logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mimaki wprowadza ekologiczne kartridże kartonowe

  PR 16.05.2024, przeczytano 360 razy
ilustracja

Mimaki Engineering Co.Ltd. ogłasza wprowadzenie kartonowych kartridży na globalny rynek. To rewolucyjne rozwiązanie pozwala zastąpić tradycyjne plastikowe kartridże ekologiczną papierową wersją, dzięki czemu branża druku może stać się bardziej zrównoważona.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mimaki-wprowadza-ekologiczne-kartridze-kartonowe,404240,artykul.html

Kartonowe kartridże zostały najpierw wprowadzone na japoński rynek już w maju 2023 roku. Dostępność na rynku EMEA spodziewana jest latem tego roku. Kartridże zostały zaprojektowane do użytku z drukarkami ekosolwentowymi, pozwalają utrzymać nadzwyczajną wydajność i znacznie ograniczają wpływ na środowisko.

Dzięki przejściu z wersji plastikowej na papierową firma Mimaki ograniczyła zużycie tworzyw sztucznych aż o 68% na kartridż. Zgodnie z przewidywaniami innowacyjne rozwiązanie ma pozwolić obniżyć zużycie plastiku o 44 tony i emisję CO2 o 65 ton rocznie, co dowodzi zaangażowania Mimaki na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości.

Co więcej, według szacunków użycie do produkcji kartridży kartonu, który jest lżejszy niż tworzywa sztuczne, pomoże ograniczyć emisję CO2 podczas transportu o kolejne 8 ton, co jeszcze bardziej przyczynia się do dekarbonizacji.

W uznaniu za przełomowy projekt i ekologiczne opakowanie kartridż został wyróżniony branżową nagrodą Packaging Category Award w ramach konkursu 2023 Japan Packaging Contest.

Innowacje na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości

Kierując się Celami Zrównoważonego Rozwoju, firma Mimaki nieprzerwanie dąży do ulepszania technologii i metod zarządzania recyklingiem zasobów.

Ponadto Mimaki pracuje też nad różnymi zrównoważonymi rozwiązaniami dla różnych sektorów; do jej najnowszych innowacji należą:

  • Proces Neo-Chromato: Innowacyjna technologia ułatwiająca recykling materiałów, pozwalająca znacznie ograniczyć emisję CO2 dzięki ponownemu wykorzystaniu materiałów tekstylnych.

  • TRAPIS: System przenoszenia pigmentów podczas druku na tekstyliach umożliwia drukowanie na tkaninach bez konieczności stosowania specjalistycznych technik lub wiedzy, co sprawia, że produkcja tkanin jest bardziej wydajna i ekologiczna.

  • M2COA: Zautomatyzowany system pakowania do przemysłowego druku produktów pomagający sprostać takim problemom jak niedobory kadrowe poprzez uproszczenie sposobu działania.

Oprócz wspomnianych rozwiązań, które będą prezentowane na stoisku firmy podczas targów drupa 2024, Mimaki wprowadza też inne korzystne dla środowiska środki, takie jak ograniczenie od marca 2023 roku zużycia materiałów amortyzujących w 2-litrowych opakowaniach na tusz we wszystkich zakładach produkcyjnych.

Dyrektor generalny ds. sprzedaży w Mimaki Europe Arjen Evertse mówi: „Nasze zaangażowanie na rzecz wdrażania innowacji na wszystkich etapach procesu produkcji, od kartridży aż po samą technologię, i dążenie do zagwarantowania pozytywnego wpływu na środowisko nie słabną. Chcemy szybko reagować na potrzeby społeczne i środowiskowe, dlatego dostrzegamy znaczenie zaawansowanych technologii takich jak automatyzacja, wysoka wydajność, wysoka prędkość pracy drukarek i bezwodna technologia druku na tekstyliach.

Realizując wszystkie inicjatywy w duchu zrównoważonego rozwoju, pragniemy nadal pozytywnie wpływać na globalną branżę druku i dbać o korzystną przyszłość dla kolejnych pokoleń”.

Źródło: Mimaki Europe

www.mimakieurope.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Satysfakcja w kampanii sklepów Komfort
W połowie czerwca br. wystartowała kampania reklamowa sieci sklepów Komfort oparta o nową platformę komunikacyjną “Satysfakcja”. Jest to pierwsza na świecie kampania reklamowa wyprodukowana przy użyciu nowatorskiej technologii 3D i sztucznej inteligencji (AI). Kampania obejmuje TV, digital, OOH oraz działania z zakresu advocacy i ma potrwać do marca 2025 roku.
Agencja Good One PR nowym członkiem ZFPR
Do Związku Firm Public Relations dołączyła nowa agencja – Good One PR. To kolejna firma, która zdecydowała się współpracować z ZFPR na rzecz kształtowania profesjonalnego środowiska public relations w Polsce.
Tyle dobra - w kampanii Maślanki Mrągowskiej
Maślanka Mrągowska powraca z nową kampanią pod ideą kreatywną “Tyle dobra”, w nowej, odświeżonej formule. Działania przygotowane przez należącą do Group One agencję Change Serviceplan obejmują kampanię telewizyjną, digitalową, akcje konsumenckie i współpracę z influencerami.
To się nie kruszy - kampania Bułeczek Mlecznych Dan Cake
Wystartowała kampania Bułeczek Mlecznych Dan Cake. Tym razem marka postawiła na nowe grupy docelowe i konteksty spożywania swoich produktów. Oprócz konkursowej aktywacji konsumenckiej zaplanowane są m.in. aktywności w środowiskach gamingowych, współprace z influencerami, kampania DOOH oraz działania w digitalu.
500 głosów Tomasza Jakubiaka w kampanii addressable TV dla Zrzeszenia BPS
Sztuczna inteligencja wsparła przygotowanie ponad 500 wersji spotów wykorzystywanych w nowej kampanii addressable Banków Spółdzielczych z Grupy BPS i Banku BPS. Tę szeroko zakrojoną geotargetowaną akcję zaplanowały Wavemaker i GroupM.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764