logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

MJCC nagrodzone za budowanie marki pracodawcy

  PR 29.11.2019, przeczytano 410 razy
ilustracja

Zwycięstwo projektu McDonald’s w kategorii „Pracownik 50+” i wyróżnienie dla najlepszej kampanii employerbrandingowej za działania Coca-Cola HBC pod hasłem „REDefine your limits” – to nagrody klientów agencji w konkursie „Siła Przyciągania”. Z kolei budowanie marki pracodawcy Samsung R&D zostało docenione w Konkursie Niezależnej Kreacji w Reklamie Kreatura 2019. Wszystkie nagrodzone kampanie poprzedziły projekty badawcze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mjcc-nagrodzone-za-budowanie-marki-pracodawcy,384899,artykul.html

Dojrzałość w cenie

„McDonald’s ceni dojrzałość” to wielokanałowa – i jedna z pierwszych na polskim rynku prowadzonych na szeroką skalę – kampania pracodawcy, której zadaniem było obalenie stereotypów i wsparcie w pozyskaniu aplikacji od dojrzałych kandydatów. Działania objęły zróżnicowane kanały: treści wideo były prezentowane m.in. w TV tematycznych, począwszy od TVN Style po PoloTV. Sylwetki i wywiady z pracownikami publikowano w prasie kobiecej i poradnikowej, dziennikach ogólnopolskich, na portalach, blogu firmowym i spersonalizowanych podstronach dla dojrzałych na stronie karierowej. Komunikaty do grupy docelowej i wybór kanałów oparto na głębokich insightach z badań, analizie potrzeb i barier komunikacyjnych osób 50+.

zREDefiniowane limity

Koncept kreatywny dla Coca-Cola HBC odwołuje się z kolei do profilu idealnego kandydata do zespołu sprzedaży. Jak wynika z badań marki pracodawcy, profil ten w dużym stopniu odpowiada predyspozycjom pasjonatów sportu. To, co ich łączy, to chęć podejmowania nowych wyzwań, konsekwencja w działaniu i determinacja w realizacji nowych celów. Takich pracowników Coca-Cola HBC poszukuje do działu rozwoju biznesu. Kampania była widoczna w kanałach cyfrowych, m.in. na Facebooku i w Google, a także na urządzeniach mobilnych. W wybranych miastach w Polsce pojawiły się nośniki OOH, a praca w firmie była też promowana podczas wybranych biegów OCR.

ilustracjastrzałka

Eksperckie działania w branży IT

Celem działań w tym wypadku było pozyskanie potencjalnych kandydatów do pracy w centrum Samsung R&D w Krakowie i w Warszawie, czyli specjalistów w obszarach m.in.: sztucznej inteligencji, robotyki, technologii 5G, internetu rzeczy, analizy dźwięku i mowy czy bezpieczeństwa. Kampania miała charakter wizerunkowy i objęła m.in. eksperckie eventy networkingowe, podczas których pracownicy Samsung R&D Institute Poland dzielili się wiedzą z potencjalnymi kandydatami. Ponadto firma publikowała informacje na temat możliwości rozwoju na kluczowych portalach zatrudnieniowych oraz na dedykowanym landing page. Elementem działań był również narracyjny film wizerunkowy, który komunikuje najważniejsze atrybuty marki pracodawcy. Wideo można obejrzeć na kanałach firmy: YouTube, LinkedIn, Facebook.

Badania kluczem do sukcesu

Wszystkie nagrodzone kampanie, przy których pracowało MJCC, były poprzedzone projektem badawczym. Na tym etapie agencja wykorzystywała najczęściej badania jakościowe, w tym również badania etnograficzne (badacze towarzyszyli przykładowo przedstawicielom handlowym Coca-Cola HBC podczas wykonywania codziennej pracy).

– Cieszymy się z tego, w jakim kierunku rozwija się rynek usług employerbrandingowych. Coraz więcej klientów rozumie, że rozpoczęcie pracy od badań ma duży sens, bo na co dzień nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak ograniczają nas bańki komunikacyjne, stereotypy, a nawet opinie naszych znajomych. Badania pozwalają nam nie tylko dobrze poznać grupę docelową, ale też skuteczniej zaplanować działania i później mierzyć ich efektywność – komentuje Anna Mikulska, Employer Branding Director & Partner w MJCC.

Źródło: MJCC

www.mjcc.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

6 nagród European Newspaper Award dla Polska Press
Okładki dzienników Polska Press autorstwa Tomasza Bocheńskiego, jako jedyne z Polski, nagrodzone w 21. edycji prestiżowego konkursu projektowania prasowego European Newspaper Award.
Laureaci Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2019
Podczas Gali Finałowej 9 Edycji Konkursu Dyrektor Marketingu Roku nagrodzono najlepszych polskich marketerów. 28 listopada był finałem dwudniowego kongresu Executive Summit 2019. W tym roku panelom i prelekcją towarzyszyło hasło „HYBRID STRATEGY”.
Grupa Polomarket z prestiżową nagrodą w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2019
Działania marketingowe prowadzone przez Grupę POLOmarket po raz kolejny zostały docenione przez grono niezależnych ekspertów. Największa polska sieć supermarketów zdobyła nagrodę „Dyrektor Marketingu Roku 2019”. Statuetkę odebrał Dyrektor Marketingu Krzysztof Szultka. Jest to jedna z najbardziej prestiżowych nagród w branży marketingowej.
Zakończyła się 23. edycja Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura 2019, w której doceniony został projekt „Amica na Szlaku Smaku”. Znalazł się w gronie najciekawszych projektów spośród 156 nadesłanych propozycji. Wyboru dokonało jury założone z ekspertów w dziedzinie marketingu.
Nagrody w największym konkursie z branży Public Relations zostały rozdane! W tym roku  przyznano  20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy w łącznie 31 kategoriach konkursowych podmiotom takim jak agencje PR, działy PR i komunikacji, firmy i instytucje, organy samorządowe i organizacje pozarządowe. 24/7Communication wraz ze swoimi klientami: McDonald’s, ING...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764