logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mimaki School 2017 w Krakowie: Relacja

   23.09.2017, przeczytano 1799 razy

Mimaki School to event zorientowany na integrację branży drukarskiej i prezentację nowych technologii – nie była to jednak seria nudnych prelekcji i wykładów o korporacyjnym charakterze. Imprezę zorganizowało Sico Polska we współpracy z japońskim producentem cyfrowych drukarek wielkoformatowych – Mimaki. Prelegenci przedstawiali materiał z prezentacji z zaangażowaniem i widać było, że znają się „na rzeczy”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mimaki-school-2017-w-krakowie%3A-relacja,33821,artykul.html

Powrót do szkoły

Mimaki School to nie przypadkowy tytuł. Szkolne ławy, klasa, belfrzy i test zamykający serię prelekcji – uczestnicy z pewnością zapamiętali niepowtarzalną atmosferę szkoły. Event odbył się w Centrum hotelowo – konferencyjnym „Witek”, na obrzeżach stolicy Małopolski, Krakowa. Przed szkołą, dla zwiększenia motywacji uczniów, zaparkowano auto marki Mercedes, którym przejechać miał się wylosowany na koniec eventu szczęściarz. Uczniowie pilnie słuchali i nie rozrabiali, nawet podczas przerw między wykładami – nikt nie chciał dostać nagany od nauczyciela!

Plan lekcji prezentował się następująco:

  1. Rodzaje maszyn solwentowych i UV. (Mimaki Holandia)
  2. Plotery z modułem tnącym. (Mimaki Holandia)
  3. Atramenty w druku wielkoformatowym. (Mimaki Holandia)
  4. Oprogramowanie RIP’ujące. (Ergosoft Szwajcaria)
  5. Nietypowe podłoża samoprzylepne w druku wielkoformatowym. (MacTac Polska)
  6. Klient - pozyskiwanie, komunikacja, obsługa. (Sico Polska)


Przedstawiono podstawy technologii druku inkjet, możliwości ploterów solwentowych i UV. Omówiono rodzaje podłoży do druku solwentowego oraz najpopularniejsze media w druku tego rodzaju. Bardzo ciekawy wykład dotyczący oprogramowania do drukarek przedstawił specjalista Ergosoftu. Uczestnicy usłyszeli również wiele wartościowych wskazówek i niuansów „z pierwszej ręki”.
 
Żeby uczniowie lepiej przyswoili materiał, na sali wykładowej wystawiono urządzenia Mimaki CJV300 (ploter drukująco-tnący), Mimaki UJF 3042 MK II EX (mała drukarka UV) oraz prasę termotransferową Poli-Tape. których działanie tłumaczyli na bieżąco inżynierowie serwisu. Odbyły się pokazy druku na foliach MacTac, foliach do termotransferu, oraz gadżetach reklamowych. Można było podejść i wykorzystać obecność serwisantów do zadawania pytań, co uczestnicy chętnie i często robili. Końcowy wykład zaprezentowany przez Jacka Szydłowskiego z Sico różnił się od poprzednich – nie skupiając się na technikaliach i warsztacie, tłumaczył ważne niuanse z dziedziny psychologii biznesu, zwłaszcza o ważnej roli szczegółów w relacji z klientem i kultury osobistej – wiadomo, że detale mają ogromne znaczenie, zwłaszcza w warunkach wolnego rynku.

Na koniec wykładów uczestnicy wzięli udział w teście sprawdzającym uważność na zajęciach – 10 najlepszych wyników ukazywało się na bieżąco na ekranie. W przypadku jednakowej ilości punktów decydujący był czas rozwiązania testu.

Prymusem okazał się być Tomasz Drzewosieski z firmy Business Consulting – w nagrodę otrzymał tablet oraz voucher o wartości 1000 zł na audyt infrastruktury informatycznej od partnera technicznego Mimaki School – firmy Sunmake. Warto było siedzieć w pierwszej ławce!

Pomimo tak cennych nagród, nie było czuć niezdrowej atmosfery rywalizacji czy konkurencji. Wszyscy zdawali się dobrze bawić, a jeśli ktoś przysypiał na zajęciach, szybko doprowadzano go do porządku celnym bon motem albo branżowym żarcikiem. Dodatkowo, dziesięciu najlepszych przedstawicieli firm zakwalifikowało się do uczestnictwa w finałowej Gali Mimaki School w której nagrodą jest udział w Szkole Bezpiecznej Jazdy z Mercedesem. Na zakończenie szkolenia w Krakowie wylosowano osobę, która wygrała przejażdżkę mercedesem wysokiej klasy od wtorku do piątku – szczęśliwcem tym okazał się być – nomen omen – Tomasz Drzewosieski, który w tym dniu miał wyjątkowe szczęście.

Po Poznaniu i Krakowie czeka nas jeszcze Wrocław (28.09), Łódź (04.10), Gdańsk (10.10), Warszawa (18.10) i na koniec finałowa Gala Mimaki School, która odbędzie się na Torze w Bednarach (26.10). Program objęty jest patronatem medialnym Signs.pl.

Więcej informacji: www.mimakischool.pl

Źródło: Sico Polska

Galeria: Mimaki School 2017 w Krakowie: Relacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Można było się przejechać mercedesem ? Poważnie ? Ale czad.. Że tez mnie nie było.

avatar użytkownika
,

To źle że program poszerzono o takie rozrywkowe elementy?  

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764