logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Mobile emailmarketing (r)evolution

  PR 24.07.2015, przeczytano 760 razy

Smartfony i tablety nie mogą być ignorowane przez marketerów. Szczególnie dla tzw. pokolenia „Z” stają się nieodzownym towarzyszem każdego dnia. Dlatego email marketing jest jednym z najlepszych narzędzi dotarcia do tej grupy docelowej. Tylko jak zrobić to dobrze i nie stracić lojalności naszych odbiorców?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mobile-emailmarketing-%28r%29evolution,25501,artykul.html

Czas na pokolenie Z 

Za nami Pokolenie X, Pokolenie Y, nadszedł czas na „Z”, zwane też „pokoleniem ekranów” czy „generacją multitasking”. To młodzi ludzie, urodzeni po 1995 r., którzy nie znają świata analogowego, życia bez smartfona, internetu czy komputera. Mają inny sposób spędzania czasu wolnego, komunikacji z przyjaciółmi czy nauki. Są osadzeni i wychowani w świecie technologii. Mają naturalną zdolność do jej pochłaniania i wykorzystywania w życiu codziennym. W przeciwieństwie do poprzednich pokoleń przychodzi im to znacznie łatwiej i szybciej. Ta generacja nie siedzi przed telewizorem, jest wręcz „zanurzona” w wirtualnej rzeczywistości. Jak do niej dotrzeć?

Mobile email marketing (r)evolution

W mobile email marketingu drzemie ogromny potencjał. Badania wskazują, że aż 45% maili jest otwieranych na urządzeniach mobilnych, 36% za pomocą programów pocztowych na komputerach stacjonarnych a 19% poprzez przeglądarkę internetową.  75% użytkowników Gmaila otwiera maile za pomocą urządzeń mobilnych.  Sztuką jest tak dopasować kampanię do odbiorcy, by komunikat odpowiadał jego aktualnym potrzebom. W tym celu najpierw musimy poznać naszą grupę docelową. 

Dbaj o swojego odbiorcę

Aby kampania email marketingowa była skuteczna musi spełnić szereg wymogów, m.in. związanych z wyglądem samego maila. Responsywny design dostosowany do urządzeń mobilnych pozwoli na poprawę jakości odbioru komunikatu dla użytkownika. Elementem decydującym jest również jakość bazy, którą operujemy i sposób, w jaki nią zarządzamy. Dopasowanie komunikatu do odpowiedniego odbiorcy wymaga stosowania zaawansowanych algorytmów targetowania demograficznego, geolokalizacyjnego czy behawioralnego. 

Na rynku dostępne są narzędzia, które dzięki algorytmom pozwalają w zaawansowany sposób zanalizować bazy danych, dzięki czemu profile odbiorców będą idealnie dopasowane pod wieloma względami i kryteriami do odpowiednich działań reklamowych. Dobrym przykładem jest EmailBidding, który pozwala na zautomatyzowany zakup kampanii mailingowej nie tylko poprzez zdefiniowanie stawki CPM lub CPC, ale również poprzez uruchomienie specjalnego harmonogramu przesyłek, a także zdefiniowanie grupy docelowej. Dzięki pomysłom opartym na ofertach „Real Time”, rozwiązaniem wielu problemów wydawców i specjalistów od email marketingu, staje się właśnie optymalizacja kampanii w czasie rzeczywistym. Ciekawą opcją jest także system aukcyjny, w którym to mechanizm licytacji decyduje, która kampania mailingowa zostanie wysłana jako pierwsza.

Dobrze dopasowana do odbiorcy kampania, zarówno pod kątem targetowania, jak i treści i samego wyglądu pozwala na zbudowanie długofalowej lojalności odbiorcy, a to w marketingu wartość najwyższa.

Źródło: Imagine PR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764