Już po raz trzynasty zostały wręczone nagrody w konkursie IAB MIXX Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe. 27 listopada podczas uroczystej gali zorganizowanej przez IAB Polska poznaliśmy zwycięzców. Najlepszą kampanią okazał się projekt „Jak TO robić” przygotowany przez Abstra dla firmy Durex, który zdobył nagrodę BEST IN SHOW. Przyznano także 3 złote statuetki dla kampanii: „Ekstraklasa Games” w kategorii Games & eSport, „Jak TO robić?” w kategorii Content Marketing oraz „NIE JEM” w kategorii Public Service, non-profit campaign & CSR.
Najczęściej nagradzanymi kampaniami w konkursie IAB MIXX Awards 2019 były: „A co gdyby…?” dla marki OLX oraz „Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni” dla IKEA. Zdobyły one po cztery statuetki.
– Tegoroczne obrady członków jury MIXX Awards to trzy dni intensywnych i burzliwych dyskusji. Przy niektórych kategoriach nie mieliśmy wątpliwości co do wyboru zwycięzcy, w innych zajęło nam to trochę więcej czasu ze względu na wyrównany, wysoki poziom zgłoszonych kampanii. Zdecydowanie
w tym roku wyróżnia się nowo powstała kategoria content marketingu, w której mieliśmy najwięcej zgłoszeń. Finalnie postanowiliśmy nagrodzić złotą statuetką trzy kampanie, które według nas wyznaczają trendy w branży. Cieszy nas, że z roku na rok poprzeczka konkursu IAB MIXX jest coraz wyżej i że biorą w nim udział również małe agencje, które robią fantastyczne rzeczy dysponując mniejszymi budżetami. – komentuje Anna Iller, Przewodnicząca Jury MIXX Awards, Branded Content Manager Allegro.
O nagrody IAB MIXX Awards walczyły w tym roku 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.
– Dzięki konkursowi IAB MIXX Awards widzimy jak błyskawicznie rozwija się reklama cyfrowa w Polsce. Kampanie, które jeszcze 2-3 lata temu wydawały się niezwykle nowatorskie i nieszablonowe, teraz są pewnym standardem w branży. Firmy widzą, że dzięki internetowi zyskują narzędzia, jakich nie ma w innych mediach. Digital stał się już mainstreamowym rozwiązaniem, który napędza polski rynek reklamy, a granice między offline i online powoli się zacierają. – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska – Dla nas, jako organizatorów, ważne jest, że w konkursie IAB MIXX Awards pojawiają się nowe kategorie, które okazują się strzałem w dziesiątkę, co potwierdza liczba zgłoszeń i jakość kampanii.
Nagrody za dokonania
Podczas tegorocznych IAB MIXX Awards przyznano także pięć nagród specjalnych za dokonania. Agencją Roku zostało Saatchi & Saatchi IS, Domem Mediowym Roku – OMD, natomiast Reklamodawcą Roku – BNP Paribas. Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak (Executive Creative Director i partner w VMLY&R Poland), a Prezes Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.
– Nagrody za dokonania przyznajemy osobom i firmom za działania, które stanowią drogowskaz dla branży oraz podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego. W tym roku zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę specjalną za całokształt dokonań Prezesowi Grupy WP Jackowi Świderskiemu. Nagroda jest uhonorowaniem Jego dotychczasowego dorobku oraz ponadprzeciętnych zasług dla branży interaktywnej. – tłumaczy Włodzimierz Schmidt – Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak. Doceniliśmy jego pracę m.in. przy kampanii „Ostatni Twój Weekend”, która jest jednym z najwybitniejszych projektów marketingowych ostatnich 12 miesięcy.
Pełna lista nagrodzonych kampanii w IAB MIXX Awards 2019
kolejność kategorii jest alfabetyczna
BEST USE OF SOCIAL MEDIA
SREBRO
2 for U Fajnie Się Składa
McDonald’s Polska (2 for U)
OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci
Grupa OLX (OLX)
Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
BRĄZ
DOBRY GŁOS DLA FIRM
ING Bank Śląski
GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
WYRÓŻNIENIE
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni
IKEA Retail (IKEA)
Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
BRAND AWARENESS AND POSITIONING
SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci
Grupa OLX (OLX)
Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
SREBRO
“Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”
BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas)
Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More
BRĄZ
Ostatni Twój Weekend
Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard
VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films
BRĄZ
Podlaskie. Zasil się naturą
Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna (Podlaskie Travel)
White Bits
COMMERCE
SREBRO
Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital
Leroy Merlin
METS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.)
BRĄZ
SKODA Sales Online
SKODA Polska (SKODA)
PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine
WYRÓŻNIENIE
Jak razem daliśmy radę, czyli agile’owe podejście do zakupu mediów dla Castorama
Castorama
Mindshare Polska
WYRÓŻNIENIE
Twój terminal za darmo na Bezgotowki.pl
Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService (bezgotowki.pl)
Ecselis (Havas Media Group), Havas Media (Havas Media Group), kalicinscy.com
CONTENT MARKETING
ZŁOTO
“Jak TO Robić?”
Reckitt Benckiser (Durex)
Abstra
SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci
Grupa OLX (OLX)
Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
SREBRO
Ostatni Twój Weekend
Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard
VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films
BRĄZ
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni
IKEA Retail (IKEA)
Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
CROSS MEDIA INTEGRATION
SREBRO
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni
IKEA Retail (IKEA)
Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
BRĄZ
Nowa Bovska Fabia
SKODA Polska (SKODA Fabia)
Isobar Polska, PHD
WYRÓŻNIENIE
“Doceniaj, nie oceniaj”
BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas)
Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View
WYRÓŻNIENIE
Drwal – Lepsza Strona Zimy
McDonald’s Polska (Burger Drwala)
OMD, DDB Warszawa, McDonald’s
DATA DRIVEN & PRECISION MARKETING
BRĄZ
MINI mi pasuje
BMW Group Polska (MINI)
Mediaplus, SalesTube, Change Serviceplan
BRĄZ
Orange FTTH Warsaw Boost SuperGeo
Orange Polska (Orange Światłowód)
Initiative, Hybrid Adtech, Reprise
WYRÓŻNIENIE
Mars: Psy vs. Koty
Mars (Pedigree, Whiskas)
MediaCom, BBDO
WYRÓŻNIENIE
odLOTowy wzrost w e-commerce – sprzedaż biletów lotniczych na lot.com 2018 r.
PLL LOT
Ecselis (Havas Media Group), Fullsix Media (Havas Media Group), Cube Group, Value Media
DIGITAL EXPERIENCE
SREBRO
2 for U Fajnie Się Składa
McDonald’s Polska (2 for U)
OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
SREBRO
Huawei Facing Emotions
Huawei (Huawei Mate 20 Pro)
Digitas
BRĄZ
2 for U Stories
McDonald’s Polska (2 for U)
Isobar Polska, DDB Warszawa, OMD
WYRÓŻNIENIE
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci
Grupa OLX (OLX)
Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
WYRÓŻNIENIE
Daj się połączyć
Grupa Maspex Wadowice (Tymbark)
Brainbox, Starcom, Tymbark
GAMES & ESPORT
ZŁOTO
Ekstraklasa Games
Ekstraklasa S.A.
Lagardere Sports Poland, Gameset
BRĄZ
Monte Snack Team
Zott (Monte)
GoldenSubmarine, GetHero, Carat
WYRÓŻNIENIE
„5 męskich rzeczy, które możesz zrobić podczas przerwy”
Procter & Gamble (Old Spice)
MediaCom, Fantasy Expo
INNOVATION & SMART SOLUTION
SREBRO
Huawei Facing Emotions
Huawei (Huawei Mate 20 Pro)
Digitas
BRĄZ
2 for U Fajnie Się Składa
McDonald’s Polska (2 for U)
OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
BRĄZ
Asystent głosowy TOK FM – innowacyjny kanał dostępu do treści audio
Grupa Radiowa Agory (Radio TOK FM)
Spark Foundry, LiquidThread
BRĄZ
Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital
Leroy Merlin
METS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.)
BRĄZ
Nowy CLA. Twoje zasady, Twoja gra.
Daimler (Mercedes-Benz)
OMD, YOC
LAUNCH
WYRÓŻNIENIE
BLIK BLIK przelew na telefon w mig
Polski Standard Płatności (BLIK)
Change Serviceplan, Spark Foundry
WYRÓŻNIENIE
Doritos – for the bold
Frito Lay Poland Sp. z o.o. (Doritos)
VMLY&R Poland, Media Direction OMD
LIMITED BUDGET
SREBRO
Inna historia, taki sam hejt
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (Wystawa “Obcy w domu. Wokół Marca ’68”)
Saatchi & Saatchi IS
BRĄZ
Decathlon Carbon Challenge
Decathlon (B’TWIN)
MullenLowe MediaHub,
Opus B
BRĄZ
Nakarm Psa z OLX
Grupa OLX (OLX)
Grupa OLX Sp. z o.o.
BRĄZ
Polska na Times Square
Glob360 (naTemat.pl)
Glob360
OFFLINE DIGITIZING
SREBRO
Ostatni Twój Weekend
Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard
VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films
BRĄZ
Polska na Times Square
Glob360 (naTemat.pl)
Glob360
WYRÓŻNIENIE
Mobile Proximity Marketing dla BP czyli jak przekuć niewielki budżet w wielki sukces
BP (BP Myjnie)
Mindshare Polska, BP, Koala Metrics
WYRÓŻNIENIE
SKODA Wirtualny Salon i Sales Online
SKODA Polska (SKODA)
PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine
ONLINE MARKETING WITH INFLUENCER
SREBRO
“Jak TO Robić?”
Reckitt Benckiser (Durex)
Abstra
BRĄZ
Pierwszy podwójny teledysk w Polsce: Mirinda Mix-it
PepsiCo Poland (Mirinda)
Digital Kingdom, Media Direction OMD
BRĄZ
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni
IKEA Retail (IKEA)
Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker, Hash.fm, Martin Stankiewicz
PERFORMANCE MARKETING
SREBRO
BMW. Dodaj do ulubionych.
BMW Group Polska
Change Serviceplan, Initiative, Reprise
BRĄZ
Twoja firma z Tax Care
Tax Care
Resolution
WYRÓŻNIENIE
SEO 360 stopni dla EXPANDER
Expander
SEOgroup Interactive
PUBLIC SERVICE, NON-PROFIT CAMPAIGN & CSR
ZŁOTO
NIE JEM
Podzielmy się
Labcon, Value Media, Media Ready, SAR, SalesTube
UX
SREBRO
BLIK Ready
Polski Standard Płatności (BLIK)
Change Serviceplan, Spark Foundry
BRĄZ
Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVita
Nutricia (BoboVita)
Nutricia, SYZYGY, K2 Precise
BEST IN SHOW
Jak TO Robić?
AGENCJA ROKU
Saatchi & Saatchi IS
DOM MEDIOWY ROKU
OMD
REKLAMODAWCA ROKU
BNP Paribas
CZŁOWIEK ROKU
Dawid Szczepaniak
NAGRODA SPECJALNA IAB POLSKA ZA CAŁOKSZTAŁT DOKONAŃ
Jacek Świderski
Źródło: IAB Polska