logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

MKOl przyznał prawa do transmisji igrzysk olimpijskich w latach 2026-2032

  PR 16.01.2023, przeczytano 333 razy

W odpowiedzi na przetarg ogłoszony przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski, Europejska Unia Nadawców oraz Warner Bros. Discovery złożyły wspólną ofertą nabycia pełnych praw do igrzysk olimpijskich na 49 rynkach w Europie*. Przetarg obejmuje Zimowe Igrzyska Olimpijskie Milano Cortina 2026, Igrzyska Olimpijskie Los Angeles 2028, Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2030 oraz Igrzyska Olimpijskie Brisbane 2032, a także igrzyska olimpijskie młodzieży w latach 2026-2032.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mkol-przyznal-prawa-do-transmisji-igrzysk-olimpijskich-w-latach-2026-2032,398641,artykul.html

- Z radością informujemy o nawiązaniu długoterminowej współpracy z dwiema wiodącymi firmami medialnymi na świecie. EBU i jej członkowie gwarantują niezrównane doświadczenie w transmisjach wydarzeń sportowych i dotarcie do widowni w Europie, a Warner Bros. Discovery, dzięki niedawnemu połączeniu WarnerMedia i Discovery, jest jedną z największych globalnych grup medialnych działającą w każdym gatunku rozrywki i na wszystkich platformach. To porozumienie pokazuje jak ważne są igrzyska olimpijskie w Europie. MKOl redystrybuuje 90% uzyskiwanych przychodów. Ta długoterminowa współpraca zapewnia niezwykle ważną stabilizację finansową ruchowi olimpijskiemu, a co za tym idzie przekłada się na wsparcie sportowców - podkreślił Thomas Bach, Przewodniczący MKOl.

Historia współpracy między MKOlem i EBU sięga 1956 roku. W 2015 roku MKOl i Warner Bros. Discovery porozumiały się w sprawie transmisji igrzysk olimpijskich w Europie w latach 2018-2024.

Warner Bros. Discovery dzięki porozumieniu wzmacnia swoją pozycję jako „Home of the Olympics” w Europie. Przy okazji trzech ostatnich igrzysk olimpijskich Warner Bros. Discovery – które przygotowuje się obecnie do transmisji Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 – osiągnęło rekordową oglądalność w kanałach telewizyjnych i na platformach cyfrowych. Na mocy nowej umowy Warner Bros. Discovery pozostanie jedynym miejscem pokazującym każdy moment igrzysk olimpijskich w streamingu**, w tym na platformie discovery+. Firma będzie miała także pełne prawa do transmisji igrzysk w kanałach płatnych, w tym na antenach Eurosportu.

- Jako „Home of the Olympics” w Europie podczas trzech ostatnich igrzysk olimpijskich, jesteśmy bardzo zadowoleni z przedłużenia współpracy z MKOlem do 2032 roku. Szykując się na niesamowicie zapowiadające się igrzyska w Paryżu, jesteśmy zachwyceni, że Warner Bros. Discovery pozostanie jedynym miejscem, w którym fani będą mogli oglądać każdy moment kolejnych czterech igrzysk - powiedział Andrew Georgiou, President and Managing Director Warner Bros. Discovery Sports Europe. - Cieszy nas partnerstwo z EBU i jej członkami, które wpisuje się w cel, jaki postawiliśmy sobie z MKOlem w 2015 roku – aby dotrzeć z relacjami z igrzysk do jak największej liczby osób. Widzowie w Europie będą nadal mieli możliwość wyboru i dostępu do przekazu z igrzysk olimpijskich na wielu platformach, co, bazując na rekordowej oglądalności i zaangażowaniu kibiców w Europie na przestrzeni ostatnich trzech edycji igrzysk, jest wspaniałym prognostykiem na przyszłość - dodał.

Nowe porozumienie gwarantuje dotarcie do widzów za pośrednictwem ogólnodostępnych kanałów publicznych nadawców należących do EBU, których większość transmitowała poprzednie igrzyska olimpijskie w ramach współpracy z MKOlem i Warner Bros. Discovery.

Od 2026 roku EBU będzie posiadaczem praw w kanałach free-to-air oraz na platformach cyfrowych. Członkowie EBU będą mogli pokazać ponad 200 godzin transmisji z Letnich Igrzysk Olimpijskich oraz co najmniej 100 godzin z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w kanałach telewizyjnych, stacjach radiowych i streamingu na żywo, a także na stronach internetowych, w aplikacjach oraz w mediach społecznościowych.

- Jesteśmy dumni, że nasi widzowie będą mogli oglądać igrzyska olimpijskie w kanałach otwartych do 2032 roku. To niezwykle ważna umowa dla mediów publicznych, pokazująca ogromną siłę i solidarność Europejskiej Unii Nadawców - podkreśliła Delphine Ernotte Cunci, Prezydent EBU i CEO France Télévisions. - EBU i jej członkowie mogą dotrzeć do nawet ponad miliarda widzów w Europie za pośrednictwem kanałów telewizyjnych i innych platform. Dlatego tak się cieszę z porozumienia z MKOlem i Warner Bros. Discovery, dzięki któremu igrzyska będą dostępne w Europie dla szerszej publiczności niż kiedykolwiek wcześniej - dodała.

Warner Bros. Discovery i EBU od dawna współpracują, wspólnie transmitując najważniejsze sportowe wydarzenia, takie jak IBU Puchar Świata i mistrzostwa świata w biathlonie, mistrzostwa świata w lekkoatletyce, Tour de France czy La Vuelta.

Podczas ostatnich trzech edycji igrzysk olimpijskich Warner Bros. Discovery nadzorowało partnerstwa z ponad 45 nadawcami kanałów free-to-air oraz z członkami EBU, zapewniając możliwie najszerszy dostęp do transmisji z igrzysk. Dzięki temu oraz wykorzystaniu platform i kanałów Warner Bros. Discovery udało się osiągnąć rekordowe poziomy oglądalności. W trakcie Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 relacje dotarły do 372 milionów widzów w Europie, w tym do aż 175 milionów za pośrednictwem platform Warner Bros. Discovery, takich jak discovery+. W trakcie Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pekin 2022 platformy nadawcy odwiedziło 156 milionów osób, czyli aż 19 razy więcej niż podczas wcześniejszych igrzysk zimowych

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

Dodatkowe informacje:

* Albania, Andora, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czarnogóra, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Gruzja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Izrael, Kosowo, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Mołdawia, Monaco, Macedonia Północna, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy

** każdy moment na wyłączność: Albania, Andora, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czarnogóra, Czechy, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Gruzja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Izrael, Kosowo, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Mołdawia, Monaco, Macedonia Północna, Polska, Portugalia, Rumunia, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Turcja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Każdy moment nie na wyłączność: Dania, Niemcy, Norwegia, Szwecja

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764