnego zarządzania marką w Global Beverage Group, PepsiCo. - Kampania "Say It With Pepsi" pomaga nam podkreślić wartość emotikon w szerzeniu komunikacji bez granic. Nasz język PepsiMoji przyczyni się do wielu nieoczekiwanych, spontanicznych rozmów i działań na całym świecie, tym samym wykraczając poza oczekiwania związane z emotikonami" - dodała dyrektor.

Noś się z Pepsi

Tego lata Pepsi umożliwi także klientom spojrzenie na świat przez okulary w kolorach PepsiMoji w ramach współpracy z projektantem mody Jeremym Scottem. W ramach limitowanej edycji Pepsi x Jeremy Scott Capsule Collection w sprzedaży będzie sześć modeli okularów przeciwsłonecznych inspirowanych emotikonami, wykorzystujących oryginalne projekty PepsiMoji, włączywszy Kissy Face, Love, Smirk i oczywiście Sunglasses. Kolekcja dostępna będzie już w początkach lata.

"Pepsi od zawsze była dla mnie czymś więcej, niż tylko napojem. Pepsi jest ikoną popkultury. W tej chwili chyba nie ma nic bardziej popowego niż emotikony. Cieszę się, że będę mógł pracować z unikatowymi projektami PepsiMoji i wykorzystać je w zupełnie nowym wydaniu, czyli pod postacią okularów przeciwsłonecznych" - skomentował projektant Jeremy Scott.

#PepsiMoji bez ograniczeń

W celu jak najlepszego przedstawienia żywiołowej natury postaci PepsiMoji marka rozpoczęła współpracę z fotografem Benem Wattsem, w wyniku której powstanie szereg realizacji plenerowych. Marka współpracuje także z Danielem Arnoldem, fotografem ulicznym mogącym poszczycić się okazałą liczbą fanów w serwisie Instagram. Współpraca z artystami pozwoli na wyrażenie ducha #PepsiMoji w podobny, niewerbalny sposób, nawiązując do komunikacji za pomocą emotikonów. Żywa, pełna wyrazu fotografia plenerowa Wattsa pełna jest nieoczekiwanych elementów, ponieważ fragmenty świata rzeczywistego zestawione są z żartobliwym przedstawieniem postaci PepsiMoji. Życiowe ujęcia uliczne Arnolda obrazują zabawne chwile w połączeniu z nieoczekiwanymi, jednak wpasowującymi się w ducha projektu elementami PepsiMoji, tworząc tym samym atrakcyjną historię, którą można dzielić się na platformach społecznościowych.

"Zależało mi na prostych, życiowych ujęciach, które bezpośrednio przekazują uczucie lub pomysł, czyli w gruncie rzeczy emotikony" - skomentował Arnold.

PepsiMoji Origins

Ekosystem PepsiMoji zostanie uzupełniony przez reklamy w kanałach telewizyjnych na całym świecie oraz treści cyfrowe wykorzystujące autorską szatę graficzną PepsiMoji. Pierwszy w serii elementów treści cyfrowej, "Origins", już znany na świecie i opakowaniach Pepsi, przedstawia źródła PepsiMoji, czerpiące z całego wachlarza emocji towarzyszących pierwszej miłości. Po "Origins" do mediów trafi do 50 zwięzłych, zachęcających do rozpowszechniania treści na czasie. Będą one trwały do siedmiu sekund i skupią uwagę na zwyczajach i świętach międzynarodowych takich, jak na przykład Święto Zmarłych, czy bardziej przyziemnych okazjach, jak na przykład mały piątek czy rytuał porannej pobudki. Kreatywne treści, czyli "Backpackers" i "Concert Connection" zapremierują trzydziestosekundowymi spotami w tradycyjnej telewizji i dłuższymi, co najmniej dziewięćdziesięciosekundowymi wersjami na ekranach cyfrowych. Motywem przewodnim jest ukazanie, jak komunikacja poprzez ikony PepsiMoji może prowadzić do nieplanowanych i wspaniałych przygód, doświadczeń, a nawet zakochania.

Po początkowym wprowadzeniu kampanii na rynki w Australii, Kanadzie, Indiach, Meksyku, Rosji i Tajlandii w 2016 roku kampania PepsiMoji obejmie cały świat i całe portfolio produktów Pepsi: Pepsi, Pepsi MAX, Diet Pepsi i Pepsi Light. W ramach lokalnej adaptacji i intensyfikacji kampanii na przykład w Stanach Zjednoczonych wyemitowanych zostanie ponad 100 pięciosekundowych reklam, co stanowi innowacyjne i pierwsze tego rodzaju podejście do reklamy medialnej. W Indiach udostępnione zostaną automaty z emocjami, które wydawały będą produkty Pepsi ozdobione emotikonami PepsiMoji odpowiadającymi nastrojom kupujących. Na Bliskim Wschodzie wykorzystany zostanie intensywny program wpływu lokalnego, a w Argentynie wprowadzona zostanie internetowa platforma zaangażowania, na której konsumenci będą mogli tworzyć spersonalizowane projekty PepsiMoji lub wykorzystywać akcesoria PepsiMoji do ozdobienia zdjęć typu selfie.

W Centrum Projektu i Innowacji PepsiCo powstało ponad 600 projektów PepsiMoji w ramach uniwersalnego języka marki. Aby zapoznać się z całym katalogiem zachęcamy do pobrania bezpłatnej aplikacji klawiatura PepsiMoji ze sklepów Apple App Store i Google Play.

Źródło: PepsiCo, CP PAP

www.pepsico.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764