logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mnóżcie się jak króliki: Ministerstwo Zdrowia promuje prokreację

   07.11.2017, przeczytano 1723 razy
ilustracja

Chcecie zostać rodzicami? Bierzcie przykład z królików - namawia Polaków Ministerstwo Zdrowia w spocie kampanii prozdrowotnej przygotowanej w ramach Narodowego Programu Zdrowia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mnozcie-sie-jak-kroliki%3A-ministerstwo-zdrowia-promuje-prokreacje,34399,artykul.html

W telewizjach ogólnopolskich rusza właśnie emisja kosztującego blisko 3 miliony zł 30-sekundowego spotu. Reklama pokazywana ma być do końca roku w najlepszym czasie antenowym, a jej uzupełnieniem ma być kampania radiowa.

„Kto jak kto, ale my króliki wiemy, jak zadbać o liczne potomstwo” - zapewniają główni bohaterowie spotu. "Chcesz poznać nasz sekret? Po pierwsze, dużo się ruszamy, po drugie, zdrowo jemy, po trzecie nie stresujemy się kiedy nie musimy i po czwarte - nie używamy sobie. Więc jak chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików. Wiem, co mówię, ojciec miał nas 63" - słyszymy z ekranu.

Kampania, adresowana do odbiorców w wieku od 18 do 45 lat ma zachęcać do prokreacji, ale również uświadomić, że styl życia ma wpływ na płodność. "Wspieramy zdrowy styl życia. Ministerstwo Zdrowia" - wyjaśnia aktor pojawiający się na planie pod koniec spotu.

Jak to bywa z kampaniami finansowanymi ze środków publicznych, pomysł wywołał liczne komentarze i kontrowersje. Najczęściej podnoszona jest kwestia bardzo licznych i najczęściej pejoratywnych w wymowie związków frazeologicznych z udziałem królików. Funkcjonujące powszechnie zbitki taki jak "królik doświadczalny", "wyciągnąć jak królika z kapelusza", "krewni i znajomi króliczka", "gonić króliczka", czy wreszcie "mnożyć się jak króliki" nie zawsze dobrze się kojarzą.

Komentujący kampanię specjaliści wskazują również, że przekaz, zgodnie z którym wystarczy zdrowo żyć aby mieć liczne potomstwo jest nieprawdziwy - w rzeczywistości wiele par zmaga się z problemem niepłodności niezależnie od trybu życia, a ratunkiem dla nich może być jedynie fachowe wsparcie medyczne.

Zastrzeżenia te podniosła Anna Krawczak ze Stowarzyszenia na Rzecz Leczenia Niepłodności i Wspierania Adopcji "Nasz Bocian" w programie "Analizy" w radiu TOK FM. - Przesłaniem tej kampanii jest, że gdyby ludzie uprawiali sport, odżywiali się zdrowo, nie stresowali się i nie "używali sobie", jak mówi tata-królik, to wszyscy mielibyśmy dużo dzieci. Jest to fundamentalną nieprawdą, ponieważ problem niepłodności np. w takiej odsłonie jak niedrożność jajowodów, endometrioza czy azoospermia nie ma nic wspólnego z uprawianiem sportu i zdrowym odżywianiem się, to jest po prostu choroba - stwierdziła Krawczak wskazując, że sugerowanie jakoby osoby niepłodne nie mogły mieć dzieci bo nie prowadziły zdrowego trybu życia jest dla nich zwyczajnie obraźliwe.


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764