logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

BADANIE: Młodsze generacje mniej zirytowane reklamą

  PR 14.09.2017, przeczytano 1029 razy
ilustracjastrzałka

Pokolenia dorastające w świecie cyfrowym, czyli Pokolenie Y (inaczej Millennialsi, urodzeni w latach 80. i 90. XX w.) oraz Pokolenie Z (osoby urodzone po roku 1997), różnią się postawami i zachowaniem od osób ze starszych roczników. Reguła ta potwierdza się również w przypadku ich stosunku do reklam. Dom mediowy OMD prowadzi stały monitoring Wskaźnika Irytacji Reklamą. Analiza tego wskaźnika w przekroju pokoleniowym pokazuje, że wśród młodszych generacji odsetek osób o wysokim stopniu irytacji reklamą jest niższy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mlodsze-generacje-mniej-zirytowane-reklama,33721,artykul.html

Wskaźnik Irytacji Reklamą (2017)

- Badanie obejmuje okres od stycznia do lipca 2017, wyniki przedstawiają odpowiedzi na pytanie: Obecnie na każdym kroku spotykamy się z reklamami – w telewizji, radiu, prasie, Internecie, na ulicy. Oceń na skali 10-stopniowej, na ile przeszkadzał Ci kontakt z reklamami w ciągu ostatniego tygodnia, jeśli 1 oznacza „reklamy w ostatnim tygodniu wcale mi nie przeszkadzały” a 10 „bardzo mi przeszkadzały”. Niski stopień irytacji: 1-3, średni stopień irytacji:4-7, wysoki stopień irytacji: 8-10.

Na niższy poziom zirytowania reklamą wpływa kilka powiązanych ze sobą czynników. Po pierwsze młodsze pokolenia spędzają średnio mniej czasu dziennie przed telewizorem. Osoby z  Pokolenia Z oglądają telewizję średnio przez 2 godz. 15 min. dziennie, Millennialsi przez 2 godz. 43 min. dziennie, przedstawiciele Pokolenia X (urodzeni w latach 1960-1979) przed telewizorem spędzają średnio 4 godz. 40 min., a osoby urodzone przed rokiem 1960. oglądają telewizję średnio 6 godz. 20 min. dziennie. Sposób oglądania również różni się w zależności od pokoleń. Dla trzech czwartych osób z generacji Z jeden ekran to za mało – w trakcie oglądania telewizji używają również komputera, tabletu lub telefonu.  22% Millennialsów deklaruje, że w ogóle nie ogląda telewizji. Wśród starszych pokoleń grupa nieoglądających jest znacznie mniej liczna.

Bardziej popularną formą spędzania wolnego czasu wśród młodych pokoleń  jest aktywność w sieci. 62% przedstawicieli Pokolenia Z deklaruje, że w wolnym czasie korzysta z Internetu, natomiast połowa osób z tej generacji twierdzi, że nie mogłoby się obejść bez dostępu do Internetu w swoim telefonie komórkowym. Dla porównania z takim stwierdzeniem zgadza się już tylko co trzeci reprezentant Pokolenia X i co piąta osoba urodzona przed rokiem 1960.

Młodsze pokolenia inaczej postrzegają reklamę telewizyjną, gdyż na co dzień łączą różne źródła informacji o markach. Do tego celu wykorzystują recenzje użytkowników na forach i blogach, opinie znajomych na portalach społecznościowych, oglądają również relacje zamieszczone przez vlogerów na Youtube. Prawie jedna czwarta przedstawicieli Pokolenia Z (24%) w trakcie emisji reklamy telewizyjnej poszukuje w Internecie produktu, który właśnie jest reklamowany4. Zachowanie tego typu deklaruje o połowę mniej przedstawicieli starszych pokoleń. Poszukiwanie informacji o produktach lub usługach coraz częściej ma miejsce z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Do tego celu co najmniej kilka razy w miesiącu swój telefon wykorzystuje 78% Pokolenia Z i 69% Pokolenia Y3.

Korzyści płynące z poszukiwania informacji o produktach w Internecie dostrzega większość pokoleń. Ponad połowa (52%-56%) przedstawicieli pokolenia X, Y oraz Z przyznaje, że Internet pozwala im lepiej poznać zalety produktu lub marki. Nie wszyscy jednak w równym stopniu sugerują się tym, co przeczytają na stronach internetowych. Wpływ komentarzy i opinii zamieszczonych w Internecie na podejmowane decyzje deklaruje 36% reprezentantów Pokolenia Z i  34% osób z Pokolenia Y, w przypadku starszych pokoleń (Pokolenie X i starsi) do podejmowania decyzji pod wpływem opinii internetowych przyznaje się około jedna piąta badanych4.

Biorąc pod uwagę różnorodność źródeł, z których informacje o markach docierają do konsumenta, kluczowe jest utrzymanie spójnej komunikacji pomiędzy kanałami i aktywność na popularnych wśród młodych osób portalach społecznościowych. Obecnie nie zalicza się do nich wyłącznie Facebook, ale również Instagram i Snapchat – 55% osób z Pokolenia Z korzysta ze Snapchata (podczas gdy połowa reprezentantów Pokolenia X deklaruje, że nie zna tej aplikacji) 3.

- Dane WIR uwypuklają niezmiennie nasilający się wzrost konsumpcji mediów digitalowych wśród najmłodszych, którzy za kilka lat staną się główną siłą nabywcza produktów. Młodsi konsumenci na co dzień, obcują z tysiącami komunikatów reklamowych skierowanych do nich głównie w mediach społecznościowych ale to oni decydują o skuteczności tej komunikacji i chęci rozpoczęcia dialogu z marką. Dlatego marki zabiegając o młodego klienta i zwiększając swoją obecność w mediach społecznościowych, muszą to robić sprytnie, nienagannie wykorzystując język i perfekcyjnie adresując preferencje młodego konsumenta. Media społecznościowe to również cenne źródło informacji.  Nasłuch Internetu, pozwala na stałe monitorowanie opinii klientów na temat marki oraz ich skłonność do interakcji z nią – Robert Plesko, managing director OMD Macroscope.

Źródło: OMD Macroscope

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764