logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mistrzowie Energii - nowa kampania Fundacji Czyste Powietrze, NASK i Meta

  PR 16.12.2022, przeczytano 437 razy
ilustracjastrzałka

Temat dostaw energii i jej oszczędzania stał się w mijającym roku głównym trendem debaty publicznej i wyszukiwań internetowych. W jaki sposób włączyć oszczędzanie energii w swoją codzienność? Na to pytanie odpowiadają w kampanii Mistrzowie Energii jej ambasadorzy, wybitni polscy sportowcy: Natalia Partyka, Adam Małysz oraz Tomasz Majewski. Ogólnopolska akcja ma wzbudzić społeczną dyskusję na temat klimatu, ekologii i środowiska. Za przygotowanie kampanii odpowiada Fundacja Czyste Powietrze we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK oraz Meta, czyli spółka zrzeszająca w swoim portfolio czołowe media społecznościowe i komunikatory, jak Facebook, Instagram, Messenger czy WhatsApp.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mistrzowie-energii---nowa-kampania-fundacji-czyste-powietrze%2C-nask-i-meta,398364,artykul.html

Kampania opowiada o dobrych nawykach zarządzania energią w domu i przestrzeni publicznej, dzięki którym zmniejszy się ilość wykorzystanej energii cieplnej i elektrycznej. Autorzy i partnerzy kampanii pragną stworzyć ogólnopolski ruch promujący zachowania ekologiczne, dlatego stawiają na edukację poprzez budowanie zespołowego ducha. Znane osobistości ze świata sportu – Partyka, Majewski i Małysz - to postacie, które swoją postawą i zaangażowaniem doskonale uwiarygodniają jej cele i założenia. Do tej drużyny będzie chciał należeć każdy. Wejście do teamu Mistrzów Energii jest proste, tak jak wiara w to, że małe działania mogą dać duży efekt.

W ramach kampanii zostaną przygotowane materiały edukacyjne dla uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w tym: e-lekcje, karty pracy z ćwiczeniami, interaktywne scenariusze, prezentacje, ulotki, plakaty, infografiki i mapy myśli.

Ponadto, wszystkie szkoły podstawowe i ponadpodstawowe podłączone lub będące w trakcie podłączania do Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej mogą wziąć udział w organizowanym przez NASK konkursie „Mistrzowie Energii”. Do wygrania jest 50 kart podarunkowych, o wartości 2000 zł każda, do wykorzystania na cele edukacyjne.

Zadaniem konkursowym jest zorganizowanie dowolnej szkolnej inicjatywy, której celem będzie przekazanie wiedzy na temat tego, dlaczego oszczędzanie energii jest istotne i na jakie sposoby można to robić. Kampania „Mistrzowie Energii” oraz konkurs dla szkół były tematem webinaru dla nauczycieli „Mistrzowie energii – mistrzowie edukacji ekologicznej”, który odbył się 8 grudnia.

Eko porady, wskazówki czy ciekawostki prezentują łatwe do wykonania kroki, które w prosty sposób pomogą zmniejszyć ilość wykorzystywanej energii w domu lub pracy. Materiały są dostępne na stronie mistrzowieenergii.pl oraz w mediach społecznościowych. Będą również dostępne w kinach w postaci spotów przed filmami, a także zostaną przekazane do szkół w celu edukowania już od najmłodszych lat.

Oszczędzanie energii jako styl życia

Pomysłodawcą kampanii jest Fundacja Czyste Powietrze. Jak zaznacza jej prezes, Agata Śmieja:

- Naszym celem jest pomoc społeczności w uczynieniu z oszczędzania energii elektrycznej sposobu na życie. Działania jednostki zawsze mają znaczenie. Każdy z nas może stanąć na czele zmiany, konsekwentnie wprowadzając nowo poznane zasady w swojej codzienności.

Większość kampanii edukacyjnych poruszających kwestię energetyki to projekty przedstawiające tylko jeden wymiar - oszczędności. Działania podjęte w ramach Mistrzów Energii to odpowiedź na potrzebę kampanii, która porusza nie tylko tematy dotyczące sposobów oszczędzania, lecz także walczy z szeregiem nieprawdziwych informacji, które krążą na tematy energetyczne w sieci.

Mistrzów Energii wspiera również Meta. Dla czołowej światowej firmy z branży mediów społecznościowych pokazanie, jak radzić sobie z fałszywymi informacjami czy chaosem informacyjnym wokół sytuacji energetycznej jest szczególnie istotne.

- Świadomość dotycząca sytuacji energetycznej na świecie wydaje się szczególnie cenna w dzisiejszych czasach, dlatego też zdecydowaliśmy się zaangażować w kampanię Mistrzowie Energii. Jestem przekonany, że nasze platformy przyczynią się do szerszego rozpowszechnienia jej kluczowych przekazów - podkreśla Jakub Turowski, dyrektor ds. polityki publicznej w Europie Środkowo-Wschodniej w Meta.

Tematyce związanej z kampanią uwagę poświecił Wojciech Pawlak, dyrektor NASK, który również aktywnie włączył się w stworzenie i promocję Mistrzów Energii oraz przeciwdziałanie dezinformacji - W sieci obserwujemy bardzo wiele nieprawdziwych informacji dotyczących sektora energetycznego, który jest przecież tak ważny dla każdego z nas. Autorzy treści dezinformacyjnych bardzo często manipulują danymi i zniekształcają fakty. Ich celem jest wywołanie wśród odbiorców niepewności czy nawet strachu, aby zamiast działać i oszczędzać energię, skupiali się na negatywnych emocjach. Dlatego tak ważne jest, aby weryfikować treści, z którymi spotykamy się sieci, by móc spokojnie skupić się na tym, co najważniejsze - efektywnym oszczędzaniu energii, a tym samym pieniędzy. Mistrzowie Energii to zatem więcej niż garść wskazówek do obniżenia rachunków za prąd - to pierwszy krok na drodze do zrównoważonego stylu życia.

W realizacji tego typu aktywności Fundacja Czyste Powietrze dokłada najwyższych starań, aby przygotowane aktywności były najbardziej wiarygodne i wartościowe dla odbiorców. Dlatego do wyżej wymienionych Partnerów kampanii dołączyły również uczelnie wyższe: Uniwersytet Warszawski, Politechnika Warszawska oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie.

Źródło: Fundacja Czyste Powietrze

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

LG i American Airlines łączą siły w kampanii „Travel light with LG gram”
W nowej kampanii LG Electronics Travel Light with LG gram firma podkreśla mobilność i trwałość swoich ultralekkich laptopów. Kampania jest efektem współpracy z linią lotniczą American Airlines, z którą LG stworzyło ekspozycję LG gram w salonie Admirals Club na międzynarodowym lotnisku w Los Angeles (LAX). Ta ekskluzywna lokalizacja...
Hubert Niedzielski kierownikiem ds. PR i eventów Porsche Polska
1 października 2023 r. Hubert Niedzielski objął nowo powstałe stanowisko kierownika ds. PR & eventów marki Porsche w Polsce. Będzie odpowiedzialny przede wszystkim za współpracę z mediami oraz realizację strategii PR marki.
72 proc. - badanych określa jako bardzo istotne ubóstwo starszych kobiet oraz kwestię wsparcia dla kobiet planujących ciążę i spodziewających się dziecka. Kolejno 69 proc. respondentek uważa, że bardzo istotnym problemem są ograniczone możliwości pracy kobiet w związku z opieką nad dziećmi. Dwie na trzy badane sądzą, że bardzo istotna jest ochrona środowiska, 64...
Ruszyła 12. edycja kampanii Dotykam=Wygrywam
28.09 w Be Happy Museum w Warszawie wystartowała kampania charytatywna DOTYKAM=WYGRYWAM. Głównym jej celem jest promocja dbania o zdrowie piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Każdy ma szansę włączyć się w projekt. Wystarczy oddać swój stary, źle dopasowany biustonosz do reCYClingu, by wesprzeć stowarzyszenia Polskie Amazonki...
Creative Business Network by Filmteractive
Nawiązywanie relacji biznesowych, wymiana wiedzy, kreatywność. Creative Business Network to wydarzenie skierowane do kadry zarządzającej i właścicieli firm z szeroko rozumianego cyfrowego sektora kreatywnego. Dla osób poszukujących nowych partnerów do dalszego rozwoju biznesu. W 2023 roku motywem przewodnim będzie współpraca europejska. Uczestnikom przybliżone...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764