logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Millenialsi – jak się z nimi komunikować?

  PR 15.05.2017, przeczytano 1096 razy

Millenialsi, czyli pokolenie Y to największe wyzwanie dla marketerów, sprzedawców i pracodawców. Głównym problemem jest znalezienie właściwego sposobu komunikacji z tą grupą. Jak i czy w ogóle można do nich skutecznie trafić?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/millenialsi-%E2%80%93-jak-sie-z-nimi-komunikowac,32447,artykul.html

Kredyt, samochód, mieszkanie…

O millenialsach, czyli urodzonych między 1980 a 2000 rokiem, mówi się coraz częściej. Słyszymy na ich temat różne opinie. Jedno jest pewne – często mają problem z podejmowaniem tzw. dorosłych decyzji takich jak wzięcie kredytu, kupno mieszkania, samochodu etc. Jest to także pokolenie technologii, dla których smartfon, laptop i tablet oraz stały dostęp do internetu stały się niezbędne. Dlatego wszyscy zadają sobie pytania: jak do nich dotrzeć, jakie są ich oczekiwania od życia i pracodawców i co jest tak naprawdę dla nich istotne?

Najważniejszy jest rozwój

Pokolenie Y to nie lada wyzwanie dla pracodawców. Millenialsi są nastawieni na ciągły rozwój, gratyfikacje – finansowe i nie tylko, a także coraz ciężej zatrzymać ich w jednym miejscu pracy. Działy HR dużych firm ciągle dokładają starań aby sprostać ich oczekiwaniom. Patrząc z drugiej strony, jest to pokolenie, które bardzo mocno stawia na rozwój, więc to dobra wiadomość z punktu widzenia pracodawcy. Naukowcy zauważyli także, że millenialsów cechuje znacznie wyższy narcyzm niż przedstawicieli pokolenia X. Co ciekawe, przedstawiciele powojennego wyżu byli już określani jako ci skupieni na samorealizacji. Ego millenialsów jest jednak znacznie większe, a „epidemia narcyzmu” przypadła na lata 2000 - 2006 i stale się rozwija. Warto mieć to na uwadze, gdyż do 2025 roku będą oni stanowić 75% światowej siły roboczej.

Komunikacja – jak odnaleźć z nimi wspólny język?

Millenialsów mimo różnic społecznych czy finansowych wiele łączy. Komunikują się za pomocą wspólnego kodu kulturowego. Niemal każdy z nich zna bardzo dobrze język angielski i na co dzień często się nim posługuje. Niezależnie od tego, z której części ‘globalnej wioski’ pochodzą, słuchają tych samych wykonawców i oglądają te same seriale. Zatem warto ich poznać, aby móc się z nimi swobodnie komunikować. Dla millenialsa niezwykle ważna jest przestrzeń komunikacji i przestrzeń do wyrażania swoich opinii, dlatego jeśli chcemy nawiązać z nim wspólny język postarajmy się zrozumieć ich świat i zaprośmy do współuczestnictwa w naszym świecie.

Feedback ma znaczenie

Dla tego pokolenia niezwykle istotny jest feedback. Cenią sobie wiadomość zwrotną szczególnie w pracy – to robisz dobrze, to źle, to musisz poprawić itp. Millenialsi się przyzwyczajeni do dialogu, dlatego rozmawiając z nimi budujemy relację. Mimo wielu negatywnych opinii są to osoby, które bardzo chętnie wchodzą w dyskusje i chcą tworzyć własną opowieść – warto to wykorzystać. Marketerzy powinni mieć na uwadze to, że każdy z nich jest marką - dzięki mediom społecznościowym, z których każdy z nich korzysta. Ich profile w social media mogą stać się wizytówką marki. Dlatego jeśli dobrze ich poznasz, możesz dostarczyć im materiałów, z których chętnie będą korzystać i opowiadać o tym innym w swoich społecznościach.

Komunikacja skierowana do millenialsów wcale nie musi być jednorazową spektakularną kampanią. Wręcz przeciwnie. Dla tego pokolenia coś, co jest normalne i codzienne może okazać się kluczem do sukcesu. Właśnie taką, codzienną kampanię realizowaliśmy w zeszłym roku z PKO Bankiem Polskim. W wakacje przeprowadziliśmy wspólnie akcję Cyberstrażnik PKO Banku Polskiego. Zauważyliśmy, że internauci, szczególnie młodzi często publikują w sieci swoje dane osobowe np. zdjęcia kart kredytowych czy dokumentów. To niebezpieczne, bo takie dane mogą paść łupem przestępców. Za pomocą monitoringu internetu znajdowaliśmy więc osoby, które opublikowały w sieci takie dane i komentowaliśmy ich wpisy wyjaśniając zagrożenie i edukując w kwestii bezpieczeństwa. Przez wakacje, w okresie rozprężenia i wolnego czasu dla uczniów oraz studentów, udało nam się dokonać ponad 100 skutecznych interwencji w ramach kampanii. Monitoring objął ponad 7000 wzmianek, a w zasięgu kampanii znalazło się ponad 2 miliony osób. Dodatkowo w ramach akcji opublikowano kilka artykułów edukacyjnych na portalu Bankomania, do których linkowaliśmy w rozmowach z użytkownikami.

Komunikacja z millenialsami wcale nie musi być trudna. Oczywiście dla innych generacji sposób ich patrzenia na świat wydaje się często nie do przyjęcia. Jednak każde pokolenie ma swój czas, w którym trzeba się dostosować do ich preferencji. Pamiętajmy, że w pokoleniu Y mimo wad tkwi ogromna siła, którą warto wykorzystać.

Źródło: Mint Media

www.mintmedia.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Marcin Żukowski

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764