logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mobile World Congress: Mozilla prezentuje Firefox OS

  PR 25.02.2013, przeczytano 975 razy
ilustracjastrzałka

Mozilla rewolucjonizuje tworzenie i korzystanie z zasobów sieciowych - sklep Firefox Marketplace zaoferuje aplikacje, takie jak: Cut the Rope, Disney Mobile Games, EA Games, Facebook, MTV Brasil, Nokia HERE, SoundCloud i Twitter.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mobile-world-congress%3A-mozilla-prezentuje-firefox-os,18037,artykul.html

Mozilla, organizacja non-profit, której misją jest utrzymanie kontroli nad Internetem w rękach użytkowników, ogłosiła dzisiaj, że premierze Firefox OS towarzyszyć będzie rozpoczęcie działalności sklepu Firefox Marketplace. Dzięki temu możliwe będzie poznawanie aplikacji jednorazowego użycia oraz tych udostępnionych do pobrania. Zapewni to użytkownikom kompleksowe, spersonalizowane, szybkie i przyjazne korzystanie ze smartfonów, jednocześnie umożliwiając tworzenie, dystrybucję i korzystanie z aplikacji w technologii HTML5 na całym świecie.

Firefox OS

Firefox OS będzie fundamentem pierwszego na świecie Urządzenia Otwartej Sieci (Open Web Device), oferując wydajność, opcje personalizacji i cenę, jakich użytkownicy oczekują od smartfona. Firefox OS sprawia, że korzystanie ze smartfona staje się przyjemne, przejrzyste, intuicyjne, spersonalizowane i proste dla użytkownika, dzięki wbudowanym funkcjom, które wspierają zarządzanie danymi i wykorzystanie pamięci, jednocześnie maksymalizując ogólne zadowolenie ze smartfona.

Firefox OS zawiera wszystko, czego użytkownik oczekuje od smartfona - rozmowy, wysyłanie wiadomości SMS i e-mail, aparat fotograficzny i inne - a także to, co powinien mieć idealny smartfon, np. wbudowaną kontrolę kosztów, funkcje społecznościowe serwisów Facebook i Twitter, usługi oparte na lokalizacji, przeglądarkę internetową Firefox, nowe możliwości korzystania z jednorazowych i udostępnionych do pobrania aplikacji, dostęp do sklepu Firefox Marketplace i wiele więcej.

"Każde urządzenie jest lepsze, jeśli posiada dostęp do platform społecznościowych, dlatego cieszymy się, że użytkownicy Firefox OS na swoich telefonach komórkowych będą mieć łatwy dostęp do sieciowej wersji Facebooka, która będzie korzystać z naszych bieżących i przyszłych funkcjonalności" - mówi Vaughan Smith, VP, Mobile Partnerships w Facebooku.

Korzystając z Firefox OS wystarczy po prostu wpisać dowolne zapytanie w wyszukiwarce i natychmiast uzyskać dostęp do jednorazowej lub udostępnionej do pobrania aplikacji. Tworzenie i korzystanie z tych aplikacji na żądanie sprawia, że użytkownicy mają całkowitą kontrolę nad swoimi aplikacjami i korzystaniem ze smartfona, co umożliwia im znajdowanie odpowiednich treści wtedy, gdy ich potrzebują.

Firefox OS oferuje zaawansowane wyszukiwanie kontekstowe, dzięki któremu użytkownik odnajdzie dokładnie takie treści, jakich szuka, zamiast jedynie standardowych aplikacji w danej kategorii. Daje to o wiele bardziej zaawansowane możliwości wyszukiwania, gdyż przeprowadzane jest jednocześnie wśród aplikacji i w Internecie, co nie byłoby możliwe w przypadku aplikacji natywnych. Na przykład, szukając informacji o swoim ulubionym wykonawcy, natychmiast otrzymamy wyniki dotyczące zakupu utworów, biletów na koncert czy możliwości posłuchania piosenek.

Firefox OS jest kontynuacją doświadczeń znanych użytkownikom z popularnej przeglądarki Firefox, tak więc mogą się oni spodziewać bezpieczeństwa, prywatności, funkcji personalizacji i kontroli użytkownika, które zawsze zapewniał Firefox.

Ze względu na to, że Firefox OS opiera się na technologiach internetowych, oferuje on swoim użytkownikom, deweloperom i operatorom korzystanie ze smartfona jak najlepiej dostosowanego do ich oczekiwań, a także posiada funkcje offline dla najważniejszych funkcjonalności telefonu.

Firefox Marketplace

W Firefox Marketplace znajdziemy aplikacje z kategorii, takich jak: gry, wiadomości i media, biznes czy produktywność. Aplikacje te przypisane będą do użytkownika i jego internetowego ID, umożliwiając dostęp do nich z różnych urządzeń i platform. Uwolniony przez Mozillę potencjał Sieci wykorzystają najlepsi programiści aplikacji mobilnych i sieciowych z całego świata, udostępniając swoje produkty w Firefox Marketplace.

Sieć to niewyczerpalne źródło innowacji, a dzięki Firefox Marketplace tworzenie i rozpowszechnianie aplikacji HTML5 staje się bardzo łatwe. Dla użytkowników będzie to oznaczać szeroki wybór aplikacji na każdą okazję - nawet jeśli interesują ich niszowe, niecodzienne tematy. W Firefox Marketplace znajdziemy zarówno popularne aplikacje, takie jak AccuWeather, Airbnb, Box, Cut the Rope, Disney Mobile Games, EA Games, Facebook, Nokia HERE, MTV Brasil, Pulse News, SoundCloud, SporTV, Terra, Time Out czy Twitter, jak i programy indywidualnie dopasowane do potrzeb użytkowników w konkretnych rejonach świata.

"Firefox OS otwiera przed nami wspaniałe możliwości dotarcia do nowych klientów - mówi Glenn Roland, VP, Nowe Platformy i OEM w Electronic Arts. - Już w tym roku będziemy mieli przyjemność opublikować w wieloplatformowym Firefox Marketplace wersje HTML5 naszych najlepszych gier, w tym Poppit! od Pogo, oraz kilka popularnych tytułów na urządzenia mobilne".

"Udostępnienie w Firefox Marketplace tak popularnych wydań jak 'Where's My Water?' czy 'Where's My Perry?' jest dla nas bardzo dobrą okazją na zwiększenie naszej społeczności graczy na nowych rynkach - powiedział Bart Decrem, SVP, Disney Mobile Games. - Mając na uwadze nasze doświadczenia we współpracy z Mozillą w przeszłości, bardzo cieszymy się na potencjał, jaki wniesie na rynek Firefox OS".

"Dzięki Firefox OS aplikacja MTV Brasil oferuje dostęp do wszystkich wiadomości, filmów i treści multimedialnych dla urządzeń mobilnych, w tym również do programów aktualnie nadawanych na antenie. Firefox OS ułatwia dostosowanie treści do preferencji użytkownika, przez co aplikacja staje się kolejną ważną furtką do świata humoru, muzyki i stylu życia MTV Brasil".

Aplikacje mobilne tworzone są zwykle w oparciu o technologie sieciowe, do których następnie dołącza się zastrzeżone rozwiązania wymagane do publikacji na określonych platformach. Za pomocą Firefox Marketplace, Mozilla zamienia całą Sieć w platformę programowania z otwartymi technologiami tworzenia aplikacji mobilnych, aby zapewnić programistom i klientom większe możliwości i pełniejszą kontrolę.

Dzięki Firefox Marketplace posiadacze smartfonów doświadczą nowej jakości aplikacji sieciowych, jeszcze bardziej zaawansowanych i wielowymiarowych. Stworzone przez Mozillę sieciowe API mają szansę przekształcić Sieć w największe targowisko świata. Ponadto otwarta platforma sieciowa oraz nowe API umożliwią programistom bezpośrednią dystrybucję aplikacji - zgodnie z przyświecającą działaniom Mozilli ideą tworzenia nowych alternatyw, innowacji i możliwości w Sieci.

"Aplikacje Firefox OS tworzone są z wykorzystaniem technologii sieciowych, takich jak HTML5, dzięki temu system ten zatrze granice między światem aplikacji i Siecią. Już teraz więcej programistów zajmuje się tworzeniem programów na potrzeby Sieci, niż dla jakiejkolwiek innej platformy, dlatego spodziewamy się wkrótce lawiny doskonałych aplikacji opracowanych na Firefox OS - mówi Jay Sullivan, SVP, dział Produktów w Mozilli. - Firefox OS sprawia, że korzystanie z urządzeń mobilnych staje się przyjemnym, bogatym i spersonalizowanym doświadczeniem. Każdy znajdzie dla siebie odpowiednią aplikację, niezależnie czego będzie szukał, i natychmiast będzie mógł jej używać".

Firefox Marketplace można wypróbować w przeglądarce Firefox Aurora dla systemu Android. Pełna wersja pojawi się pod koniec roku wraz z pierwszymi telefonami działającymi na Firefox OS.

Współpraca z operatorami

Na konferencji prasowej poprzedzającej rozpoczęcie targów Mobile World Congress w Barcelonie Mozilla ogłosiła również plany operatorów dotyczące wprowadzania na rynek urządzeń z tym systemem. Pierwsza seria urządzeń z Firefox OS będzie dostępna dla klientów w Brazylii, Kolumbii, Meksyku, Czarnogórze, Polsce, Serbii, Hiszpanii, Wenezueli oraz na Węgrzech. Kolejne rynki zostaną ogłoszone wkrótce.

Do chwili obecnej swoje zaangażowanie w inicjatywę wprowadzenia urządzeń Otwartej Sieci potwierdziło 17 głównych operatorów na całym świecie: América Móvil, China Unicom, Deutsche Telekom, Etisalat, Grupa Hutchison Three, KDDI, KT, MegaFon, Qtel, SingTel, Smart, Sprint, Grupa Telecom Italia Telefónica, Telenor, TMN oraz VimpelCom. Telstra w inicjatywie Mozilli widzi szansę na zapewnienie swoim klientom dostępu do innowacyjnych technologii przenośnego Internetu. Szerokie grono operatorów wspierających system Firefox OS Mozilli stanowi wyraz znaczącego poparcia całej branży na rzecz elastycznej i pozbawionej ograniczeń platformy mobilnej.

Smartfony z Firefox OS to pierwsze urządzenia w całości oparte na standardach Otwartej Sieci, co umożliwia opracowywanie każdej funkcji w postaci aplikacji HTML5. Aplikacje internetowe uzyskują dostęp do wszystkich możliwości urządzenia z pominięciem przeszkód typowych dla protokołu HTML5 na urządzeniach przenośnych, co gwarantuje istotny wzrost wydajności. Elastyczność platformy umożliwia operatorom łatwe dostosowywanie interfejsu oraz rozwijanie usług dopasowanych do indywidualnych potrzeb ich klientów.

Mozilla współpracuje z producentami smartfonów - firmą Alcatel (TCL) LG i ZTE - nad opracowaniem pierwszych urządzeń z Firefox OS, natomiast Huawei planuje dołączyć do prac później w tym roku. Opracowywane urządzenia będą oparte na procesorach mobilnych Snapdragon™ firmy Qualcomm. Ponadto Mozilla podpisała umowy strategiczne z wiodącymi dostawcami treści i usług (więcej informacji w dedykowanej notatce prasowej). Użytkownicy otrzymają do dyspozycji na swoich smartfonach dynamiczne, bogate i otwarte środowisko aplikacji, zapewniające łatwy dostęp do ulubionych stron internetowych i funkcji (m.in. Facebook i Twitter), dzięki szybkiemu i prostemu w obsłudze interfejsowi oraz wbudowanym funkcjom kontroli kosztów połączeń.

Wstępną "pierwszą falę" wprowadzenia urządzeń Otwartej Sieci ogłosiły firmy América Móvil, Deutsche Telekom, Telefónica i Telenor, które zamierzają udostępnić telefony w połowie bieżącego roku.

Źródło: Centrum Prasowe Mozilla / SIZ PAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764