logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Młodzi mają głos - globalna akcja Arte

  PR 19.06.2020, przeczytano 1016 razy
ilustracja

27 maja ruszyła globalna akcja internetowa Time to Question (Czas na pytania), która ma na celu zbadanie, jak widzą świat ci, którzy będą go tworzyć za 20 lat. Zwieńczeniem projektu będzie 6 oryginalnych filmów dokumentalnych, stworzonych przez reżyserów młodego pokolenia i obejmujących tematykę objętą kwestionariuszem. Filmy będą dostępne w ofercie telewizji ARTE i w bezpłatnym serwisie VOD ARTE po polsku w listopadzie 2020 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mlodzi-maja-glos---globalna-akcja-arte,387487,artykul.html

Covid-19 wywrócił świat do góry nogami i potwierdził pilną potrzebę zastanowienia się nad jego kształtem i funkcjonowaniem. Dlatego 27 maja rozpoczęła się globalna akcja internetowa Time to Question, organizowana przez telewizję ARTE, NHK World, Upian, Yami2, On est prêt oraz Basis Berlin. Ten interaktywny projekt stanowi zaproszenie do wyrażenia własnego zdania poprzez anonimową i otwartą dla wszystkich ankietę internetową. Celem jest zbadanie podejścia ludzi do wyzwań politycznych, społecznych i klimatycznych, a także zaoferowanie młodemu pokoleniu możliwości stworzenia swojego autoportretu. Projekt potrwa 6 miesięcy, a jego zwieńczeniem będzie specjalna oferta programowa dostępna w listopadzie na ARTE i innych kanałach w Europie i na świecie.

  • Ankieta jest dostępna TUTAJ

SZEROKO ZAKROJONE KONSULTACJE

„Ekologia jest dla bogatych”, „Czy powinniśmy przestać jeść zwierzęta?”, „Czy należy wprowadzić zieloną dyktaturę?”, a także: „Czy epidemia koronawirusa przyniosła więcej podziałów czy solidarności?”, „Czy kryzys związany z Covid-19 i kryzys ekologiczny to dwie strony tego samego problemu?” – to przykładowe pytania z ankiety stworzonej we współpracy z socjologami z kolektywu „Quantité Critique”, który specjalizuje się w analizie aktualnych ruchów społecznych. Kwestionariusz zawiera 133 pytania, dostępne w 4 językach: angielskim, francuskim, niemieckim oraz japońskim i obejmuje sześć głównych tematów: spojrzenie na przeszłość i dziedzictwo, sposób postrzegania współczesnego świata, kierunki przemian ekologicznych, wizja przyszłości, zachowania indywidualne, zdrowie publiczne i ekologia. Ma skłonić do zastanowienia się nad przyszłością naszej planety, a także nad wyznawanymi wartościami, wizją obecnego świata, przyszłością, jaką sobie wyobrażamy i jakiej sobie życzymy, warunkami koniecznymi do jej osiągnięcia, zachowaniem poszczególnych jednostek i sposobami zaangażowania.

Zarówno uczestnictwo, jak i odpowiedzi na kwestionariusz są anonimowe, a wyniki, prezentowane w ujęciu dynamicznym i dostępne dla respondentów w czasie rzeczywistym, będą przedmiotem szeroko zakrojonego badania socjologicznego i pozwolą na określenie możliwych kierunków działania. Wyniki ankiety będą znane późną jesienią 2020 roku.

Analizując wyniki, socjologowie szczególną uwagę poświęcą odpowiedziom osób w wieku 16-34 lata, aby przedstawić globalny portret młodych ludzi oraz ich skłonności do zmian. Ten interaktywny program jest kontynuacją szeroko zakrojonych konsultacji pt. „Génération Quoi?” (Generacja Co?), portretu francuskiej młodzieży z 2013 roku, oraz „Generation What?”, który badał aspiracje, nadzieje i obawy europejskiej młodzieży w 2016 roku.

ilustracjastrzałka

- Od tamtej pory obawy wyrażane przez tę grupę wiekową przeniosły się na pozostałą część społeczeństwa - zauważa Margaux Missika, producentka firmy Upian. Tego rodzaju odwrócenie tradycyjnego kierunku przekazywania wartości przypomina to, co działo się w latach 60.

- Dzięki marszom na rzecz klimatu i działaniom Grety Thunberg to właśnie młodzi ludzie włączyli zmiany klimatyczne do programu politycznego. Oni dziedziczą świat, który im przekazujemy. Ich przesłanie przenika wszystkie sektory. Czas ich wysłuchać - mówi Christophe Nick, producent Yami 2.

KWESTIONARIUSZ: DOŚWIADCZENIE TRANSMEDIALNE

Kwestionariusz zostanie wzbogacony o filmy Youtuberów, twórców internetowych oraz influencerów pochodzących z Francji i Niemiec, którzy będą proponować treści na stronie internetowej arte.tv/time-to-question i platformie YouTube. Znajdzie się wśród nich youtuber i mentalista Fabien Olicard(1,6 miliona subskrybentów), który odpowie na pytanie: „Dlaczego mózg nie lubi się zmieniać?”. Florence Porcel (92 000 subskrypcji), popularyzatorka nauki pokaże film o efekcie cieplarnianym pt. „Parlons Y-stoire”. Castor Mother (50 000 subskrypcji) zada pytanie o miejsce człowieka wśród zwierząt, a 911 avocat (56 000 subskrypcji) zastanowi się, czy przyrodzie powinny przysługiwać prawa.

ilustracjastrzałka

SPECJALNA OFERTA PROGRAMOWA

Zwieńczeniem tego szeroko zakrojonego projektu będzie sześć filmów dokumentalnych, pokazanych w trakcie trzech specjalnych wieczorów. W programie znajdą się:

  • Big Data portraits - film, w którym przedstawione zostaną wyniki ankiety w pięciu około
  • 8-minutowych modułach w formie animacji wideo we współpracy z zespołem socjologów pracujących nad badaniem internetowym.;
  • La Base - wizyta w siedzibie młodzieżowego ruchu na rzecz klimatu, otwartej w centrum Paryża w marcu 2019 r.;
  • How dare you! - zbiór około 20 filmów przedstawiających gniew młodego pokolenia w odniesieniu do wszystkich wrażliwych tematów poruszonych w kwestionariuszu;
  • Alors, heureux? - dokument wzorowany na filmie „Piękny maj” Chrisa Markera (1963) stawiający młodym Europejczykom pytanie o ich dogłębne pragnienia w dzisiejszym świecie;
  • Our Love - film, który zgłębia prywatne życie młodych par, zadając pytania na temat związków w dzisiejszych czasach;
  • Rocky, branchés, techno: et maintenant quoi? - dokument, który przyjrzy się rewolucji kulturalnej prowadzonej przez młodzież wczoraj i dziś.

Projekt „Czas na pytania” jest realizowany przy wsparciu Francuskiej Agencji Środowiska i Zarządzania Energią (ADEME) i Centre National du Cinéma et de l’Image Animée (CNC) (Francja, 2020).

Źródło: ARTE po polsku

www.arte.tv/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764