logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mnóżcie się jak króliki: Ministerstwo Zdrowia promuje prokreację

   07.11.2017, przeczytano 1731 razy
ilustracja

Chcecie zostać rodzicami? Bierzcie przykład z królików - namawia Polaków Ministerstwo Zdrowia w spocie kampanii prozdrowotnej przygotowanej w ramach Narodowego Programu Zdrowia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mnozcie-sie-jak-kroliki%3A-ministerstwo-zdrowia-promuje-prokreacje,34399,artykul.html

W telewizjach ogólnopolskich rusza właśnie emisja kosztującego blisko 3 miliony zł 30-sekundowego spotu. Reklama pokazywana ma być do końca roku w najlepszym czasie antenowym, a jej uzupełnieniem ma być kampania radiowa.

„Kto jak kto, ale my króliki wiemy, jak zadbać o liczne potomstwo” - zapewniają główni bohaterowie spotu. "Chcesz poznać nasz sekret? Po pierwsze, dużo się ruszamy, po drugie, zdrowo jemy, po trzecie nie stresujemy się kiedy nie musimy i po czwarte - nie używamy sobie. Więc jak chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików. Wiem, co mówię, ojciec miał nas 63" - słyszymy z ekranu.

Kampania, adresowana do odbiorców w wieku od 18 do 45 lat ma zachęcać do prokreacji, ale również uświadomić, że styl życia ma wpływ na płodność. "Wspieramy zdrowy styl życia. Ministerstwo Zdrowia" - wyjaśnia aktor pojawiający się na planie pod koniec spotu.

Jak to bywa z kampaniami finansowanymi ze środków publicznych, pomysł wywołał liczne komentarze i kontrowersje. Najczęściej podnoszona jest kwestia bardzo licznych i najczęściej pejoratywnych w wymowie związków frazeologicznych z udziałem królików. Funkcjonujące powszechnie zbitki taki jak "królik doświadczalny", "wyciągnąć jak królika z kapelusza", "krewni i znajomi króliczka", "gonić króliczka", czy wreszcie "mnożyć się jak króliki" nie zawsze dobrze się kojarzą.

Komentujący kampanię specjaliści wskazują również, że przekaz, zgodnie z którym wystarczy zdrowo żyć aby mieć liczne potomstwo jest nieprawdziwy - w rzeczywistości wiele par zmaga się z problemem niepłodności niezależnie od trybu życia, a ratunkiem dla nich może być jedynie fachowe wsparcie medyczne.

Zastrzeżenia te podniosła Anna Krawczak ze Stowarzyszenia na Rzecz Leczenia Niepłodności i Wspierania Adopcji "Nasz Bocian" w programie "Analizy" w radiu TOK FM. - Przesłaniem tej kampanii jest, że gdyby ludzie uprawiali sport, odżywiali się zdrowo, nie stresowali się i nie "używali sobie", jak mówi tata-królik, to wszyscy mielibyśmy dużo dzieci. Jest to fundamentalną nieprawdą, ponieważ problem niepłodności np. w takiej odsłonie jak niedrożność jajowodów, endometrioza czy azoospermia nie ma nic wspólnego z uprawianiem sportu i zdrowym odżywianiem się, to jest po prostu choroba - stwierdziła Krawczak wskazując, że sugerowanie jakoby osoby niepłodne nie mogły mieć dzieci bo nie prowadziły zdrowego trybu życia jest dla nich zwyczajnie obraźliwe.


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Panasonic: aktualizacja oprogramowania aparatu Lumix S5II i S5IIX
Panasonic wprowadza istotną aktualizację oprogramowania sprzętowego dla LUMIX S5II oraz S5IIX, swoich pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Nie tylko usprawnia ona fotografowanie, ale również zwiększa możliwości udostępniania zdjęć i filmów.
Płyty Swedboard w ofercie Sico Print Solutions
SICO Print Solutions, dostawca rozwiązań do druku cyfrowego, z przyjemnością ogłasza nawiązanie współpracy z firmą SWEDBOARD, producentem ekologicznych płyt kartonowych z rdzeniem przypominającym strukturę zagęszczonego plastra miodu. Ta współpraca pozwoli SICO Print Solutions oferować swoim klientom nowe, zrównoważone rozwiązania, które...
Firma Lavazza bezprzetargowo przedłużyła umowę ramową z NAV agency.
Allegro z międzynarodową platformą komunikacji
Allegro ogłasza ewolucję komunikacyjną marki. Idea kreatywna i hasło „Jak tak, to Allegro” skupiają się na różnorodności kategorii i szerokim wyborze produktów na platformie, które odzwierciedlają codzienne potrzeby, wyzwania i plany  współczesnych konsumentów.
Cofające się streamy w promocji filmu Omen
W ramach promocji filmu “Omen: Początek” studia 20th Century widzowie Twitcha mogli oglądać wyjątkowe transmisje. Podczas ich trwania zaaranżowane zostały problemy techniczne powodujące cofanie się całego materiału. W kampanii wzięli udział popularni twórcy gamingowi: Seto, Kamyk oraz Pago. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764