logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mistrzowie Energii - nowa kampania Fundacji Czyste Powietrze, NASK i Meta

  PR 16.12.2022, przeczytano 580 razy
ilustracjastrzałka

Temat dostaw energii i jej oszczędzania stał się w mijającym roku głównym trendem debaty publicznej i wyszukiwań internetowych. W jaki sposób włączyć oszczędzanie energii w swoją codzienność? Na to pytanie odpowiadają w kampanii Mistrzowie Energii jej ambasadorzy, wybitni polscy sportowcy: Natalia Partyka, Adam Małysz oraz Tomasz Majewski. Ogólnopolska akcja ma wzbudzić społeczną dyskusję na temat klimatu, ekologii i środowiska. Za przygotowanie kampanii odpowiada Fundacja Czyste Powietrze we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK oraz Meta, czyli spółka zrzeszająca w swoim portfolio czołowe media społecznościowe i komunikatory, jak Facebook, Instagram, Messenger czy WhatsApp.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mistrzowie-energii---nowa-kampania-fundacji-czyste-powietrze%2C-nask-i-meta,398364,artykul.html

Kampania opowiada o dobrych nawykach zarządzania energią w domu i przestrzeni publicznej, dzięki którym zmniejszy się ilość wykorzystanej energii cieplnej i elektrycznej. Autorzy i partnerzy kampanii pragną stworzyć ogólnopolski ruch promujący zachowania ekologiczne, dlatego stawiają na edukację poprzez budowanie zespołowego ducha. Znane osobistości ze świata sportu – Partyka, Majewski i Małysz - to postacie, które swoją postawą i zaangażowaniem doskonale uwiarygodniają jej cele i założenia. Do tej drużyny będzie chciał należeć każdy. Wejście do teamu Mistrzów Energii jest proste, tak jak wiara w to, że małe działania mogą dać duży efekt.

W ramach kampanii zostaną przygotowane materiały edukacyjne dla uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w tym: e-lekcje, karty pracy z ćwiczeniami, interaktywne scenariusze, prezentacje, ulotki, plakaty, infografiki i mapy myśli.

Ponadto, wszystkie szkoły podstawowe i ponadpodstawowe podłączone lub będące w trakcie podłączania do Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej mogą wziąć udział w organizowanym przez NASK konkursie „Mistrzowie Energii”. Do wygrania jest 50 kart podarunkowych, o wartości 2000 zł każda, do wykorzystania na cele edukacyjne.

Zadaniem konkursowym jest zorganizowanie dowolnej szkolnej inicjatywy, której celem będzie przekazanie wiedzy na temat tego, dlaczego oszczędzanie energii jest istotne i na jakie sposoby można to robić. Kampania „Mistrzowie Energii” oraz konkurs dla szkół były tematem webinaru dla nauczycieli „Mistrzowie energii – mistrzowie edukacji ekologicznej”, który odbył się 8 grudnia.

Eko porady, wskazówki czy ciekawostki prezentują łatwe do wykonania kroki, które w prosty sposób pomogą zmniejszyć ilość wykorzystywanej energii w domu lub pracy. Materiały są dostępne na stronie mistrzowieenergii.pl oraz w mediach społecznościowych. Będą również dostępne w kinach w postaci spotów przed filmami, a także zostaną przekazane do szkół w celu edukowania już od najmłodszych lat.

Oszczędzanie energii jako styl życia

Pomysłodawcą kampanii jest Fundacja Czyste Powietrze. Jak zaznacza jej prezes, Agata Śmieja:

- Naszym celem jest pomoc społeczności w uczynieniu z oszczędzania energii elektrycznej sposobu na życie. Działania jednostki zawsze mają znaczenie. Każdy z nas może stanąć na czele zmiany, konsekwentnie wprowadzając nowo poznane zasady w swojej codzienności.

Większość kampanii edukacyjnych poruszających kwestię energetyki to projekty przedstawiające tylko jeden wymiar - oszczędności. Działania podjęte w ramach Mistrzów Energii to odpowiedź na potrzebę kampanii, która porusza nie tylko tematy dotyczące sposobów oszczędzania, lecz także walczy z szeregiem nieprawdziwych informacji, które krążą na tematy energetyczne w sieci.

Mistrzów Energii wspiera również Meta. Dla czołowej światowej firmy z branży mediów społecznościowych pokazanie, jak radzić sobie z fałszywymi informacjami czy chaosem informacyjnym wokół sytuacji energetycznej jest szczególnie istotne.

- Świadomość dotycząca sytuacji energetycznej na świecie wydaje się szczególnie cenna w dzisiejszych czasach, dlatego też zdecydowaliśmy się zaangażować w kampanię Mistrzowie Energii. Jestem przekonany, że nasze platformy przyczynią się do szerszego rozpowszechnienia jej kluczowych przekazów - podkreśla Jakub Turowski, dyrektor ds. polityki publicznej w Europie Środkowo-Wschodniej w Meta.

Tematyce związanej z kampanią uwagę poświecił Wojciech Pawlak, dyrektor NASK, który również aktywnie włączył się w stworzenie i promocję Mistrzów Energii oraz przeciwdziałanie dezinformacji - W sieci obserwujemy bardzo wiele nieprawdziwych informacji dotyczących sektora energetycznego, który jest przecież tak ważny dla każdego z nas. Autorzy treści dezinformacyjnych bardzo często manipulują danymi i zniekształcają fakty. Ich celem jest wywołanie wśród odbiorców niepewności czy nawet strachu, aby zamiast działać i oszczędzać energię, skupiali się na negatywnych emocjach. Dlatego tak ważne jest, aby weryfikować treści, z którymi spotykamy się sieci, by móc spokojnie skupić się na tym, co najważniejsze - efektywnym oszczędzaniu energii, a tym samym pieniędzy. Mistrzowie Energii to zatem więcej niż garść wskazówek do obniżenia rachunków za prąd - to pierwszy krok na drodze do zrównoważonego stylu życia.

W realizacji tego typu aktywności Fundacja Czyste Powietrze dokłada najwyższych starań, aby przygotowane aktywności były najbardziej wiarygodne i wartościowe dla odbiorców. Dlatego do wyżej wymienionych Partnerów kampanii dołączyły również uczelnie wyższe: Uniwersytet Warszawski, Politechnika Warszawska oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie.

Źródło: Fundacja Czyste Powietrze

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Koalicja Przeciwko Samotności z kolejną odsłoną kampanii
Agencje VML i SEC Newgate CEE stoją za kampanią Koalicja Przeciwko Samotności, której inicjatorką jest Joanna Przetakiewicz i ruch społeczny Era Nowych Kobiet. W Światowym Dniu Zdrowia Psychicznego organizatorzy akcji ogłaszają kolejne działania, mające na celu edukację na temat zdrowia psychicznego mężczyzn i normalizację rozmów na temat kryzysów...
 Spark Foundry, LiquidThread i Performics z projektem dla Blika
Po sukcesie pierwszego wertykalnego serialu BLIKA, agencje należące do Publicis Groupe Polska przygotowały dla marki kolejny niestandardowy projekt reklamowy – czteroodcinkową serię „Bliku w Bloku”. Za koncepcję i strategię mediową kampanii odpowiedzialna jest agencja mediowa Spark Foundry. Pomysł kreatywny i realizacja serialu leży po stronie agencji...
Kampania Melt Museum: Are you f_king?
Witamy w świecie technologii fałszu, w którym kłamstwo nigdy nie było tak łatwe do stworzenia. I tak trudne do wykrycia. melt museum prezentuje swoją najnowszą instalację „FAKE.EXE”, która eksploruje granice tożsamości w rzeczywistości, gdzie fałsz i prawda przenikają się bardziej niż kiedykolwiek. Premierze towarzyszy kampania, której...
Świeże o każdej porze dnia – kampania „Piekarni w sercu Lidla”
Kto powiedział, że świeże bułki można kupić tylko rano? W Lidl Polska chrupiące pieczywo jest dostępne przez cały dzień – można zaserwować je na śniadanie, jak również kupić je wracając z pracy czy odwiedzając sklep wieczorem. W „Piekarni w sercu Lidla” klienci wśród bogatej oferty znajdą szeroki wybór świeżych i chrupiących bułek,...
Ancymony (*ancy) dla marki Kaufland
Marki lubią okrągłe liczby i potrafią sprawić, że lubią je także klienci. Kaufland ruszył z kampanią zapowiadającą wielkie otwarcie 250. marketu w Polsce. Sieć świętuje z przytupem, łącząc działania wizerunkowe z prosprzedażowymi.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764