logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

mObywatel ma łatwiej – w kampanii Ministerstwa Cyfryzacji

  PR 30.11.2024, przeczytano 265 razy
ilustracja

Ministerstwo Cyfryzacji startuje z nową kampanią informacyjną „mObywatel ma łatwiej”. Ma ona zachęcać do korzystania z aplikacji, która ułatwia codzienne życie. Kampania pokazuje, że mObywatel to znacznie więcej niż portfel na cyfrowe dokumenty. Dzięki nowym funkcjom, takim jak Zastrzeż PESEL i Bezpieczni w sieci, staje się także asystentem cyfrowego bezpieczeństwa. Kampania rusza 26 listopada br.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mobywatel-ma-latwiej-%E2%80%93-w-kampanii-ministerstwa-cyfryzacji,406677,artykul.html

mObywatel to jedna z najpopularniejszych aplikacji rządowych w Europie. Już ponad 8 milionów Polaków posługuje się mDowodem dostępnym w aplikacji. Codziennie odnotowuje się aż 600 tysięcy unikalnych logowań. Aplikacja rozwijana przez Centralny Ośrodek Informatyki (COI) zbiera bardzo dobre oceny na platformach iOS i Android (4,8 na 5 gwiazdek, opinie ponad 300 tysięcy użytkowników). Ponad 100 tys. osób aktywowało powiadomienia z alertami bezpieczeństwa w sieci przygotowywanymi przez działający przy NASK zespół CERT Polska.

"Chcemy, aby każdy Polak wiedział, jak ważne jest dbanie o swoją tożsamość cyfrową. mObywatel to realne wsparcie, które towarzyszy nam na co dzień, od zarządzania dokumentami, po ochronę danych w internecie. Chcemy dotrzeć z kampanią do tych, którzy jeszcze nie odkryli, jak wiele mogą zyskać dzięki temu narzędziu, szczególnie w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami" – podkreśla Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.

mObywatel w Strategii Cyfryzacji Polski

Długoterminowym celem określonym w Strategii Cyfryzacji Polski jest, aby do 2035 r. mObywatel stał się aplikacją do obsługi wszystkich kluczowych e-usług publicznych, a liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 20 milionów.

"Dążymy do tego, aby Polska stała się liderem w Europie pod względem korzystania z cyfrowej tożsamości. Już dziś jesteśmy w czołówce, ale mamy ambitne plany na przyszłość" – podsumowuje wicepremier Gawkowski.

Aplikacja, która łączy

Pierwsza odsłona kampanii koncentruje się na promocji trzech kluczowych funkcji aplikacji:

  1. mDowód – najważniejszy cyfrowy dokument tożsamości, bezpieczny i wygodny w użyciu, z którego korzysta już ponad 8 milionów osób.
  2. Zastrzeż PESEL – skuteczna ochrona przed wyłudzeniami i nieautoryzowanym dostępem do danych osobowych. Już ponad 5 milionów Polaków skorzystało z tej funkcji.
  3. Bezpieczni w sieci – funkcja, która stawia na edukację o cyberhigienie i cyberzagrożeniach. Po włączeniu powiadomień PUSH, użytkownicy aplikacji otrzymują aktualne informacje o zagrożeniach w sieci, na przykład o atakach cyberprzestępców.

Hasło kampanii „mObywatel ma łatwiej” podkreśla główny atut aplikacji, jednak cała komunikacja zbudowana jest na znacznie szerszym kontekście – udowadnia, że mObywatel łączy nas wszystkich.

"Myśląc nad konceptem, zadaliśmy sobie pytanie: co daje nam mObywatel? Odpowiedź jest prosta: aplikacja ułatwia nam załatwianie codziennych spraw" – tłumaczy Dorota Bubka, Creative Director w agencji GoldenSubmarine. - W kampanii postawiliśmy na prosty i konkretny przekaz. mObywatel to członek cyfrowej społeczności, do której zapraszamy wszystkich Polaków – niezależnie od wieku.

Główny spot pierwszej odsłony kampanii to 3 krótkie historie:

  • młodych ludzi, którzy przekonują się podczas meczu piłkarskiego, jak łatwo można potwierdzić tożsamość,
  • kobiety, która cieszy się spokojem, dzięki temu, że zastrzegła swój numer PESEL oraz
  • babci, która może nauczyć swojego wnuczka, że z aplikacji mObywatel dowiaduje się o tym, jak być bezpieczną w sieci.

"Spoty reklamowe zostały zrealizowane z bardzo dobrą energią i świetną historią bohaterów, z którymi widzowie mogą się utożsamiać" – dodaje reżyser spotów towarzyszących kampanii, Tomasz Knittel – Opowiadamy ich codzienne historie, pokazując, jak korzystają z mObywatela.

Realizacja kampanii

Pierwsza odsłona kampanii będzie emitowana co najmniej do końca stycznia 2025 r. Przygotowano w niej spot główny (30 sek.) oraz 3 dodatkowe spoty (15 sek.), pokazujące bardziej szczegółowo funkcje promowane w kampanii:

  1. Spot główny 
  2. mDowód 
  3. Zastrzeż PESEL 
  4. Bezpieczni w sieci 

Kampania jest realizowana w mediach ogólnopolskich, w największych stacjach telewizyjnych i radiowych, a także w internecie i na kanałach własnych Ministerstwa Cyfryzacji oraz COI. Ministerstwo planuje także kolejne etapy kampanii, które będą prowadzone do końca 2025 r.

Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine. Zakup mediów realizuje obecnie zespół Ministerstwa Cyfryzacji ze wsparciem domu mediowego Mastermind.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Dodatkowe informacje:

Kampania jest finansowana w dużej mierze ze środków Unii Europejskiej. Jest częścią projektu pn. „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Link do projektu: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/kampanie-edukacyjno-informacyjne-na-rzecz-upowszechniania-korzysci-z-wykorzystywania-technologii-cyfrowych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tubądzin meets… heArt. Unikatowe płytki dla WOŚP
Grupa Tubądzin po raz kolejny angażuje się w Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy i… po raz kolejny do pomocy angażuje artystów. Zaproszeni twórcy stworzyli unikatowe płytki ceramiczne, które będą stanowić przedmioty licytacji na rzecz WOŚP.
Epoka (nie)dostępności: wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie
Wystawa „Epoka (nie)dostępności” to wspólna inicjatywa Fundacji Avalon oraz Muzeum Narodowego w Krakowie, w ramach której zaprezentowane zostaną obiekty związane z brakiem dostępności, symbolizujące błędy i ograniczenia doświadczane w codziennym życiu przez osoby z niepełnosprawnościami. Wydarzenie potrwa od 31 stycznia do 30 marca 2025.
Panasonic WPS2 - bezprzewodowy system prezentacyjny
Panasonic Connect Europe zaprezentował najnowszą wersję bezprzewodowego systemu prezentacji PressIT — serię WPS2. Nowa technologia jest dostępna od ręki i została zaprojektowana tak, aby zapewnić bezproblemową, bezstresową i wysoce efektywną współpracę i komunikację w środowiskach zawodowych i edukacyjnych. System umożliwia bezproblemową współpracę,...
Mediabrands Health: specjalistyczny zespół w IPG Mediabrands
Grupa IPG Mediabrands rozszerzyła swoją ofertę dla klientów z branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia, i utworzyła w swoich strukturach zespół Mediabrands Health, specjalizujący się m.in. w komunikacji kierowanej do profesjonalistów z branży ochrony zdrowia (HCP): lekarzy, farmaceutów i innych przedstawicieli zawodów medycznych.
Sharp LM - monitory interaktywne od Sharp/NEC
Sharp NEC Display Solutions Europe zaprezentuje na tegorocznych targach ISE, serię monitorów interaktywnych Sharp LM, o najlepszych w swojej klasie parametrach technologii dotyku i stosunku ceny do jakości. Ta nowa linia średniej wielkości monitorów interaktywnych oferuje szeroki wachlarz profesjonalnych funkcji do zastosowań dla małych przestrzeni konferencyjnych i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764