logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

MM - mundial i marketing

  PR 13.06.2014, przeczytano 1145 razy

Brazylia, Niemcy, Hiszpania, Argentyna, a może ktoś zupełnie inny? Kto wygra rozpoczynające się dziś Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej wiadomo będzie za miesiąc. Przed nami tygodnie emocji związanych z tą ponoć najpopularniejszą dyscypliną sportu. Mundial to jednak nie tylko zmagania piłkarzy. To także rywalizacja czysto marketingowa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mm---mundial-i-marketing,21929,artykul.html

Wśród oficjalnych sponsorów Mistrzostw znaleźć można między innymi takie marki jak Coca- Cola, McDonald`s, VISA, Budweiser i Adidas. Firmy angażują się w mundial, toczą marketingowe walki podobne do tych piłkarskich. Marketing sportowy to bowiem nie tylko gwiazdy sportu grające w reklamach. To coś znacznie więcej.

Przede wszystkim marketing sportowy nie jest jednowymiarowy. Zdaniem niektórych to dwa obszary: marketing przedsiębiorstw realizowany przez sport oraz marketing usług i produktów związanych ze sportem. Wielu dołącza do tego jeszcze marketing organizacji sportowych. A sposobów i narzędzi, które można wykorzystać w działaniach w każdym z tych obszarów jest naprawdę sporo.

Podstawowym instrumentem marketingu realizowanego przez sport jest oczywiście wspomniany już sponsoring. Jego początki sięgają czasów Starożytnej Grecji. Zawodnicy traktowani są jak reklamowe nośniki. Różnica ceny pomiędzy umieszczeniem logotypu sponsora w mniej a w bardziej widocznym miejscu na stroju zawodnika bywa naprawdę spora. Firmy sięgają jednak znacznie dalej niż bannery, spoty wyświetlane na stadionach, logotypy na koszulkach i reklamy w mediach. Kluczem do sukcesu jest innowacyjny pomysł. Co najważniejsze, marka która postanawia komunikować się z klientami właśnie przez sport wcale nie musi być bezpośrednio z nim związana.

Marki doskonale wykorzystują wartości jakie sport z założenia promuje. Jest on uniwersalnym nośnikiem informacji, a emocjonalne zaangażowanie fanów może być doskonałą platformą marketingowej komunikacji – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET. Siłą sportu rzeczywiście są emocje. To także do nich odwołuje się współczesna reklama. Nie sprzedaje już ona produktu bezpośrednio, ale sięga do sfery marzeń, wyobrażeń, obietnic przynależności do pewnego gremium, jakiejś elity. Sport zatem doskonale daje się wykorzystać w biznesie. Nie bez przyczyny tym, co także emocjonuje wielu kibiców są właśnie mundialowe, marketingowe zmagania marek.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764