logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Młodzi w tłumie, bezdomni w ukryciu – na festiwalowych billboardach

  PR 05.08.2024, przeczytano 219 razy
ilustracjastrzałka

Oficjalne statystyki mówią o nieco ponad tysiącu młodych bezdomnych w Polsce. Jednak co roku tylko do fundacji „Po DRUGIE” zgłasza się 300 nowych osób. Większość ukrywa się w tłumie, jest anonimowa, śpi w pustostanach lub co chwilę zmienia kanapę u kolejnych znajomych. Kampania outdoorowa „Równi w Młodości”, która zlokalizowana będzie w ważnych festiwalowych miejscach w Polsce, ma spowodować, że ten istotny problem społeczny wyjdzie z cienia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mlodzi-w-tlumie%2C-bezdomni-w-ukryciu-%E2%80%93-na-festiwalowych-billboardach,405239,artykul.html

Środek lata i dwie bardzo gorące imprezy – OFF oraz Męskie Granie. To już niemal kultowe miejsca dla fanów muzyki i festiwalowej rozrywki. Tysiące osób liczy na beztroską zabawę w gronie przyjaciół i nowo poznanych ludzi. Jednak festiwale to z reguły coś więcej. Choćby rozmowy do bladego świtu, które nie zawsze są trywialne, a wręcz przeciwnie – często skłaniają do refleksji. W tym roku w Katowicach i Krakowie uczestnicy koncertów mogą zostać zainspirowani do poruszenia trudnego, niezwykle ważnego, ale i bardzo marginalizowanego tematu – bezdomności młodych ludzi. Nieopodal miejsc festiwalowych do połowy sierpnia widoczne będą citylighty, które przybliżą akcję „Równi w Młodości”, przygotowaną wspólnie przez ZnajdźReklamę.pl – firmę zajmującą się realizacją kampanii outdoorowych oraz reklamą internetową – oraz fundację „Po DRUGIE”.

ilustracjastrzałka

– Akcja „Równi w Młodości” to nasza odpowiedź na istotny problem społeczny, który zbyt długo pozostawał w cieniu. Wierzymy, że każdy młody człowiek zasługuje na równy start w dorosłość, niezależnie od okoliczności, w jakich się znalazł. Bezdomność wśród młodych osób to problem bardzo złożony. Kampania, którą zorganizowaliśmy wspólnie z fundacją „Po DRUGIE”, ukazuje młodość osób bezdomnych z perspektywy, która jest rzadko poruszana w mediach i dyskusjach społecznych. Naszym celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że bezdomność wśród młodych ludzi to nie tylko brak dachu nad głową, ale także codzienna walka o zachowanie normalności i godności – opisuje Daria Niezabitowska ze ZnajdźReklamę.pl, która jednocześnie jest pomysłodawczynią akcji.

Bezdomność jest anonimowa. Bezdomność jest obok

W ramach kampanii stworzono serię czterech projektów odnoszących się do aktualnej sytuacji młodych osób bezdomnych. W każdym z nich centralnym elementem jest sylwetka młodej osoby, która unosi ręce na tle tłumu podczas koncertu. Zdjęcie ma symbolizować beztroskę, radość i energię młodości, ale jednocześnie odnosi się do anonimowości i ukrycia problemu bezdomności w tłumie. Przekaz ma pokazać odbiorcom, że bezdomność nie wygląda tak, jak mogą ją sobie wyobrażać.

– Główny slogan kampanii, czyli „Młodzi w tłumie, bezdomni w ukryciu”, podkreśla, że młodzi ludzie dotknięci bezdomnością są obecni w społeczeństwie i starają się żyć tak jak ich rówieśnicy. Chcemy, aby odbiorcy zrozumieli, że bezdomność nie zawsze jest widoczna na pierwszy rzut oka. Przekazujemy tym, że wielu młodych ludzi ukrywa swoją sytuację, starając się wyglądać i zachowywać jak reszta społeczeństwa – opisuje Daria Niezabitowska.

Przedstawicielka ZnajdźReklamę.pl zaznacza, że umieszczając billboardy w miejscach, gdzie bawi się tłum młodych ludzi, chciano podkreślić kontrast i tym samym wzbudzić refleksję wśród uczestników festiwali.

– Chcemy, aby przy okazji świetnej zabawy, do której przecież mają prawo, zauważyli również, że nie wszyscy mogą cieszyć się życiem w podobny sposób. Kampania może zatem edukować, wzbudzać empatię, i zachęcać do działania na rzecz młodych bezdomnych i wsparcia Fundacji Po DRUGIE – dodaje Niezabitowska.

Skąd ta pewność? Przez ponad dekadę działalności na rynku reklamy outdoorowej ZnajdźReklamę.pl realizowało setki kampanii społecznych. Przykłady? Promocja książki fundacji Sexed.pl „Dorastanie w miłości, bezpieczeństwie i zrozumieniu. Przewodnik dla rodziców”, kampania motywująca dla fundacji Cancer Fighters, która wspiera osoby z chorobami nowotworowymi czy okołoświąteczna akcja „Zwierzę to nie prezent” zrealizowana wspólnie ze Stowarzyszeniem Opieki nad Zwierzętami „Nadzieja na dom".

W ramach działań prospołecznych ZnajdźReklamę.pl, stara się wspierać organizacje, które szczególnie wyróżniają się swoim pozytywnym wpływem na społeczeństwo. Nierzadko – tak było w przypadku kampanii „Równi w Młodości” – inicjatywa jest oddolna i wychodzi od samych pracowników. Celem takich akcji jest nie tylko zwiększenie świadomości na temat wybranej organizacji, ale także promowanie jej wartości edukacyjnych i społecznychDoświadczenie firmy wskazuje bowiem, na potężny wpływ przekazu umieszczonego w przestrzeni publicznej na budowanie świadomości społeczeństwa.

W kampanii „Równi w Młodości” działania ZnajdźReklamę.pl obejmują realizację akcji od opracowania strategii i koncepcji, przez tworzenie materiałów graficznych, aż po wybór lokalizacji i montaż. Fundacja „Po DRUGIE” nadzoruje natomiast merytoryczny aspekt przedsięwzięcia.

— Żeby dobrze opowiedzieć o problemie, poruszyć, zwrócić na niego uwagę, trzeba najpierw go zrozumieć i zgłębić. Jesteśmy pod wielkim wrażeniem wrażliwości i uważności twórców ZnajdźReklamę.pl, którzy po pierwsze sami zwrócili się do nas i dostrzegli problem bezdomności młodzieży, a po drugie po rozmowach z nami rzeczywiście znaleźli dla niego odpowiedni przekaz i potrafili ująć go w niebanalny, poruszający i prawdziwy sposób – komentuje Agnieszka Sikora, prezeska fundacji “Po DRUGIE”.

Statystyki nie pokazują skali dramatu i potrzeb

Fundacja „Po DRUGIE”” już od 13 lat z zaangażowaniem walczy z problemem bezdomności młodzieży i młodych dorosłych. Beneficjentami są osoby od 18 do 25 roku życia, a warto dodać, że większość nie przekroczyła 21 lat. Niesiona pomoc jest kompleksowa i zaczyna się od zapewnienia podstawowych potrzeb takich jak łóżko, posiłek i możliwość skorzystania z kąpieli. Gdy młody człowiek poczuje się bezpiecznie i stabilnie, opracowywany jest indywidualny plan działania, uwzględniający jego trudności i potencjał.

Młodzież może skorzystać również ze wsparcia specjalistów takich jak: doradca zawodowy, psycholog, terapeuta uzależnień, prawnik. Realizowane działania mają na celu rozwój i edukację, poznawanie nowych, ciekawych rzeczy i sposobów na życie. Oprócz tego fundacja organizuje również wyjścia do kina czy teatru, zaprasza gości i organizuje wolontariat.

Problem bezdomności młodzieży w Polsce nie jest dokładnie zbadany. Z oficjalnych danych, zbieranych w ramach liczenia bezdomnych prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wynika, że na początku 2024 roku osób w wieku 18-25 znajdujących się w sytuacji bezdomności było 1022. Z analiz fundacji i jej doświadczeń wynika, że to zdecydowanie zaniżona liczba. Tylko do niej zgłasza się co roku kolejnych 300 nowych osób. Jak zaznacza Agnieszka Sikora, policzenie młodych ludzi w kryzysie bezdomności nie jest łatwe, a możliwe, że w ogóle nie da się tego zrobić.

– Po młodych ludziach tej bezdomności często nie widać. Mijamy ich na ulicy i nigdy nie pomyślelibyśmy, że nie mają gdzie spać. Młodzież jest bardzo mobilna, często zmienia miasta, miejsca, w których nocuje i kanapy u znajomych. Rzadko korzysta z rozwiązań systemowych, które są oblegane głównie przez osoby powyżej 50 roku życia, takie jak noclegownie i schroniska. Młodsi nocują w autobusach, na klatkach schodowych, w piwnicach, squatach, których adresów nie znamy – podsumowuje prezeska fundacji “Po DRUGIE”.

Źródło: ZnajdźReklamę.pl

www.znajdzreklame.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ikony polskiego designu na znaczkach Poczty Polskiej
Poczta Polska przygotowała nową emisję znaczków pocztowych „Polski design". Projekt został zrealizowany we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Netia z nową kampanią reklamową
Internet do 300 Mb/s za 25 zł miesięcznie przy zakupie pakietu: światłowód, TV S 4K, dostęp do serwisu Max. Dodatkowo 3 miesiące na start bez opłat. Sprzedaż tej oferty wspiera Netia w nowej odsłonie „olimpijskiej” kampanii ATL (m.in. TV, OOH, internet).
Bezpieczne dzieci w sieci - w kampanii ING
Zasady cyberbezpieczeństwa w postaci wpadających w ucho rymowanek to idea nowej kampanii ING w ramach działań edukacyjnych „Bezpieczne dzieci w sieci”. ING zachęca w niej do wspólnej nauki i utrwalania zasad bezpiecznego korzystania z sieci. Już prawie milion dzieci trenuje takie zasady przez zabawę w grze edukacyjnej „Miasto ING” na platformie Roblox....
Kampania „Wyprostuj spojrzenie” kontra stereotypy na temat chorób mózgu
Choroby mózgu są narastającym problemem zdrowotnym, który dotyka coraz większej grupy osób na świecie. W Polsce na depresję choruje około 1,2 miliona osób[1], na schizofrenię 385 tysięcy[2], a na padaczkę około 400 tysięcy.[3] Mimo tego, że są to powszechne choroby, wiedza na ich temat wciąż nie jest wystarczająca. Wokół osób...
Oranżada Hellena sponsorem XV edycji The Voice of Poland
Oranżada Hellena, marka należąca do polskiego producenta Colian, jesienią pojawi się na szklanym ekranie w jednym z najbardziej popularnych talent show w kraju – The Voice of Poland. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany 7 września na antenie TVP2 o godzinie 20:05. To kolejny, po Sopot Festiwal Top of the Top, muzyczny projekt zaplanowany w działaniach marketingowych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764