logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mimaki School 2017 w Krakowie: Relacja

   23.09.2017, przeczytano 1792 razy

Mimaki School to event zorientowany na integrację branży drukarskiej i prezentację nowych technologii – nie była to jednak seria nudnych prelekcji i wykładów o korporacyjnym charakterze. Imprezę zorganizowało Sico Polska we współpracy z japońskim producentem cyfrowych drukarek wielkoformatowych – Mimaki. Prelegenci przedstawiali materiał z prezentacji z zaangażowaniem i widać było, że znają się „na rzeczy”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mimaki-school-2017-w-krakowie%3A-relacja,33821,artykul.html

Powrót do szkoły

Mimaki School to nie przypadkowy tytuł. Szkolne ławy, klasa, belfrzy i test zamykający serię prelekcji – uczestnicy z pewnością zapamiętali niepowtarzalną atmosferę szkoły. Event odbył się w Centrum hotelowo – konferencyjnym „Witek”, na obrzeżach stolicy Małopolski, Krakowa. Przed szkołą, dla zwiększenia motywacji uczniów, zaparkowano auto marki Mercedes, którym przejechać miał się wylosowany na koniec eventu szczęściarz. Uczniowie pilnie słuchali i nie rozrabiali, nawet podczas przerw między wykładami – nikt nie chciał dostać nagany od nauczyciela!

Plan lekcji prezentował się następująco:

  1. Rodzaje maszyn solwentowych i UV. (Mimaki Holandia)
  2. Plotery z modułem tnącym. (Mimaki Holandia)
  3. Atramenty w druku wielkoformatowym. (Mimaki Holandia)
  4. Oprogramowanie RIP’ujące. (Ergosoft Szwajcaria)
  5. Nietypowe podłoża samoprzylepne w druku wielkoformatowym. (MacTac Polska)
  6. Klient - pozyskiwanie, komunikacja, obsługa. (Sico Polska)


Przedstawiono podstawy technologii druku inkjet, możliwości ploterów solwentowych i UV. Omówiono rodzaje podłoży do druku solwentowego oraz najpopularniejsze media w druku tego rodzaju. Bardzo ciekawy wykład dotyczący oprogramowania do drukarek przedstawił specjalista Ergosoftu. Uczestnicy usłyszeli również wiele wartościowych wskazówek i niuansów „z pierwszej ręki”.
 
Żeby uczniowie lepiej przyswoili materiał, na sali wykładowej wystawiono urządzenia Mimaki CJV300 (ploter drukująco-tnący), Mimaki UJF 3042 MK II EX (mała drukarka UV) oraz prasę termotransferową Poli-Tape. których działanie tłumaczyli na bieżąco inżynierowie serwisu. Odbyły się pokazy druku na foliach MacTac, foliach do termotransferu, oraz gadżetach reklamowych. Można było podejść i wykorzystać obecność serwisantów do zadawania pytań, co uczestnicy chętnie i często robili. Końcowy wykład zaprezentowany przez Jacka Szydłowskiego z Sico różnił się od poprzednich – nie skupiając się na technikaliach i warsztacie, tłumaczył ważne niuanse z dziedziny psychologii biznesu, zwłaszcza o ważnej roli szczegółów w relacji z klientem i kultury osobistej – wiadomo, że detale mają ogromne znaczenie, zwłaszcza w warunkach wolnego rynku.

Na koniec wykładów uczestnicy wzięli udział w teście sprawdzającym uważność na zajęciach – 10 najlepszych wyników ukazywało się na bieżąco na ekranie. W przypadku jednakowej ilości punktów decydujący był czas rozwiązania testu.

Prymusem okazał się być Tomasz Drzewosieski z firmy Business Consulting – w nagrodę otrzymał tablet oraz voucher o wartości 1000 zł na audyt infrastruktury informatycznej od partnera technicznego Mimaki School – firmy Sunmake. Warto było siedzieć w pierwszej ławce!

Pomimo tak cennych nagród, nie było czuć niezdrowej atmosfery rywalizacji czy konkurencji. Wszyscy zdawali się dobrze bawić, a jeśli ktoś przysypiał na zajęciach, szybko doprowadzano go do porządku celnym bon motem albo branżowym żarcikiem. Dodatkowo, dziesięciu najlepszych przedstawicieli firm zakwalifikowało się do uczestnictwa w finałowej Gali Mimaki School w której nagrodą jest udział w Szkole Bezpiecznej Jazdy z Mercedesem. Na zakończenie szkolenia w Krakowie wylosowano osobę, która wygrała przejażdżkę mercedesem wysokiej klasy od wtorku do piątku – szczęśliwcem tym okazał się być – nomen omen – Tomasz Drzewosieski, który w tym dniu miał wyjątkowe szczęście.

Po Poznaniu i Krakowie czeka nas jeszcze Wrocław (28.09), Łódź (04.10), Gdańsk (10.10), Warszawa (18.10) i na koniec finałowa Gala Mimaki School, która odbędzie się na Torze w Bednarach (26.10). Program objęty jest patronatem medialnym Signs.pl.

Więcej informacji: www.mimakischool.pl

Źródło: Sico Polska

Galeria: Mimaki School 2017 w Krakowie: Relacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Można było się przejechać mercedesem ? Poważnie ? Ale czad.. Że tez mnie nie było.

avatar użytkownika
,

To źle że program poszerzono o takie rozrywkowe elementy?  

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764