logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mnóżcie się jak króliki: Ministerstwo Zdrowia promuje prokreację

   07.11.2017, przeczytano 961 razy
ilustracja

Chcecie zostać rodzicami? Bierzcie przykład z królików - namawia Polaków Ministerstwo Zdrowia w spocie kampanii prozdrowotnej przygotowanej w ramach Narodowego Programu Zdrowia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mnozcie-sie-jak-kroliki%3A-ministerstwo-zdrowia-promuje-prokreacje,34399,artykul.html

W telewizjach ogólnopolskich rusza właśnie emisja kosztującego blisko 3 miliony zł 30-sekundowego spotu. Reklama pokazywana ma być do końca roku w najlepszym czasie antenowym, a jej uzupełnieniem ma być kampania radiowa.

„Kto jak kto, ale my króliki wiemy, jak zadbać o liczne potomstwo” - zapewniają główni bohaterowie spotu. "Chcesz poznać nasz sekret? Po pierwsze, dużo się ruszamy, po drugie, zdrowo jemy, po trzecie nie stresujemy się kiedy nie musimy i po czwarte - nie używamy sobie. Więc jak chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików. Wiem, co mówię, ojciec miał nas 63" - słyszymy z ekranu.

Kampania, adresowana do odbiorców w wieku od 18 do 45 lat ma zachęcać do prokreacji, ale również uświadomić, że styl życia ma wpływ na płodność. "Wspieramy zdrowy styl życia. Ministerstwo Zdrowia" - wyjaśnia aktor pojawiający się na planie pod koniec spotu.

Jak to bywa z kampaniami finansowanymi ze środków publicznych, pomysł wywołał liczne komentarze i kontrowersje. Najczęściej podnoszona jest kwestia bardzo licznych i najczęściej pejoratywnych w wymowie związków frazeologicznych z udziałem królików. Funkcjonujące powszechnie zbitki taki jak "królik doświadczalny", "wyciągnąć jak królika z kapelusza", "krewni i znajomi króliczka", "gonić króliczka", czy wreszcie "mnożyć się jak króliki" nie zawsze dobrze się kojarzą.

Komentujący kampanię specjaliści wskazują również, że przekaz, zgodnie z którym wystarczy zdrowo żyć aby mieć liczne potomstwo jest nieprawdziwy - w rzeczywistości wiele par zmaga się z problemem niepłodności niezależnie od trybu życia, a ratunkiem dla nich może być jedynie fachowe wsparcie medyczne.

Zastrzeżenia te podniosła Anna Krawczak ze Stowarzyszenia na Rzecz Leczenia Niepłodności i Wspierania Adopcji "Nasz Bocian" w programie "Analizy" w radiu TOK FM. - Przesłaniem tej kampanii jest, że gdyby ludzie uprawiali sport, odżywiali się zdrowo, nie stresowali się i nie "używali sobie", jak mówi tata-królik, to wszyscy mielibyśmy dużo dzieci. Jest to fundamentalną nieprawdą, ponieważ problem niepłodności np. w takiej odsłonie jak niedrożność jajowodów, endometrioza czy azoospermia nie ma nic wspólnego z uprawianiem sportu i zdrowym odżywianiem się, to jest po prostu choroba - stwierdziła Krawczak wskazując, że sugerowanie jakoby osoby niepłodne nie mogły mieć dzieci bo nie prowadziły zdrowego trybu życia jest dla nich zwyczajnie obraźliwe.


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obiektyw Voigtlander Nokton Vintage Line 75 mm F1.5 Aspherical VM w ofercie Foxfoto
Z radością prezentujemy Państwu nowy obiektyw Voigtlander Nokton Vintage Line 75 mm F1.5 Aspherical VM łączący klasyczny, ponadczasowy styl z najnowszymi osiągnięciami technologii optycznej.
Inauguracja „wyspy świetlnej” – AMS rozpoczyna rewitalizację wiat przystankowych w Łodzi
Wiaty przystankowe wyposażone w ładowarki do telefonów i panel cyfrowy informujący o utrudnieniach w ruchu miejskim to już nie tylko domena Krakowa i Poznania. Nowoczesna wiata pojawiła się również w Łodzi. To na razie pilotażowe rozwiązanie. Jednak swój wygląd w ciągu roku zmieni aż 250 przystanków. Firma AMS rozpoczyna właśnie rewitalizację łódzkich wiat.  Każda z...
„Żyj, jak chcesz, bo ja już nie mogę” – VMLY&R Poland dla HBO
Ruszyła nowa kampania promująca trzeci sezon serialu „Opowieść podręcznej”. Serial jest adaptacją klasycznej powieści Margaret Atwood o życiu w totalitarnym, dystopijnym świecie Republiki Gilead, w którym kobiety stanowią własność państwową. Za kreację aktywności realizowanych w social mediach i OOH odpowiada agencja VMLY&R Poland.
Iiyama wprowadza nowe 22-calowe monitory biurowe
Są to modele biurowe z matrycą ekranu IPS i VA o rozdzielczości Full HD, polecane szczególnie grafikom oraz projektantom. Występują w wersjach z lub bez Pivota i stopki z regulacją wysokości.
Bezpłatne spotkania z doświadczonymi fotografami, wywiady online oraz ciekawe wydarzenia branżowe to tylko niektóre z atrakcji, jakie czekają na miłośników fotografii z okazji 10-lecia obecności Akademii Nikona w Polsce. Od momentu powstania w 2009 roku, w organizowanych przez Akademię Nikona kursach i warsztatach udział wzięło już ponad 15 000 uczestników....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764