logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mistrz fotografii czarno-białej we Wrocławiu

  PR 10.06.2019, przeczytano 186 razy

Szymon Brodziak, uznany w ostatnich tygodniach za najlepszego twórcę fotografii czarno-białej na świecie przyjedzie do Wrocławia na spotkanie autorskie. Ten tytuł został mu przyznany w prestiżowym Konkursie Fotograficznym One Eyeland. Na spotkaniu opowie o swojej twórczości i zaprezentuje m.in. nagrodzone prace konkursowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mistrz-fotografii-czarno-bialej-we-wroclawiu,382839,artykul.html

Już w najbliższą środę 12 czerwca odbędzie się spotkanie autorskie z Szymonem Brodziakiem w Vivid Gallery. Będzie to okazja do rozmów o twórczości artysty, jego inspiracjach, oryginalnych pomysłach i wyzwaniach realizacyjnych. Fotograf opowie o swojej pasji, przytoczy kilka anegdot i udzieli odpowiedzi na pytania gości. Tematem przewodnim będzie fotografia jako dzieło sztuki i próba oceny ważności  poszczególnych jego warstw : tematu, kadru, światłocienia i wyzwań logistycznych i technicznych.    

Uczestnicy spotkania będą mieli okazję zobaczyć zdjęcia Szymona Brodziaka, które zostały nagrodzone w ostatniej edycji prestiżowego Konkursu Fotograficznego One Eyeland. To właśnie za ich sprawą został okrzyknięty najlepszym twórcą fotografii czarno-białej na świecie. Poza nimi autor zaprezentuje również inne prace, z wybranych przez siebie cykli.

Podczas spotkania prezentowane będą prace konkursowe a także inne z wybranych przez artystę cykli. Zawsze są to zdjęcia kobiet fotografowanych w czerni i bieli, w zaskakujących, czasem kontrowersyjnych sytuacjach i pozach. Ich artyzm, intrygująca atmosfera i silne oddziaływanie emocjonalne na widza sprawiają, że kadry stworzone dla kampanii reklamowych wielkich marek są dziś samodzielnymi dziełami o unikalnym artystycznym charakterze.

- Współpraca z Szymonem jest dla mnie jako właścicielki galerii sztuki wielką przyjemnością. Artysta, którego kariera rozwija się w sposób niezwykle dynamiczny, daje ogromne szanse na promocję jego sztuki i trafienie do klientów z bezdyskusyjnie dobrymi zdjęciami. Zdjęciami opatrzonymi nie tylko certyfikatem autentyczności w limitowanych edycjach na wysokiej klasy materiałach, ale przede wszystkim z potwierdzonym niezależnie mistrzostwem przez jury licznych konkursów. Niezmiernie się cieszę, że pojawi się we Wrocławiu i zaprosi uczestników do świata swojej czarno-białej fotografii – mówi Joanna Woziwodzka z Vivid Gallery.

Szymon Brodziak jest autorem zmysłowych, niekonwencjonalnych czarno-białych zdjęć, które zyskały uznanie i odniosły komercyjny sukces. Przełomowym momentem w jego karierze była decyzja Fundacji Helmuta Newtona o uhonorowaniu jego twórczości wystawą "Newton, Horvat, Brodziak" w berlińskim Muzeum Fotografii, na której otwarciu byłam i mogłam wyjść z podziwu jakiego prestiżu sięgną nasz młody twórca. Szymon Brodziaka jest pierwszym fotografem z Polski i najmłodszym spośród artystów zaproszonych do współpracy przez to prestiżowe muzeum. Sam Brodziak nie kryje fascynacji i inspiracji twórczością, Helmuta Newtona, a June Newton, żona legendarnego fotografa, w dowód uznania zamieściła osobistą dedykację w autorskim albumie “BRODZIAK One”.

Fotografie Szymona nie tylko prowokują, ale przede wszystkim zaskakują. Ich pomysłowość i dramaturgia wizualna sprawiają, że z zainteresowaniem ogląda się każdy element kadru. Zwraca uwagę istotna w tego typu realizacjach elegancja i idealne piękno modelek, ale ważniejsza od nich jest opowiadana przez zdjęcia historia, która jest wyrazem kreatywności autora i jego swobody twórczej w realizowaniu tych pomysłów.

Spotkanie autorskie z Szymonem Braciakiem odbędzie się w Vivid Gallery. To galeria, która już od 5 lat współpracuje z artystą i jednocześnie jedyne miejsce na Dolnym Śląsku, gdzie można obejrzeć, zamówić i kupić jego prace.

Sponsorem wydarzenia został wrocławski salon Porsche Centrum Wrocław, dla którego Szymon Brodziak w 2016r. wykonał kampanię „Doskonałość wyprzedza schematy. Brodziak dla Porsche Centrum Wrocław.”. W ramach przypomnienia o tej współpracy na ekspozycji przed galerią zostanie zaprezentowany Porsche Cayenne Coupe.

  • Termin: 12.06.2019 godz. 19.00 - 21.00
  • Miejsce: Vivid Gallery, Plac Kościuszki 4, Wrocław
  • Udział bezpłatny

Źródło: My Way Media

www.mywaymedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

B-life Botanicals z niecodzienną kampanią outdoorową
W czerwcu ruszyła kampania outdoorowa nowych warzonych napojów B-Life Botanicals. Na nośnikach reklamowych można zobaczyć niecodzienne elementy 3D – puszki i liście. Kampania realizowana jest między innymi na nośnikach Cityboard Media.
„Żubr zaprasza na Podlasie” w nowej kampanii marki
Tym razem nie strażnik Puszczy i opiekun jej mieszkańców, ale gospodarz i przewodnik – w taką rolę wciela się Żubr w najnowszym spocie „Żubr zaprasza na Podlasie”. Marka prezentuje walory swojego macierzystego regionu, chcąc odwdzięczyć mu się w ten sposób i zachęcić do przyjazdu turystów.
Mrożone Danonki w letniej kampanii
Marka Danonki rusza z nową kampanią, która łączy promowanie mrożenia Danonków jako sposobu na letni przysmak dla dzieci z edukacyjnym tematem przewodnim - poznawaniem zwierząt zmieniających barwy. Oczywiście w towarzystwie Danonka, sympatycznego bohatera marki oraz z zapasem Danonków – teraz z nowymi patyczkami zmieniającymi kolor.
PR-owcy dla NGO - Społeczna Pomoc Komunikacyjna pod patronatem PSPR
Polskie Stowarzyszenie Public Relations objęło patronatem Społeczną Pomoc Komunikacyjną – akcję skierowaną do organizacji społecznych i profesjonalistów komunikacji. W ramach burz mózgów organizowanych przez SPK specjalistki i specjaliści PR pomagają NGO-som w pokonywaniu komunikacyjnych wyzwań. Inicjatorem akcji jest Fundacja Głośniej.
Oknoplast rusza z kampanią reklamową okna Prismatic
OKNOPLAST rozpoczyna kampanię telewizyjną i digitalową dotyczącą swojej tegorocznej premiery rynkowej – okna PRISMATIC. Stworzone na potrzeby akcji reklamowej spoty widzowie mogą zobaczyć już od 17 czerwca. Zapowiadają one wprowadzenie produktu, który w ofercie firmy pojawi się już niebawem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764