logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ministerstwo Finansów odpowiada PIAP

  PR 25.05.2020, przeczytano 638 razy

PIAP wraz Kancelarią TAX-LEX w styczniu tego roku w swoim piśmie zarekomendował Ministerstwu Finansów zmiany, dotyczące między innymi zniesienia obowiązku prowadzenia ewidencji upominków reklamowych. Ministerstwo odniosło się do przedstawionych rozwiązań, niestety negatywnie. Swoją decyzję argumentuje m.in. zbyt dużymi kosztami dla budżetu Państwa, ryzykiem powstania „dziur w prawie” wykorzystywanych przez przedsiębiorców oraz obecną sytuacją związaną z pandemią COVID-19.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ministerstwo-finansow-odpowiada-piap,387138,artykul.html

Jedną z rekomendowanych przez Izbę zmian w prawie było wprowadzenie limitu 200 zł jako kosztu reprezentacji lub kosztu reklamy, który umożliwi dokonanie odliczenia tego rodzaju wydatków bez konieczności ich kwalifikowania do ww. kosztów, o ile kwota tego wydatku nie przekroczy 200 zł. Jakub Jankowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Podatków Dochodowych, w odpowiedzi na pismo PIAP, powołuje się na zmienioną w 2007 roku ustawę, o CIT, która ograniczyła powszechne zjawisko zaliczania do kosztów podatkowych osobistych wydatków podatnika, nie mające wpływu na osiągane przychody i jednocześnie będące trudne do weryfikacji w toku kontroli podatkowych. Zdaniem Jankowskiego propozycja PIAP wiąże się z ryzykiem powrotu do takich praktyk.

- Wprowadzenie nawet ograniczonej kwotowym limitem możliwości zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na reprezentację może przywrócić zjawisko pomniejszania dochodu o osobiste wydatki podatnika pozostające bez związku z osiąganym przychodem, co spowodowałoby negatywne skutki budżetowe. – czytamy w liście z Ministerstwa.

PIAP rekomendował Ministerstwu także zmiany w zakresie ustawy o VAT, mianowicie zniesienie obowiązku prowadzenia ewidencji pozwalającej na ustaleniu tożsamości osób obdarowanych, oraz zmianę brzmienia ustawy o VAT w ten sposób, aby prezentem o małej wartości były przekazane przez podatnika jednej osobie towary, których jednostkowa cena nabycia (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru nie przekracza 100 zł. Według Ministerstwa postulat ten dąży do podwyższenia obecnie obowiązujących limitów dla tzw. prezentów o małej wartości z 10 zł do 100 zł, przy jednoczesnej likwidacji warunku prowadzenia ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości osób obdarowanych, która obowiązuje dla prezentów o wartości przekraczającej 10 zł ale nieprzekraczającej 100 zł. Odpowiadając na zarzut PIAP, że ustalone w Polsce limity są jednymi z najniższy w Europie, Jakub Jankowski twierdzi, że są one uśrednione w stosunku do prawa panującego w innych państwach europejskich.

- Decyzje dotyczące progów (limitów kwotowych) dla prezentów o małej wartości wyznaczane są przez poszczególne państwa członkowskie, m.in. na podstawie ich sytuacji gospodarczej, średnich cen oraz przeciętnej wysokości dochodów. Dlatego też wartości te są zróżnicowane w poszczególnych państwach członkowskich – pisze Jakub Jankowski w piśmie do PIAP.

Ministerstwo swoją decyzję argumentuje negatywnymi skutkami dla budżetu, a także obecną trudną sytuacją dla Skarbu Państwa związanego z pandemią.

- Wnioskowane podwyższenie limitów na prezenty o małej wartości wiązałoby się z ujemnymi skutkami dla budżetu państwa, które są obecnie szacowane na poziomie ok. -106,9 mln zł. w skali roku. Ponoszenie takich wydatków wydaje się niewspółmierne do oczekiwanych efektów – czytamy w piśmie.

Źródło: Polska Izba Artykułów Promocyjnych

www.piap-org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764