logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mimaki School 2017 w Krakowie: Relacja

   23.09.2017, przeczytano 2097 razy

Mimaki School to event zorientowany na integrację branży drukarskiej i prezentację nowych technologii – nie była to jednak seria nudnych prelekcji i wykładów o korporacyjnym charakterze. Imprezę zorganizowało Sico Polska we współpracy z japońskim producentem cyfrowych drukarek wielkoformatowych – Mimaki. Prelegenci przedstawiali materiał z prezentacji z zaangażowaniem i widać było, że znają się „na rzeczy”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mimaki-school-2017-w-krakowie%3A-relacja,33821,artykul.html

Powrót do szkoły

Mimaki School to nie przypadkowy tytuł. Szkolne ławy, klasa, belfrzy i test zamykający serię prelekcji – uczestnicy z pewnością zapamiętali niepowtarzalną atmosferę szkoły. Event odbył się w Centrum hotelowo – konferencyjnym „Witek”, na obrzeżach stolicy Małopolski, Krakowa. Przed szkołą, dla zwiększenia motywacji uczniów, zaparkowano auto marki Mercedes, którym przejechać miał się wylosowany na koniec eventu szczęściarz. Uczniowie pilnie słuchali i nie rozrabiali, nawet podczas przerw między wykładami – nikt nie chciał dostać nagany od nauczyciela!

Plan lekcji prezentował się następująco:

  1. Rodzaje maszyn solwentowych i UV. (Mimaki Holandia)
  2. Plotery z modułem tnącym. (Mimaki Holandia)
  3. Atramenty w druku wielkoformatowym. (Mimaki Holandia)
  4. Oprogramowanie RIP’ujące. (Ergosoft Szwajcaria)
  5. Nietypowe podłoża samoprzylepne w druku wielkoformatowym. (MacTac Polska)
  6. Klient - pozyskiwanie, komunikacja, obsługa. (Sico Polska)


Przedstawiono podstawy technologii druku inkjet, możliwości ploterów solwentowych i UV. Omówiono rodzaje podłoży do druku solwentowego oraz najpopularniejsze media w druku tego rodzaju. Bardzo ciekawy wykład dotyczący oprogramowania do drukarek przedstawił specjalista Ergosoftu. Uczestnicy usłyszeli również wiele wartościowych wskazówek i niuansów „z pierwszej ręki”.
 
Żeby uczniowie lepiej przyswoili materiał, na sali wykładowej wystawiono urządzenia Mimaki CJV300 (ploter drukująco-tnący), Mimaki UJF 3042 MK II EX (mała drukarka UV) oraz prasę termotransferową Poli-Tape. których działanie tłumaczyli na bieżąco inżynierowie serwisu. Odbyły się pokazy druku na foliach MacTac, foliach do termotransferu, oraz gadżetach reklamowych. Można było podejść i wykorzystać obecność serwisantów do zadawania pytań, co uczestnicy chętnie i często robili. Końcowy wykład zaprezentowany przez Jacka Szydłowskiego z Sico różnił się od poprzednich – nie skupiając się na technikaliach i warsztacie, tłumaczył ważne niuanse z dziedziny psychologii biznesu, zwłaszcza o ważnej roli szczegółów w relacji z klientem i kultury osobistej – wiadomo, że detale mają ogromne znaczenie, zwłaszcza w warunkach wolnego rynku.

Na koniec wykładów uczestnicy wzięli udział w teście sprawdzającym uważność na zajęciach – 10 najlepszych wyników ukazywało się na bieżąco na ekranie. W przypadku jednakowej ilości punktów decydujący był czas rozwiązania testu.

Prymusem okazał się być Tomasz Drzewosieski z firmy Business Consulting – w nagrodę otrzymał tablet oraz voucher o wartości 1000 zł na audyt infrastruktury informatycznej od partnera technicznego Mimaki School – firmy Sunmake. Warto było siedzieć w pierwszej ławce!

Pomimo tak cennych nagród, nie było czuć niezdrowej atmosfery rywalizacji czy konkurencji. Wszyscy zdawali się dobrze bawić, a jeśli ktoś przysypiał na zajęciach, szybko doprowadzano go do porządku celnym bon motem albo branżowym żarcikiem. Dodatkowo, dziesięciu najlepszych przedstawicieli firm zakwalifikowało się do uczestnictwa w finałowej Gali Mimaki School w której nagrodą jest udział w Szkole Bezpiecznej Jazdy z Mercedesem. Na zakończenie szkolenia w Krakowie wylosowano osobę, która wygrała przejażdżkę mercedesem wysokiej klasy od wtorku do piątku – szczęśliwcem tym okazał się być – nomen omen – Tomasz Drzewosieski, który w tym dniu miał wyjątkowe szczęście.

Po Poznaniu i Krakowie czeka nas jeszcze Wrocław (28.09), Łódź (04.10), Gdańsk (10.10), Warszawa (18.10) i na koniec finałowa Gala Mimaki School, która odbędzie się na Torze w Bednarach (26.10). Program objęty jest patronatem medialnym Signs.pl.

Więcej informacji: www.mimakischool.pl

Źródło: Sico Polska

Galeria: Mimaki School 2017 w Krakowie: Relacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Można było się przejechać mercedesem ? Poważnie ? Ale czad.. Że tez mnie nie było.

avatar użytkownika
,

To źle że program poszerzono o takie rozrywkowe elementy?  

Najnowsze w tym dziale

Poligrafia w marketingu - szkolenie
Wydawnictwo Polski Drukarz, wydawca magazynu „Świat DRUKU”, poświęconego szeroko pojętej branży poligraficznej, reklamowej i opakowaniowej, oraz organizator wydarzeń branżowych w ramach Akademii Wiedzy, zaprasza na szkolenie „Poligrafia w marketingu”, które odbędzie się w Warszawie 19 marca br. w godz. 9.00–17.00.
Sukces Screen Network w konkursie Digital Signage Awards 2025
Screen Network zdobył prestiżową nagrodę Digital Signage Awards 2025 za projekt AI Screen w Galerii Katowickiej. Projekt zdobył główną nagrodę w kategorii „Timely Data-Driven Displays and Creative”. To niezwykłe wyróżnienie potwierdza, że polska technologia i innowacyjność stają się znaczącą siłą na międzynarodowej scenie.
oS3 i ONE House realizują kampanię dla Urlop.pl
Agencje oS3 i ONE House, wchodzące w skład Grupy ONE House, realizują pierwszą ogólnopolską kampanię dla marki Urlop.pl. Kampania „Urlop pełen pasji!” to debiut marki w mediach masowych, który nastąpił po rebrandingu i zmianie nazwy z Fostertravel.pl na Urlop.pl w listopadzie 2024 roku. Jej głównym celem jest budowanie świadomości marki oraz...
StratosMedia i Sony z aplikacją AITRIOS dla digital signage
StratosMedia, wiodący dostawca rozwiązań Digital Signage i komunikacji wizualnej, ogłosił nową aplikację zintegrowaną z "AITRIOS”, platformą wykrywania sztucznej inteligencji dostarczaną przez Sony Semiconductor Solutions i jej profesjonalną serię wyświetlaczy Sony BRAVIA, aby zapewnić bezprecedensowe aplikacje Vision AI w kompletnym ekosystemie Digital Signage.
GPW i Euvic Digital łączą siły w kampanii promującej ETF-y
 Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wraz z agencją Euvic Digital (Euvic Performance) realizują kompleksową kampanię marketingową mającą na celu popularyzację funduszy ETF wśród inwestorów. W ramach współpracy powstał serwis internetowy www.etfnagpw.pl, który pełni rolę centrum wiedzy o funduszach ETF notowanych na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764