logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mnóżcie się jak króliki: Ministerstwo Zdrowia promuje prokreację

   07.11.2017, przeczytano 986 razy
ilustracja

Chcecie zostać rodzicami? Bierzcie przykład z królików - namawia Polaków Ministerstwo Zdrowia w spocie kampanii prozdrowotnej przygotowanej w ramach Narodowego Programu Zdrowia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mnozcie-sie-jak-kroliki%3A-ministerstwo-zdrowia-promuje-prokreacje,34399,artykul.html

W telewizjach ogólnopolskich rusza właśnie emisja kosztującego blisko 3 miliony zł 30-sekundowego spotu. Reklama pokazywana ma być do końca roku w najlepszym czasie antenowym, a jej uzupełnieniem ma być kampania radiowa.

„Kto jak kto, ale my króliki wiemy, jak zadbać o liczne potomstwo” - zapewniają główni bohaterowie spotu. "Chcesz poznać nasz sekret? Po pierwsze, dużo się ruszamy, po drugie, zdrowo jemy, po trzecie nie stresujemy się kiedy nie musimy i po czwarte - nie używamy sobie. Więc jak chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików. Wiem, co mówię, ojciec miał nas 63" - słyszymy z ekranu.

Kampania, adresowana do odbiorców w wieku od 18 do 45 lat ma zachęcać do prokreacji, ale również uświadomić, że styl życia ma wpływ na płodność. "Wspieramy zdrowy styl życia. Ministerstwo Zdrowia" - wyjaśnia aktor pojawiający się na planie pod koniec spotu.

Jak to bywa z kampaniami finansowanymi ze środków publicznych, pomysł wywołał liczne komentarze i kontrowersje. Najczęściej podnoszona jest kwestia bardzo licznych i najczęściej pejoratywnych w wymowie związków frazeologicznych z udziałem królików. Funkcjonujące powszechnie zbitki taki jak "królik doświadczalny", "wyciągnąć jak królika z kapelusza", "krewni i znajomi króliczka", "gonić króliczka", czy wreszcie "mnożyć się jak króliki" nie zawsze dobrze się kojarzą.

Komentujący kampanię specjaliści wskazują również, że przekaz, zgodnie z którym wystarczy zdrowo żyć aby mieć liczne potomstwo jest nieprawdziwy - w rzeczywistości wiele par zmaga się z problemem niepłodności niezależnie od trybu życia, a ratunkiem dla nich może być jedynie fachowe wsparcie medyczne.

Zastrzeżenia te podniosła Anna Krawczak ze Stowarzyszenia na Rzecz Leczenia Niepłodności i Wspierania Adopcji "Nasz Bocian" w programie "Analizy" w radiu TOK FM. - Przesłaniem tej kampanii jest, że gdyby ludzie uprawiali sport, odżywiali się zdrowo, nie stresowali się i nie "używali sobie", jak mówi tata-królik, to wszyscy mielibyśmy dużo dzieci. Jest to fundamentalną nieprawdą, ponieważ problem niepłodności np. w takiej odsłonie jak niedrożność jajowodów, endometrioza czy azoospermia nie ma nic wspólnego z uprawianiem sportu i zdrowym odżywianiem się, to jest po prostu choroba - stwierdziła Krawczak wskazując, że sugerowanie jakoby osoby niepłodne nie mogły mieć dzieci bo nie prowadziły zdrowego trybu życia jest dla nich zwyczajnie obraźliwe.


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ahava PR odpowiedzialna za promocję PR marki dr Gerard
Agencja AHAVA PR  zajmie się obsługą jesiennej kampanii marki dr Gerard. Działania obejmują: przygotowanie treści do kampanii, influencer marketing, działania PR (w tym kontakt z mediami oraz wysyłkę kreatywną). Promocja będzie obejmowała dwa nowe produkty marki dr Gerard: Pryncypałki o smaku orzechowym oraz Mafijne Brownie.  
Océ Colorado 1650 złotym medalistą targów Festiwaldruku.pl
Podczas tegorocznego FestiwaluDruku.pl jury konkursowe już po raz siódmy przyznało Złote Medale targów. Wśród wyróżnionych znalazł się ploter Océ Colorado 1650 firmy Canon – model, który swoją premierę miał kilka miesięcy temu na targach FESPA.
Mateusz Gessler w nowej kampanii Hortex
Gotowe zupy mrożone to nowość w portfolio marki Hortex. Po raz pierwszy w historii firmy do działań reklamowych zaangażowany został ambasador.
Po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1 budując globalną rozpoznawalność marki.
W Integart Festiwal Druku trwa nadal!
Festiwal Druku 2019 dobiegł końca. Cieszymy się, że mogliśmy z Państwem spędzić wspólnie ten czas w szczególności, że przybyliście na to wydarzenie tak licznie. Cieszy nas fakt, że nasza oferta spotkała się z tak dobrym przyjęciem!
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764