logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

MJCC nagrodzone za budowanie marki pracodawcy

  PR 29.11.2019, przeczytano 596 razy
ilustracja

Zwycięstwo projektu McDonald’s w kategorii „Pracownik 50+” i wyróżnienie dla najlepszej kampanii employerbrandingowej za działania Coca-Cola HBC pod hasłem „REDefine your limits” – to nagrody klientów agencji w konkursie „Siła Przyciągania”. Z kolei budowanie marki pracodawcy Samsung R&D zostało docenione w Konkursie Niezależnej Kreacji w Reklamie Kreatura 2019. Wszystkie nagrodzone kampanie poprzedziły projekty badawcze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mjcc-nagrodzone-za-budowanie-marki-pracodawcy,384899,artykul.html

Dojrzałość w cenie

„McDonald’s ceni dojrzałość” to wielokanałowa – i jedna z pierwszych na polskim rynku prowadzonych na szeroką skalę – kampania pracodawcy, której zadaniem było obalenie stereotypów i wsparcie w pozyskaniu aplikacji od dojrzałych kandydatów. Działania objęły zróżnicowane kanały: treści wideo były prezentowane m.in. w TV tematycznych, począwszy od TVN Style po PoloTV. Sylwetki i wywiady z pracownikami publikowano w prasie kobiecej i poradnikowej, dziennikach ogólnopolskich, na portalach, blogu firmowym i spersonalizowanych podstronach dla dojrzałych na stronie karierowej. Komunikaty do grupy docelowej i wybór kanałów oparto na głębokich insightach z badań, analizie potrzeb i barier komunikacyjnych osób 50+.

zREDefiniowane limity

Koncept kreatywny dla Coca-Cola HBC odwołuje się z kolei do profilu idealnego kandydata do zespołu sprzedaży. Jak wynika z badań marki pracodawcy, profil ten w dużym stopniu odpowiada predyspozycjom pasjonatów sportu. To, co ich łączy, to chęć podejmowania nowych wyzwań, konsekwencja w działaniu i determinacja w realizacji nowych celów. Takich pracowników Coca-Cola HBC poszukuje do działu rozwoju biznesu. Kampania była widoczna w kanałach cyfrowych, m.in. na Facebooku i w Google, a także na urządzeniach mobilnych. W wybranych miastach w Polsce pojawiły się nośniki OOH, a praca w firmie była też promowana podczas wybranych biegów OCR.

ilustracjastrzałka

Eksperckie działania w branży IT

Celem działań w tym wypadku było pozyskanie potencjalnych kandydatów do pracy w centrum Samsung R&D w Krakowie i w Warszawie, czyli specjalistów w obszarach m.in.: sztucznej inteligencji, robotyki, technologii 5G, internetu rzeczy, analizy dźwięku i mowy czy bezpieczeństwa. Kampania miała charakter wizerunkowy i objęła m.in. eksperckie eventy networkingowe, podczas których pracownicy Samsung R&D Institute Poland dzielili się wiedzą z potencjalnymi kandydatami. Ponadto firma publikowała informacje na temat możliwości rozwoju na kluczowych portalach zatrudnieniowych oraz na dedykowanym landing page. Elementem działań był również narracyjny film wizerunkowy, który komunikuje najważniejsze atrybuty marki pracodawcy. Wideo można obejrzeć na kanałach firmy: YouTube, LinkedIn, Facebook.

Badania kluczem do sukcesu

Wszystkie nagrodzone kampanie, przy których pracowało MJCC, były poprzedzone projektem badawczym. Na tym etapie agencja wykorzystywała najczęściej badania jakościowe, w tym również badania etnograficzne (badacze towarzyszyli przykładowo przedstawicielom handlowym Coca-Cola HBC podczas wykonywania codziennej pracy).

– Cieszymy się z tego, w jakim kierunku rozwija się rynek usług employerbrandingowych. Coraz więcej klientów rozumie, że rozpoczęcie pracy od badań ma duży sens, bo na co dzień nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak ograniczają nas bańki komunikacyjne, stereotypy, a nawet opinie naszych znajomych. Badania pozwalają nam nie tylko dobrze poznać grupę docelową, ale też skuteczniej zaplanować działania i później mierzyć ich efektywność – komentuje Anna Mikulska, Employer Branding Director & Partner w MJCC.

Źródło: MJCC

www.mjcc.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oval – Polacy z nagrodą Red Dot 2020
Devo polski producent mebli łazienkowych zdobył prestiżową nagrodę w międzynarodowym konkursie Red Dot 2020 za nowatorski projekt kolekcji OVAL. Autorami projektu są Marta Niemywska-Grynasz oraz Dawid Grynasz z Grynasz Studio.
Ad Wo/Man 2019: Znamy zdobywców statuetek!
Maciej Marasek z 2012 Agency, Paweł Gala z Wavemaker Polska i Jacek Kulczycki z OTO Film – to zdobywcy tytułu AD WO/MAN Roku 2019. AD Marketerem Roku 2019 został Marcin Sienkowski z OLX Polska.
Rusza X edycja konkursu Zainspirowani Japonią
W dniu 1 kwietnia rozpoczyna się kolejna, już dziesiąta edycja konkursu Zainspirowani Japonią. Laureaci w dwóch kategoriach: Open i Wektor mają szansę wygrać monitor graficzny marki EIZO oraz tablet graficzny Wacom.
Konkurs na plakat Festiwalu Miasto Słowa
W tym roku Nagroda Literacka Gdynia obchodzi swoje 15 lecie. Z tej okazji świętujemy. Na towarzyszącym nagrodzie festiwalu Miasto Słowa będziemy starali się uchwycić i przeżyć raz jaszcze najważniejsze momenty w literaturze dwudziestego pierwszego wieku. Chcielibyśmy, żeby dopełnieniem tych festiwalowych spotkań i rozmów była...
Statuetki w miedzynarodowym konkursie Zoomart 2020 rozdane
Jury Festiwalu i Konkursu kalendarzy ZoomArt 2020 ogłosiło laureatów konkursu w różnych kategoriach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764