logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Mobilność dekoracji, czyli szybka metamorfoza biura

  PR 19.02.2019, przeczytano 2040 razy
ilustracjastrzałka

Wynajem tymczasowy, szybkie zmiany w aranżacji przestrzeni, zmieniające się potrzeby firm - to wszystko skłania i najemców i wynajmujących do poszukiwania sposobów na mobilną aranżację biura. Ważne są elementy, które będzie można szybko zmienić ale również w miarę możliwości zabrać ze sobą podczas przenosić do kolejnej siedziby.    


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mobilnosc-dekoracji%2C-czyli-szybka-metamorfoza-biura,381310,artykul.html

Jednym z pierwszych punktów w briefie od architekta do najemcy nowej przestrzeni biurowej jest pytanie “na jaki okres planuje związać się z daną przestrzenią?”. W dzisiejszych czasach jednak, właśnie ta odpowiedź sprawia kłopot - Klient po prostu tego nie wie. Jedynym wyznacznikiem jest okres podnajmu danej powierzchni. Sytuacja w firmach zmienia się bardzo dynamicznie i to, co jest dla odpowiednie teraz, może nie być za pięć, a nawet dwa lata. Popularność przestrzeni typu open space powoli przemija. Pracownicy potrzebują intymności, a system pracy w korporacjach wygląda już inaczej. Zespoły tworzą się pod dany projekt, a przestrzeń powinna im to umożliwiać. - mówi Ewelina Melaniuk, Account Manager PL w Pixers Business. Pytanie, jak pogodzić chęć stworzenia atrakcyjnego dla pracowników biura z możliwością wprowadzenia w nim szybkich zmian?

Klienci wymagają od deweloperów mobilności przestrzeni biurowej. Przesuwne ścianki, możliwość łączenia i wydzielania pomieszczeń w zależności od potrzeb danych projektów i powstałych zespołów. Czy da się ją wprowadzić w space brandingu i personalizacji biur? Podejmijmy rzuconą rękawicę!

Branding

Elementy brandingowe, które istnieją w większości biur to na pewno: logo, tabliczki przydrzwiowe czy oznakowanie kierunkowo-przestrzenne. Przy wyborze powinniśmy zwrócić uwagę na  wysokiej jakości produkty z materiałów klasycznych oraz ponadczasowych. Do takich należaąm.in drewno, sklejkia czy stal. Logo wykonane z takiego materiału będzie trwałe, a przeniesienie go i ponowny montaż w innym miejscu nie sprawi problemu. Ryzyko uszkodzenia jest niewielkie, a nawet jeśli nastąpi, to specjalista poradzi sobie z naprawą.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Ściany

- Personalizacja ścian to kolejny bardzo ważny element aranżacji przestrzeni biurowych. Zazwyczaj używamy fototapet, którymi oklejamy duże powierzchnie. Pozwala to stworzyć spójny przekaz oraz w łatwy i szybki sposób nadać charakter wnętrzom. Zamiast używać okładzin ściennych, warto rozważyć projekt i wykonanie naklejek niestandardowych -  stworzonych na zamówienie, spersonalizowanych grafik. Takie projekty uwzględniają kulturę organizacyjną firmy, wartości dla niej ważne czy przesłanie, jakie chce przekazać pracownikom i  gościom. Świetnym rozwiązaniem jest  Pixerstick – repozycjonowalna  ścienna, która nie jest zdjęciem zakupionym na stocku, a projektem przygotowanym przez dział kreatywny. W przypadku zmian przeznaczenia pomieszczeń, możemy ją odkleić i przykleić na innej ścianie. Jest to również idealne rozwiązanie, gdyż nie pozostawia ona sladów na scianie i jej usunięcie nie naraża najemcy na potrzebę remontu ściany. - mówi Ewelina Melaniuk, Account Manager PL w Pixers Business

ilustracjastrzałka

Dekoracje

Innym bardzo dobrym pomysłem na aranżację są obrazy - alternatywa dla fototapet. Sprawdzają się przy mniejszych biurach i ścianach. Warto dobrze przemyśleć projekty, żeby poszczególne egzemplarze tworzyły spójną całość.  W zależności od stylu aranżacji możemy zastosować ramy drewniane, aluminiowe, MDF. Przy zmianie biura obraz bardzo łatwo przemieścić. Jeśli to, co one przedstawiają przestaje być aktualne, zawsze można pozostawić ramę, a wymienić zadrukowane płótno.

ilustracjastrzałka

- Przestrzenne elementy - takie jak neon, to ostatnio bardzo popularny trend w aranżacji biur. I świetnie! W kontekście mobilności na rynku nieruchomości komercyjnych oczywiście. Absolutnie możliwy do przeniesienia w inne miejsce. Neony potrafią żyć swoim życiem przez kilkadziesiąt lat. W zależności od tego, w jakim kontekście ich użyjemy, takiego nabiorą wyrazu. Wyobraźmy sobie dużą ścianę, oklejoną autorskim projektem dedykowanym naszej firmie. Grafika sama w sobie jest ogromną wartością, a wisienką na torcie może być wkomponowany w ścianę neon. W kształcie elementu z grafiki lub hasła. To naprawdę ponadczasowa dekoracja. Warto uwzględnić ją w budżecie realizacji biura. - przekonuje Ewelina Melaniuk, Account Manager PL z Pixers Business

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Zieleń

- Ważnym elementem także spełniającym kryterium mobilności jest zieleń. Obecnie żadne biuro nie może się bez niej obyć. Zalet takiego rozwiązania jest całe mnóstwo: czystsze powietrze, lepsze samopoczucie, przyjazna przestrzeń. Zieleń nadaje się też świetnie do szybkiej metamorfozy wnętrza. Możemy zaaranżować całą ścianę za pomocą ogrodów wertykalnych czy mchu. Przy mniejszym budżecie doskonałym rozwiązaniem są donice. Na rynku dostępnych jest wiele możliwości, dlatego warto porozmawiać ze specjalistą, zwłaszcza, że roślinność biurowa ma zupełnie inne wymagania niż ta, którą mamy w domu. Jest narażona na klimatyzację i suche powietrze. - podpowiada specjalista od zielonych ścian w Pixers Business Ewa Marchewka.

ilustracjastrzałka

Najemcy powierzchni biurowych wymagają tego, aby przestrzeń była do nich dostosowana, niemalże skrojona na miarę. Te kilka elementów aranżacyjnych przedstawionych powyżej zapewnia oszczędność czasu i pieniędzy. Warto jednak pamiętać, że bardzo ważna jest sama personalizacja, czyli indywidualne podejście do projektów, które później pojawią się na ścianach czy szybach. Żadne zdjęcie kupione na stocku nie dorówna pracy działu kreatywnego. Inwestycja w takie rozwiązanie na pewno zaprocentuje i uzyskamy spersonalizowane wnętrze, zgodne z wizerunkiem firmy, jej wartościami i tym,  jaką przestrzeń chcemy stworzyć dla swoich pracowników.

Źródło: Pixers Business

www.pixers.biz

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764