logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mixx Awards 2019 - pełna lista zwycięzców!

   02.12.2019, przeczytano 398 razy
ilustracjastrzałka

Już po raz trzynasty zostały wręczone nagrody w konkursie IAB MIXX Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe. 27 listopada podczas uroczystej gali zorganizowanej przez IAB Polska poznaliśmy zwycięzców. Najlepszą kampanią okazał się projekt „Jak TO robić” przygotowany przez Abstra dla firmy Durex, który zdobył nagrodę BEST IN SHOW. Przyznano także 3 złote statuetki dla kampanii: „Ekstraklasa Games” w kategorii Games & eSport, „Jak TO robić?” w kategorii Content Marketing oraz „NIE JEM” w kategorii Public Service, non-profit campaign & CSR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mixx-awards-2019---pelna-lista-zwyciezcow%21,384951,artykul.html

Najczęściej nagradzanymi kampaniami w konkursie IAB MIXX Awards 2019 były: „A co gdyby…?” dla marki OLX oraz „Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni” dla IKEA. Zdobyły one po cztery statuetki.

 Tegoroczne obrady członków jury MIXX Awards to trzy dni intensywnych i burzliwych dyskusji. Przy niektórych kategoriach nie mieliśmy wątpliwości co do wyboru zwycięzcy, w innych zajęło nam to trochę więcej czasu ze względu na wyrównany, wysoki poziom zgłoszonych kampanii. Zdecydowanie
w tym roku wyróżnia się nowo powstała kategoria content marketingu, w której mieliśmy najwięcej zgłoszeń. Finalnie postanowiliśmy nagrodzić złotą statuetką trzy kampanie, które według nas wyznaczają trendy w branży. Cieszy nas, że z roku na rok poprzeczka konkursu IAB MIXX jest coraz wyżej i że biorą w nim udział również małe agencje, które robią fantastyczne rzeczy dysponując mniejszymi budżetami.
 – komentuje Anna Iller, Przewodnicząca Jury MIXX Awards, Branded Content Manager Allegro.

O nagrody IAB MIXX Awards walczyły w tym roku 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.

– Dzięki konkursowi IAB MIXX Awards widzimy jak błyskawicznie rozwija się reklama cyfrowa w Polsce. Kampanie, które jeszcze 2-3 lata temu wydawały się niezwykle nowatorskie i nieszablonowe, teraz są pewnym standardem w branży. Firmy widzą, że dzięki internetowi zyskują narzędzia, jakich nie ma w innych mediach. Digital stał się już mainstreamowym rozwiązaniem, który napędza polski rynek reklamy, a granice między offline i online powoli się zacierają. – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska – Dla nas, jako organizatorów, ważne jest, że w konkursie IAB MIXX Awards pojawiają się nowe kategorie, które okazują się strzałem w dziesiątkę, co potwierdza liczba zgłoszeń i jakość kampanii.

Nagrody za dokonania

Podczas tegorocznych IAB MIXX Awards przyznano także pięć nagród specjalnych za dokonania. Agencją Roku zostało Saatchi & Saatchi IS, Domem Mediowym Roku – OMD, natomiast Reklamodawcą Roku – BNP Paribas. Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak (Executive Creative Director i partner w VMLY&R Poland), a Prezes Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.

– Nagrody za dokonania przyznajemy osobom i firmom za działania, które stanowią drogowskaz dla branży oraz podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego. W tym roku zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę specjalną za całokształt dokonań Prezesowi Grupy WP Jackowi Świderskiemu. Nagroda jest uhonorowaniem Jego dotychczasowego dorobku oraz ponadprzeciętnych zasług dla branży interaktywnej. – tłumaczy Włodzimierz Schmidt – Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak. Doceniliśmy jego pracę m.in. przy kampanii „Ostatni Twój Weekend”, która jest jednym z najwybitniejszych projektów marketingowych ostatnich 12 miesięcy.

Pełna lista nagrodzonych kampanii w IAB MIXX Awards 2019

kolejność kategorii jest alfabetyczna

BEST USE OF SOCIAL MEDIA

SREBRO
2 for U Fajnie Się Składa
McDonald’s Polska (2 for U)
OMD, McDonald’s, DDB Warszawa

SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci
Grupa OLX (OLX)
Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House

BRĄZ
DOBRY GŁOS DLA FIRM
ING Bank Śląski
GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub

WYRÓŻNIENIE
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni
IKEA Retail (IKEA)
Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

BRAND AWARENESS AND POSITIONING

SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci
Grupa OLX (OLX)
Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House

SREBRO
“Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”
BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas)
Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More

BRĄZ
Ostatni Twój Weekend
Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard
VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films

BRĄZ
Podlaskie. Zasil się naturą
Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna (Podlaskie Travel)
White Bits

COMMERCE

SREBRO
Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital
Leroy Merlin
METS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.)

BRĄZ
SKODA Sales Online
SKODA Polska (SKODA)
PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine

WYRÓŻNIENIE
Jak razem daliśmy radę, czyli agile’owe podejście do zakupu mediów dla Castorama
Castorama
Mindshare Polska

WYRÓŻNIENIE
Twój terminal za darmo na Bezgotowki.pl
Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService (bezgotowki.pl)
Ecselis (Havas Media Group), Havas Media (Havas Media Group), kalicinscy.com

CONTENT MARKETING

ZŁOTO
“Jak TO Robić?”
Reckitt Benckiser (Durex)
Abstra

SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci
Grupa OLX (OLX)
Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House

SREBRO
Ostatni Twój Weekend
Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard
VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films

BRĄZ
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni
IKEA Retail (IKEA)
Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

CROSS MEDIA INTEGRATION

SREBRO
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni
IKEA Retail (IKEA)
Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

BRĄZ
Nowa Bovska Fabia
SKODA Polska (SKODA Fabia)
Isobar Polska, PHD

WYRÓŻNIENIE
“Doceniaj, nie oceniaj”
BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas)
Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View

WYRÓŻNIENIE
Drwal – Lepsza Strona Zimy
McDonald’s Polska (Burger Drwala)
OMD, DDB Warszawa, McDonald’s

DATA DRIVEN & PRECISION MARKETING

BRĄZ
MINI mi pasuje
BMW Group Polska (MINI)
Mediaplus, SalesTube, Change Serviceplan

BRĄZ
Orange FTTH Warsaw Boost SuperGeo
Orange Polska (Orange Światłowód)
Initiative, Hybrid Adtech, Reprise

WYRÓŻNIENIE
Mars: Psy vs. Koty
Mars (Pedigree, Whiskas)
MediaCom, BBDO

WYRÓŻNIENIE
odLOTowy wzrost w e-commerce – sprzedaż biletów lotniczych na lot.com 2018 r.
PLL LOT
Ecselis (Havas Media Group), Fullsix Media (Havas Media Group), Cube Group, Value Media

DIGITAL EXPERIENCE

SREBRO
2 for U Fajnie Się Składa
McDonald’s Polska (2 for U)
OMD, McDonald’s, DDB Warszawa

SREBRO
Huawei Facing Emotions
Huawei (Huawei Mate 20 Pro)
Digitas

BRĄZ
2 for U Stories
McDonald’s Polska (2 for U)
Isobar Polska, DDB Warszawa, OMD

WYRÓŻNIENIE
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci
Grupa OLX (OLX)
Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House

WYRÓŻNIENIE
Daj się połączyć
Grupa Maspex Wadowice (Tymbark)
Brainbox, Starcom, Tymbark

GAMES & ESPORT

ZŁOTO
Ekstraklasa Games
Ekstraklasa S.A.
Lagardere Sports Poland, Gameset

BRĄZ
Monte Snack Team
Zott (Monte)
GoldenSubmarine, GetHero, Carat

WYRÓŻNIENIE
„5 męskich rzeczy, które możesz zrobić podczas przerwy”
Procter & Gamble (Old Spice)
MediaCom, Fantasy Expo

INNOVATION & SMART SOLUTION

SREBRO
Huawei Facing Emotions
Huawei (Huawei Mate 20 Pro)
Digitas

BRĄZ
2 for U Fajnie Się Składa
McDonald’s Polska (2 for U)
OMD, McDonald’s, DDB Warszawa

BRĄZ
Asystent głosowy TOK FM – innowacyjny kanał dostępu do treści audio
Grupa Radiowa Agory (Radio TOK FM)
Spark Foundry, LiquidThread

BRĄZ
Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital
Leroy Merlin
METS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.)

BRĄZ
Nowy CLA. Twoje zasady, Twoja gra.
Daimler (Mercedes-Benz)
OMD, YOC

LAUNCH

WYRÓŻNIENIE
BLIK BLIK przelew na telefon w mig
Polski Standard Płatności (BLIK)
Change Serviceplan, Spark Foundry

WYRÓŻNIENIE
Doritos – for the bold
Frito Lay Poland Sp. z o.o. (Doritos)
VMLY&R Poland, Media Direction OMD

LIMITED BUDGET

SREBRO
Inna historia, taki sam hejt
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (Wystawa “Obcy w domu. Wokół Marca ’68”)
Saatchi & Saatchi IS

BRĄZ
Decathlon Carbon Challenge
Decathlon (B’TWIN)
MullenLowe MediaHub,
Opus B

BRĄZ
Nakarm Psa z OLX
Grupa OLX (OLX)
Grupa OLX Sp. z o.o.

BRĄZ
Polska na Times Square
Glob360 (naTemat.pl)
Glob360

OFFLINE DIGITIZING

SREBRO
Ostatni Twój Weekend
Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard
VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films

BRĄZ
Polska na Times Square
Glob360 (naTemat.pl)
Glob360

WYRÓŻNIENIE
Mobile Proximity Marketing dla BP czyli jak przekuć niewielki budżet w wielki sukces
BP (BP Myjnie)
Mindshare Polska, BP, Koala Metrics

WYRÓŻNIENIE
SKODA Wirtualny Salon i Sales Online
SKODA Polska (SKODA)
PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine

ONLINE MARKETING WITH INFLUENCER

SREBRO
“Jak TO Robić?”
Reckitt Benckiser (Durex)
Abstra

BRĄZ
Pierwszy podwójny teledysk w Polsce: Mirinda Mix-it
PepsiCo Poland (Mirinda)
Digital Kingdom, Media Direction OMD

BRĄZ
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni
IKEA Retail (IKEA)
Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker, Hash.fm, Martin Stankiewicz

PERFORMANCE MARKETING

SREBRO
BMW. Dodaj do ulubionych.
BMW Group Polska
Change Serviceplan, Initiative, Reprise

BRĄZ
Twoja firma z Tax Care
Tax Care
Resolution

WYRÓŻNIENIE
SEO 360 stopni dla EXPANDER
Expander
SEOgroup Interactive

PUBLIC SERVICE, NON-PROFIT CAMPAIGN & CSR

ZŁOTO
NIE JEM
Podzielmy się
Labcon, Value Media, Media Ready, SAR, SalesTube

UX

SREBRO
BLIK Ready
Polski Standard Płatności (BLIK)
Change Serviceplan, Spark Foundry

BRĄZ
Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVita
Nutricia (BoboVita)
Nutricia, SYZYGY, K2 Precise

BEST IN SHOW

Jak TO Robić?

AGENCJA ROKU

Saatchi & Saatchi IS

DOM MEDIOWY ROKU

OMD

REKLAMODAWCA ROKU

BNP Paribas

CZŁOWIEK ROKU

Dawid Szczepaniak

NAGRODA SPECJALNA IAB POLSKA ZA CAŁOKSZTAŁT DOKONAŃ

Jacek Świderski

Źródło: IAB Polska

mixx-awards.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konkurs studencki na projekt stoiska Izby Architektów RP
Opracuj koncepcję projektową stoiska targowego Izby Architektów RP - najlepsza praca pod względem warsztatowym, wizualnym oraz estetycznym zostanie zrealizowana podczas targów BUDMA 2020.
Konkurs na plakat Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego rozstrzygnięty
Organizowany przez Teatr Powszechny w Radomiu Międzynarodowy Festiwal Gombrowiczowski odbędzie się w dniach 17 - 24 października 2020. Organizatorzy w tym roku po raz pierwszy ogłosili konkurs na plakat gombrowiczowski. Wczoraj jury zdecydowało, że tegoroczną, XIV edycję festiwalu, będzie reprezentowała praca Michała Batorego – jednego z najbardziej uznanych i cenionych...
Konkurs „Świeć się z Energą” po raz jedenasty
Już po raz jedenasty Grupa Energa zainaugurowała świąteczną akcję, „Świeć się z Energą”. Które miasto tym razem oczaruje Polskę blaskiem i sięgnie po tytuł tego najpiękniej rozświetlonego? Głosujcie na swoich faworytów i pomóżcie zadecydować, do których 16 miejscowości z całego kraju trafią warte 200 tys. zł. dobroczynne nagrody oraz kto zdobędzie tytuł...
Złote Spinacze 2019: Cztery statuetki dla Santander Bank Polska
Aż 4 nagrody, w tym dwie złote i dwie srebrne, zostały przyznane Santander Bank Polska w najważniejszym konkursie branży PR w Polsce. Jury Złotych Spinaczy nagrodziło bank za komunikację przy projekcie Rebranding Santander Bank Polska oraz za komunikację antykryzysową podczas przejęcia wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska.
Podczas tegorocznej edycji "Złotych Spinaczy", ING Bank Śląski otrzymał aż trzy statuetki: dwie srebrne w kategoriach "Business to Business PR" oraz "Finanse" a także brązową w kategorii "Komunikacja wewnętrzna".
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764