logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mimaki przedstawia drukarkę inkjetową UV LED typu flatbed UJF-3042FX

   03.10.2011, przeczytano 6697 razy
ilustracjastrzałka
Mimaki UJF-3042FX

Mimaki UJF-3042FX charakteryzuje się utrwalaniem UV LED oraz nowymi atramentami UV, a także nowym primerem inkjetowym, który dawać ma znacznie szersze możliwości dostawcom usług druku. Dostępność rynkowa nowego rozwiązania jest szacowana na bieżący miesiąc.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mimaki-przedstawia-drukarke-inkjetowa-uv-led-typu-flatbed-ujf-3042fx,13646,artykul.html

UJF-3042FX umożliwia drukowanie na płaskich podłożach i materiałach do formatu A3 (300 x 420 mm) i grubości do 50 mm. Wykorzystanie technologii UV LED oznacza, że po utrwalaniu atrament jest ostatecznie ma być związany z podłożem. Diody LED nie generują wysokiej temperatury, co umożliwiać ma druk wielobarwny na praktycznie każdym podłożu, łącznie z materiałami wrażliwymi na ciepło, takimi jak m.in. drewno, skóra czy inne na bazie żywic.

Sprzęt oferuje druk z zastosowaniem białego i przezroczystego atramentu. Dzięki możliwości nakładania poddruków i nadruków ma być możliwe uzyskiwanie bardziej żywych, nasyconych kolorów, zwłaszcza na materiałach kolorowych i przezroczystych. rozwiązanie ułatwia zadruk papieru, folii i kartonów/tektury i umożliwiać ma produkcję elastycznych i sztywnych prototypów opakowań oraz etykiet.

Materiały nieodpowiednie do druku inkjetowego UV mogą być zadrukowywane po dzięki możliwości automatycznej aplikacji primera (warstwy podkładowej) poprzez system inkjetowy. Primer inkjetowy PR-100 (dostępny w kartridżach o pojemności 220 i 600 ml) jest wkładany w odpowiedni otwór w UJF-3042FX. Aplikacja podkładu nie wymaga dodatkowego czasu pracy drukarki - jest realizowana jednocześnie z drukowaniem atramentami procesowymi, jednak podczas druku primerem oraz białym lub przezroczystym atramentem prędkość produkcyjna jest zredukowana o ok. 50%. Primer PR-100 nie może być stosowany w połączeniu z atramentem LF-200. Podkład dostępny będzie od listopada br.

Funkcja automatycznej aplikacji primera umożliwia również aplikację primera tylko w wybranych strefach, co pozwala na zachowanie oryginalnej struktury podłoża. Pozwala to na produkcję sztywnych etykiet i upominków, które muszą być zadrukowane bez podkładu.

Dostępne 3 różne rodzaje atramentów UV umożliwiają dostosowanie ich do aplikacji. Wysoka abrazja i odporność chemiczna LH-100 pozwalać mają na dobrą reprodukcję barwną i uzyskanie wysokich gęstości. Tusz przeznaczony jest do podłoży nie wymagających zginania czy składania po zadrukowaniu. LF-200 umożliwia rozciąganie atramentu, zgodnie z deklaracją producenta do nawet 200% podczas obróbki po druku. Atrament może być stosowany do aplikacji POP, opakowań elastycznych i produkcji stoisk. Nowością jest tusz LF-140. Oferować ma silną gradację w druku 6-kolorowym (CMYK+LcLm) z niską ziarnistością. Atrament bardziej elastyczny niż LH-100, co przekłada się na mniejsze prawdopodobieństwo pękania podczas obróbki po druku.

Funkcja regeneracji dysz pozwalać ma na redukcję przestojów, umożliwiając odsunięcie w czasie konieczności wezwania serwisanta w przypadku wystąpienia zatkania dysz lub innej ich awarii, niemożliwej do usunięcia poprzez funkcję czyszczenia dysz. Pozwala to na uniknięcie zatrzymania maszyny i przestoju jednak tylko tymczasowo. Dla pełnej i stałej regeneracji konieczne jest wsparcie serwisu.

Główne specyfikacje

  • Przedmiot: UJF-3042FX
  • Głowica drukująca: Głowica piezo On-demand
  • Rozdzielczość: 720 x 600 dpi, 1440 x 1200 dpi
  • Atrament: UV - LH-100 (C/M/Y/K/W/Cl), LF-200 (C/M/Y/K/W), LF-140 (C/M/Y/K/Lc/Lm/W)
  • Pojemność: Kartridż 220 ml / Pojemnik 600 ml
  • Primer inkjetowy: PR-100 ( kartridż 220 ml / pojemnik 600 ml)
  • Maksymalny format druku: szerokość - 300 mm, długość - 420 mm
  • Maksymalny rozmiar podłoża: szerokość - 364 mm, długość - 463 mm, grubość do 50 mm, waga do 5 kg
  • Technologia UV: Zespół UV LED
  • Interfejs: USB 2.0
  • Wymagania energetyczne: AC100V – 240V ± 10 % / poniżej 0.5 kVA
  • Wymiary (szer. x dł. x wys.) / Waga: 1200 mm × 1090 mm × 770 mm / 113 kg

Źródło: Mimaki

www2.mimakieurope.com

Dodatkowe informacje:

O firmie Mimaki
Mimaki Europe jest jednostką zależną Mimaki Engineering (Prezes: Mikio Noguchi), Nagano, Japonia. Mimaki Engineering jest notowana na parkiecie JASDAQ Securities Exchange. Przedsiębiorstwo jest przodującym producentem szerokoformatowych drukarek atramentowych i maszyn do finiszingu przeznaczonych do projektowania/grafiki, tkanin oraz rynków przemysłowych. Firma produkuje kompletne rozwiązania do każdej z dziedzin: hardware, software oraz inne artykuły takie jak tusze i ostrza do cięcia. Przedsiębiorstwo przewyższa inne firmy innowacyjną ofertą, wysoką jakością oraz dużą solidnością produktów, bazujących na drukowaniu w technologiach „wodnych”, solwentowych oraz UV.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764