logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Minima Advertising People: rebranding Focus Garden

  PR 13.02.2024, przeczytano 442 razy

W 2023 roku Focus Garden wspólnie z zespołem Minima Advertising People opracował strategię komunikacji oraz przeprowadził rebranding marki. To część ambitnej strategii rozwoju na kolejne trzy lata (2024-2027), która obejmuje inicjatywy mające poprawić doświadczenia klienta oraz dynamiczny rozwój sprzedaży w Polsce i za granicą. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/minima-advertising-people%3A-rebranding-focus-garden,403083,artykul.html

Focus Garden, obecny na rynku od 2004 roku, oferuje szeroki wybór produktów do wyposażenia ogrodu, tarasu, balkonu, a także produktów dla majsterkowiczów, ogrodników i fanów wypoczynku na świeżym powietrzu. Marka chciała oddalić ryzyko bycia sklepem typu „one shot”, a raczej stać się miejscem pierwszego wyboru w temacie rozwiązań dla ogrodu. Wspólnie podjęte działania zaowocowały nową strategią komunikacji marketingowej podkreślającej cele marki, a także wypracowaniem kluczowych założeń identyfikacji wizualnej oraz rebrandingiem, obejmującym logo, Corporate Identity (CI) oraz sesję zdjęciową. 

Jak przebiegała współpraca? Tak wspomina ją Michał Bartkowiak, CEO Focus Garden:

Z doświadczenia wiem, że w przypadku organizacji obecnych na rynku od kilkudziesięciu lat, nawet rozmowy na temat zmiany identyfikacji wizualnej zawsze wiążą się z emocjami po stronie założycieli. Skuteczne przeprowadzenie tego typu zmiany wymaga zaangażowania w proces wypracowania nowej koncepcji wszystkich interesariuszy, uważnego słuchania, cierpliwości, ale także konsekwencji w dążeniu do wprowadzenia zmiany. Minima wywiązała się z tego zadania wzorowo. Nie tylko udało nam się wspólnie przekonać wszystkie zaangażowane w projekt osoby do konieczności samej zmiany, ale także wzbudziliśmy entuzjazm i tchnęliśmy w zespół nową energię do zwyciężania.” 

Nową energię czuć także w elastycznych layoutach marki. Ich projekt umożliwia różnorodność przekazów wizerunkowych i sprzedażowych. Z kolei nowe logo, będące połączeniem lupy i liścia, doskonale odzwierciedla ideę „shop the look”. Ten zapożyczony z branży odzieżowej trend został nowatorsko przełożony na grunt (nomen omen!) ogrodniczy. Focus Garden podąża za trendami, trzyma swoich klientów na bieżąco z nowościami branżowymi i mówi wprost: podoba Ci się to rozwiązanie? Znajdziesz je u nas! Podsumowaniem tego szybkiego przejścia od pierwszego wrażenia do akcji jest nowe, przyjazne, skracające dystans hasło marki: Do zobaczenia w Twoim ogrodzie!

Decydując się przy tym projekcie na współpracę z influencerem Minima szukała osoby, która tak jak Focus Garden stawia na różnorodność i indywidualne dopasowanie. Celem Focus Garden jest inspirowanie wszystkich odbiorców do organizowania przestrzeni relaksu w strefie outdoor tak, jak lubią najbardziej. Z podobnej strony w swojej medialnej karierze dała się poznać Marika Jóźwiak. I to właśnie ta architektka przestrzeni została twarzą marki.

Nowa strategia Focus Garden, wsparta rebrandingiem i efektywną komunikacją marketingową, ma na celu pozycjonowanie firmy jako nie tylko sklepu, ale przede wszystkim wyszukiwarki ogrodowej pełnej świeżych inspiracji, zachęcającej klientów do ponownych i regularnych odwiedzin.

Zakres współpracy:

  • strategia komunikacji
  • motyw i hasło przewodnie marki
  • logo (mocny rebranding)
  • CI (identyfikacja wizualna)
  • sesja zdjęciowa
  • współpraca z influencerką

Credentials:

  • Klient: Focus Garden
  • Strategia i wdrożenie: @minima_advertising_people 
  • Anna Szymczak-Fabianowska, Krzysztof Fabianowski, Tomasz Hilbert 

Zdjęcia:

  • Foto: Adam Kozioł  - Koziol Production 
  • Make up&włosy: Paulina Frątczak 
  • Stylistka: Julia Lament 
  • Scenograf: Monika Mączyńska 

Źródło: Minima Advertising People

www.minima.pl

Galeria: Minima Advertising People: rebranding Focus Garden

Dodatkowe informacje:

Minima Advertising People, to butikowa agencja marketingowa z dwudziestoletnim doświadczeniem, współtworzona przez Annę Szymczak-Fabianowską i Krzysztofa Fabianowskiego. Specjalizują się w strategii komunikacji. Przez lata zdobyli uznanie w branży, co potwierdza wiele nagród, które otrzymali za swoje realizacje. 

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sony zdobywcą czterech nagród w konkursie TIPA 2024
Firma Sony ma przyjemność poinformować, że stowarzyszenie TIPA (Technical Image Press Association) ponownie doceniło jej innowacje i osiągnięcia czterema nagrodami TIPA, między innymi w kategoriach „NAJLEPSZY HYBRYDOWY APARAT PROFESJONALNY” (Sony α9 III) i „NAJLEPSZY SPECJALISTYCZNY APARAT APS-C” (α6700).
Sony FE 16–25 mm F2.8 G: zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny G
Firma Sony poinformowała, że w ofercie jej pełnoklatkowych obiektywów α (Alpha) z mocowaniem typu E pojawi się nowy model FE 16–25 mm F2.8 G. Ten zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny pozwala utrzymać pełne otwarcie przysłony F2.8 w całym zakresie ogniskowych, od 16 mm do 25 mm. Łączy wysoką jakość obrazu z kompaktową,...
VeloBank rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową w kanałach offline oraz digital. Zwycięską ofertę złożyła agencja Initiative. Firma zajmie się kompleksowymi działaniami reklamowymi VeloBanku. Pierwsza wspólna kampania zostanie zrealizowana już w maju br.
Zagrożone gatunki w 3D: kampania LG na Times Square
Zapowiadając nadejście Dnia Ziemi 2024, firma LG Electronics, zaprezentowała dziś trójwymiarowy anamorficzny obraz na billboardzie na Times Square w Nowym Jorku, zwracając uwagę na wrażliwe i zagrożone gatunki zwierząt. Seria LG Endangered Species Series, która będzie trwała przez cały 2024 r., obejmuje współpracę z Discovery Education i National Wildlife...
Bramkarz Manuel Neuer ambasadorem kampanii Hisense
Międzynarodowy producent sprzętu gospodarstwa domowego, firma Hisense, rozpoczęła dziś kampanię „BEYOND GLORY” UEFA EURO 2024, zawierając kontrakt z niemieckim bramkarzem, zdobywcą Pucharu Świata i kapitanem FC Bayern Monachium Manuelem Neuerem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764