logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Mobilni rodzice w Google

  PR 26.05.2017, przeczytano 1900 razy
ilustracjastrzałka

Liczba wyszukiwań dotyczących ciąży, niemowląt oraz małych dzieci rośnie o 17% rok do roku, a internet staje się dla rodziców naturalnym, podręcznym źródłem wiedzy. Coraz częściej poszukując wiadomości na temat opieki nad dziećmi czy rozrywki dla rodziny korzystają oni z urządzeń mobilnych - liczba zapytań na ten temat pochodząca ze smartfonów zwiększyła się aż o 56% w ciągu roku. Analiza danych z wyszukiwarki Google wskazuje, że tendencja ta może jeszcze przybrać na sile w nadchodzącym sezonie letnim, bowiem w czasie ciepłych dni liczba zapytań mobilnych wzrasta o 35%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mobilni-rodzice-w-google,32618,artykul.html

Wszystkie kategorie wyszukiwania związane z dziećmi stale zyskują na popularności, jak na przykład hasła dotyczące macierzyństwa i zagadnień interesujących świeżo upieczonych rodziców (+13%), wózków i akcesoriów spacerowych (+11%), zdrowia (+17%) i karmienia niemowląt (+18%), książek dla dzieci (+23%) czy ubrań dla niemowląt i małych dzieci (+36%). Liczba zapytań o konkretne zagadnienia zmienia się w zależności od sezonu. Zainteresowanie wózkami i akcesoriami spacerowymi  rozpoczyna się w styczniu, jest największe w marcu i utrzymuje się do końca sierpnia. Wyszukiwania ubrań dla dzieci zaczynają zyskiwać na popularności w sierpniu, aby osiągnąć maksimum w październiku. Z kolei liczba zapytań o zabawki i książki wzrasta od września i jest najwyższa w listopadzie. Natomiast zainteresowanie wszelkimi akcesoriami dla dzieci, m.in. butelkami czy elektronicznymi nianiami w ciągu całego roku utrzymuje się na podobnym poziomie.

Oczekiwanie dziecka

Analiza trendów wyszukiwania pozwala również stwierdzić czym obecnie interesują się Polki w kontekście ciąży. Coraz popularniejsze staje się dbanie o zdrowy styl życia w tym wyjątkowym okresie, o czym świadczy wzrastająca liczba zapytań o ćwiczenia w ciąży i czystek w ciąży. Na sile przybierają także wyszukiwania na temat kalendarza ciążowego, kalkulatora wagi w ciąży czy porodów naturalnych. Warto zwrócić uwagę, że obok zapytań o rozwój dziecka czy imiona dla dziewczynek/chłopców pojawiają się także hasła dotyczące urlopu ojcowskiego. Oznaczać to może, że mężczyźni coraz aktywniej angażują się w opiekę nad dziećmi zaraz po porodzie.
 
Mnogość obiegowych opinii na temat tego co wolno a czego nie w trakcie ciąży powoduje, że kobiety spodziewające się dziecka starają się je zweryfikować przy pomocy Google. Świadczą o tym zapytania takie jak co jeść/nie jeść w ciąży, co pić w ciąży, czy można ćwiczyć w ciąży, czy można pić kawę w ciąży, czy w ciąży można farbować włosy, czy w ciąży można się opalać. Z kolei wyszukiwania na YouTube są zdominowane przez kwestie dotyczące samego porodu - co zabrać do szpitala na poród, jak oddychać w czasie porodu, jak wygląda/przebiega poród - i fizycznych następstw ciąży - co ciąża zmieniła w moim życiu, jak rośnie brzuch w ciąży, jak schudnąć po ciąży.

Pierwszy rok życia

Warto zwrócić uwagę, że w trakcie ciąży mamy praktycznie nie interesują się konkretnymi markami, natomiast po urodzeniu dziecka lub na krótko przed porodem zapytania brandowe stanowią już 49% ich wyszukiwań. Kiedy dziecko przychodzi na świat, nagle “wszystko” staje się potrzebne, dlatego aż 64,8% zapytań dotyczy wszelkich akcesoriów przydatnych w opiece nad dzieckiem czy wózków. Kolejne 9% to hasła związane z jedzeniem a 8,2% z higieną i pielęgnacją. Wyszukiwania, które najszybciej zyskują na popularności to m.in. doidy cup, kocyk minky, leżaczek bujaczek, woombie, karuzela do łóżeczka, łóżeczko turystyczne, monitor oddechu, niania elektroniczna, poduszka do karmienia czy wyprawka dla noworodka.
 
Zapytania wpisywane w wyszukiwarkę przez młodych rodziców dotyczą głównie rozwoju dzieci - kiedy dziecko zaczyna się uśmiechać, kiedy niemowlę raczkuje, kiedy niemowlę siada, kiedy niemowlę zaczyna gaworzyć - akcesoriów - co kupić dla noworodka, jaki fotelik samochodowy, jaki materac dla niemowlaka, jaki smoczek dla noworodka, jaki wózek dla dziecka - i odżywiania - co może jeść matka karmiąca, co można/nie można jeść karmiąc piersią, jak długo karmić piersią, jaka ryba dla niemowlaka, jaka woda dla niemowlaka, jakie mleko dla niemowlaka, jakie mleko modyfikowane. Z kolei użytkowniczki YouTube interesują się głównie materiałami instruktażowymi związanymi z opieką i higieną - jak kąpać niemowlę, jak nosić noworodka, jak przewijać noworodka, jak uśpić dziecko, jak wiązać chustę do noszenia dziecka, jak wybrać wózek dla dziecka - oraz karmieniem – jak karmić niemowlaka, jak karmić piersią, jak oklepywać dziecko.

Dzieci rosną - zmieniają się wyszukiwania rodziców

Hasła, jakie rodzice małych dzieci (12-36 miesięcy) wpisują w wyszukiwarkę stają się jeszcze bardziej brandowe (67%) niż generyczne (33%). Zmienia się również udział poszczególnych kategorii w ogóle zapytań. 43% wyszukiwań dotyczy jedzenia dla dzieci, 38,8% akcesoriów, 10,1% macierzyństwa, 4,1% higieny i pielęgnacji, 3% ubrań dla dzieci, a 1% rozwoju dzieci. Hasła, które najszybciej zyskują popularność to bebo fisher price, feedo, kasza manna, kojec, krzesełko do karmienia, pchacz, przyczepka rowerowa, stolik edukacyjny, szczeniaczek uczniaczek.
 
Zainteresowanie rodziców jest nadal zdominowane przez rozwój dzieci - jak oduczyć dziecko od pampersa, jak odstawić dziecko od karmienia piersią, jak oduczyć dziecko od smoczka, kiedy dzieci zaczynają mówić, kiedy dziecko zaczyna siadać - i akcesoriów - jaki fotelik 15 36, jaki fotelik rowerowy, jaki materac do łóżeczka, jaki materac do łóżeczka dziecięcego, jaki wózek spacerowy, jakie krzesełko do karmienia, kiedy spacerówka. Tych samych kategorii dotyczą również wyszukiwania na YouTube - jak nauczyć dziecko mówić, jak wychowywać dziecko - oraz podobnie jak w wyszukiwarce - jaki fotelik 15 36, jaki fotelik rowerowy i kiedy spacerówka/wózek spacerowy.

Młoda mama na e-zakupach

Warto zwrócić uwagę, skąd mamy czerpią inspirację w trakcie zakupów. 42% z nich korzysta wtedy tylko z własnego doświadczenia, ale już 16% przed zakupem wykonuje research. Skróceniu ulega czas pomiędzy poszukiwaniem informacji o produktach a ich zakupem. W przypadku 20% mam ten okres to kilka godzin, ale u 24% z nich decydują już ostatnie momenty. Aż 61% mam korzysta z internetu, aby znaleźć interesujące je informacje: 49% porównuje produkty i ceny, 37% czyta opinie i recenzje, 24% czerpie z sieci pomysły i inspiracje. Swoje wirtualne kroki najczęściej kierują najpierw do wyszukiwarki (52%), stron marek (23%) czy witryn sprzedawców (18%). W wyniku tych poszukiwań 55% transakcji dokonywanych jest właśnie w e-sklepach.
 
Warto również przyjrzeć się, w jaki sposób młode mamy korzystają z YouTube. 91% z nich ogląda wideo w domu, ale już 21% poza nim. 81%, aby włączyć film, wchodzi na stronę internetową serwisu lub otwiera aplikację, a 30% robi to z poziomu mediów społecznościowych. Mamy zaglądają na YouTube głównie w poszukiwaniu rozrywki i relaksu w czasie wolnym, inspiracji oraz treści o charakterze poradnikowym, również tych związanych z ich hobby. Połowa z nich na platformie słucha muzyki, 28% ogląda filmy, 19% wybiera treści komediowe oraz te związane z gotowaniem, 16% interesuje się wideo prywatnych osób, kręconym w domu, a także poszukuje porad urodowych i modowych. W zależności od dnia tygodnia zmieniają się także godziny, w których mamy wchodzą na YouTube. Zarówno w weekendy, jak i w dni pracujące najwięcej z nich ogląda wideo wieczorami. W ciągu tygodnia mamy włączają YouTube równie chętnie rano, jak i popołudniami. Natomiast w weekendy zdecydowanie częściej decydują się na oglądanie po południu niż w godzinach porannych.

Dzień Dziecka w wyszukiwarce

Zapytania dotyczące Dnia Dziecka zaczynają pojawiać się w wyszukiwarce na około tydzień przed samym świętem i najbardziej przybierają na sile na dzień przed i w Dniu Dziecka. Warto zauważyć, że internauci coraz częściej szukają w sieci życzeń lub inspiracji na prezent z tej okazji, gdyż liczba takich fraz zwiększyła się aż o 65% w ciągu roku.
 
Pierwszy dzień czerwca kojarzy się najmłodszym głównie z nowymi zabawkami. Dla ich rodziców i bliskich oznacza to intensywne poszukiwania, które coraz częściej prowadzą w internecie. Warto zwrócić uwagę, jakie zabawki zyskują na popularności. Największe wzrosty zanotowały: Filly Royale (+6018%), Misie Episie (+5130%), Littlest Pet Shop (+477%), Lego Star Wars (+475%) czy Domek Barbie (+455%). Z kolei w pierwszej połowie maja br. internauci najczęściej rozglądali się za różnymi zestawami Lego. Były to głównie zestawy takie, jak Lego Ninjago, Lego Friends, Lego City, Lego Star Wars czy Lego Batman. Innymi popularnymi zabawkami okazały się Barbie, lalka, trampolina, huśtawka ogrodowa oraz Nerf.
 
Rosnące trendy wyszukiwania dotyczące m.in. konkretnych produktów wskazują, że internet stał się dla konsumentów naturalnym środowiskiem poszukiwania interesujących ofert i robienia zakupów.  Tylko przedsiębiorcy, którzy będą sprawnie reagować na ich potrzeby mają szansę na sukcesywne zwiększanie zysków.
 
- Współpracę ze sklepem z artykułami dziecięcymi bobomio.pl rozpoczęliśmy w kwietniu 2014 roku. Na ówczesnym etapie był to nowy sklep, który dopiero zaistniał w internecie. Budowę kampanii AdWords rozpoczęliśmy od zera i cyklicznie powiększaliśmy ją o nowe produkty i producentów, bazując jednocześnie na stałym monitorowaniu trendów wyszukiwania. Ponieważ celem kampanii była jak największa sprzedaż, od samego początku skupiliśmy się na optymalizacji konwersji i jak największym zwrocie z inwestycji w reklamę. W ciągu trzech lat współpracy uzyskaliśmy ponad 20 000 transakcji bezpośrednich i pośrednich wygenerowanych przez reklamy Adwords. Dodatkowo, od startu kampanii zwiększyliśmy jej budżet o około 300%, a przychody Klienta o 908%. W tym momencie ruch z Adwords jest największym kanałem generowania odwiedzin i sprzedaży w bobomio.pl - mówi Sebastian Suma, CEO w agencji SEM Sempai.

Podsumowanie

Analiza trendów wyszukiwania stanowi źródło wielu cennych informacji dla przedsiębiorców. Dane doskonale obrazują, które produkty aktualnie zyskują popularność, czym interesują się młodzi rodzice oraz w jaki sposób robią e-zakupy. Dla osób prowadzących sklepy internetowe z dziecięcym asortymentem są to dobre wskazówki względem preferencji czy zachowań ich grupy docelowej. Przykładowo jednym z zauważalnych w ciągu ostatniego miesiąca trendów, jest ogromna popularność klocków Lego, co stanowi ważną informację dla właścicieli e-sklepów z zabawkami. W związku ze stale rosnącą liczbą wyszukiwań mobilnych, każdy właściciel firmy powinien także sprawdzić, czy jego strona jest dobrze dostosowana do smartfonów oraz czy jego reklama w Google kierowana jest także na urządzenia mobilne. Dostosowanie strony do telefonów komórkowych łatwo można ocenić dzięki udostępnionemu przez Google prostemu narzędziu Test My Site. Korzystanie z tego typu insightów na bieżąco i dopasowywanie się do trendów może okazać się kluczowe dla dalszego rozwoju i ekspansji przedsiębiorstwa.

Źródło: Alphabet Inc.

www.abc.xyz

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Interia i Polsat partnerami PKOl i Olimpijskiej Reprezentacji Polski
Wspólne wartości i jedna pasja. Interia i Polsat dołączają do Rodziny Olimpijskiej jako partnerzy medialni Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Media z Grupy Polsat Plus wspierają polskie nadzieje medalowe razem z milionami telewidzów oraz internautów odliczających dni do tegorocznych Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Umowa zawarta...
Kampania reklamowa Polsat Box Go 140 kanałów
Ruszyła nowa kampania reklamowa promująca bogatą ofertę 140 kanałów telewizyjnych, dostępną w serwisie streamingowym Polsat Box Go. Cały wachlarz popularnych stacji: sportowych, informacyjnych, filmowych, serialowych, rozrywkowych, edukacyjnych, dla dzieci czy ogólnotematycznych można oglądać na wielu różnych urządzeniach. To idealna propozycja dla tych, którzy potrzebują...
TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej poł. 2024 r.
W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich...
Komunikat TVP w sprawie wszczęcia śledztwa przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie
Telewizja Polska Spółka Akcyjna w likwidacji informuje, że na skutek złożonego w dniu 8 lipca 2024 roku przez TVP S.A. w likwidacji zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie dotyczącej wyrządzenia TVP S.A. w likwidacji szkody majątkowej w wielkich rozmiarach w latach 2018 – 2024 przez osoby zajmujące się...
Większa widownia przychody – TVP podsumowuje Euro 2024
Podczas zakończonych właśnie mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zgromadziła przed telewizorami 2,6 miliona widzów oraz 800 tys. e-widzów więcej niż podczas poprzedniego turnieju – Euro 2020. W mediach społecznościowych TVP pokonało wszystkie inne serwisy sportowe. Wyniki widowni przełożyły się na wzrost przychodów komercyjnych o 12%.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764