logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Młoda projektantka z Poznania zdobyła nagrodę w międzynarodowym konkursie

  PR 26.11.2020, przeczytano 424 razy
ilustracja

Tegoroczny 25-letni międzynarodowy konkurs na projekt opakowań Model Young Package zaprosił projektantów z całego świata do pracy nad tematem Personal Care. Świeża absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, Öykü Aydınhan, zajęła pierwsze miejsce spośród dwustu uczestników


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mloda-projektantka-z-poznania-zdobyla-nagrode-w-miedzynarodowym-konkursie,389349,artykul.html

W sposób kreatywny i odpowiedzialny konkurenci mogliby pakować na przykład kosmetyki, suplementy diety, pomoce medyczne, leki lub artykuły higieniczne. Choć globalna pandemia znacznie utrudniła uczestnikom konkursu warunki do tworzenia prototypów i ograniczyła możliwości zgłaszania prac konkursowych, w tym roku w konkursie wzięło udział dwieście prototypów z kilkudziesięciu krajów świata. Zwycięzców wyłoniło jury złożone z następujących ekspertów w tej dziedzinie: Jan Činčera, przewodniczący jury, projektant i założyciel studia Činčera, Kateřina Švarcová, szef działu marketingu Obaly, a.s., Peter Olah, Škoda auto designer, Pavel Fuksa, grafik

Projekt studentki z Poznania reprezentuje opakowania przyszłości

Witaminowa czwórka to zestaw suplementów diety (omega, magnez-wapń, cynk, selen), które osoba dorosła powinna codziennie spożywać. Öykü Aydınhan na przykładzie swojej siostry sprawdziła, w jakim stopniu opakowanie może wpływać na motywację do konsumpcji. Suplementy sprzedawane są w oddzielnych opakowaniach o niepraktycznych kształtach. Dlatego autorka połączyła 4 różne suplementy w jedno opakowanie, które zawiera dawkę na 5 dni. Ułatwia to noszenie i nie zajmuje dużo miejsca. Dawka na każdy dzień znajduje się w osobnym module, który można oderwać, dzięki czemu opakowanie zmniejsza się z każdym dniem spożycia. Jury uznało tę pracę za reprezentatywną dla opakowań przyszłości. To futurystyczne opakowanie jest proste i rozwiązuje konkretny problem

Od Model Young Package do NASA

Konkurs Model Young Package został założony przez Grupę Model, która jest jednym z największych europejskich producentów opakowań i jednocześnie nadzoruje Centrum Innowacji, w którym pod rękami projektantów powstają nowe projekty. Dzięki jej inicjatywie konkurs trwa od 1996 roku. Od roku 2019 konkurs jest organizowany dla Grupy Model przez niezależną organizację Czechdesign. W konkursie wzięło udział wielu młodych twórców, którzy później stali się uznawanymi projektantami: historycznie pierwszym zwycięzcą był Jan Čtvrtník, który kilka lat później pracował dla NASA, IKEA lub Elektrolux. Możemy więc spodziewać się, że o Öykü Aydınhan jeszcze wiele usłyszymy.

Źródło: Grupa Model

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Startuje runda finałowa „Świeć się z Energą
Internauci wybrali już 16 najpiękniej udekorowanych świątecznie polskich miast. Teraz mistrzowie województw powalczą o tytuł „Świetlnej Stolicy Polski” i charytatywne nagrody w ramach „Świeć się z Energą”. Finałowa runda głosowania w 12. edycji plebiscytu właśnie się rozpoczyna – potrwa od 14 do 25...
Kampania Corega z brązową statuetką Effie Awards Europe 2020
W konkursie Effie Awards Europe 2020 w kategorii Best of Europe - FMCG kampania "9 milionów powodów" zrealizowana dla marki Corega należącej do koncernu GSK zdobyła brązową statuetkę. To jedyny projekt z Polski nominowany i nagrodzony w tej edycji konkursu. 
Nasza agencja otrzymała nominacje do prestiżowej nagrody Transform Awards Europe 2021. Do współzawodnictwa został wytypowany projekt rozwoju Brand Advisory dla globalnego klienta Admind, firmy ABB.
28 stycznia br. o godzinie 19:00 odbędzie się największe święto branży public relations w Polsce – Gala konkursu Złote Spinacze. Wydarzenie organizowane przez Związek Firm Public Relations po raz pierwszy w historii odbędzie się w formule online.
Konkurs na identyfikację Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage
Współorganizator festiwalu filmowego EnergaCAMERIMAGE oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej ogłaszają międzynarodowy konkurs na identyfikację wizualną dla nowopowstałej instytucji kultury w Toruniu (Polska). Konkurs jest dwuetapowy i ma charakter otwarty.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764