Przedstawiciele Nadawców Telewizyjnych podjęli decyzję o powołaniu do życia nowej organizacji, której celem jest reprezentowanie interesów wspólnych dla członków związku w zakresie badania konsumpcji mediów, w szczególności mediów telewizyjnych. Prace nad uruchomieniem Związku trwały kilkanaście miesięcy. Jednym z najważniejszych celów Związku, będzie wypracowanie nowego standardu badania mediów.
W dniu 17 grudnia w Warszawie odbyło się Zgromadzenie Założycielskie przedstawicieli Nadawców Telewizyjnych, którego celem było powołanie nowej organizacji, reprezentującej wspólne interesy nadawców w zakresie badania konsumpcji mediów, a w szczególności mediów telewizyjnych. Organizacja będzie również zajmowała się wspieraniem, promocją oraz popularyzacją mediów telewizyjnych.
- Ostatnie dwanaście miesięcy to był okres bardzo intensywnej pracy. Od grudnia 2018 roku odbyliśmy z przedstawicielami Nadawców Telewizyjnych co najmniej kilkanaście dużych spotkań, w trakcie których jednocześnie zajmowaliśmy się sprawami formalnymi, związanymi z powołaniem organizacji, jak i kwestią współpracy nad powstaniem nowego „złotego standardu badania mediów”. To był bardzo skomplikowany operacyjnie i logistycznie proces, który zakończył się ogromnym sukcesem – mówi Przemysław Broniszewski z Telewizji Polskiej.
Do zrzeszenia przystąpiły 23 organizacje:
- Telewizja Polska
- TVN
- Telewizja Polsat
- Telewizja Puls
- VIMN Poland
- ITI Neovision
- TV Spektrum
- AETN UK
- BBC Studios Distribution
- Viasat World
- Wirtualna Polska Holding
- AMC Networks International Broadcasting
- TVS
- Polcast Italia
- Michał Winnicki Entertainment
- Telewizja Republika
- R.D.F. Entertainment
- Fundacja Lux Veritatis
- Red Carpet Media Group
- ATM Grupa
- Kino Polska TV
- Astro
- Idea4Broadcasting
Jednocześnie w tym samym dniu powołano Radę Nadzorczą. Zgodnie ze statutem Organizacji, trzej najwięksi Nadawcy tj. TVN, TVP i Polsat wskazali po jednym Kandydacie, którzy zasiedli w Radzie Nadzorczej. Z grona pozostałych Nadawców została wybrana, na drodze głosowania, trzyosobowa Reprezentacja, która w Radzie Nadzorczej będzie działać w imieniu mniejszych Nadawców.
Przedstawiciele Nadawców Telewizyjnych, zasiadający w Radzie Nadzorczej „MOC TV”:
- Radosław Ziółek – wskazany przez TVN
- Przemysław Broniszewski – wskazany przez Telewizję Polską
- Norbert Walkiewicz – wskazany przez Telewizję Polsat
- Beata Dymacz – zgłoszona przez Telewizję Puls
- Dominik Tzimas – zgłoszony przez Idea4Broadcasting
- Paweł Kosiacki – zgłoszony przez ATM Grupa
W najbliższym czasie podjęte zostaną prace organizacyjne związku, związane z jego formalnym funkcjonowaniem. Ponadto wspólnie z rynkiem oraz regulatorem będą również prowadzone prace związane z wypracowaniem nowego standardu badania mediów. Pierwszych efektów prac można spodziewać się w pierwszej połowie 2020 roku.
Przewodniczącym Rady Nadzorczej Związku został Radosław Ziółek z TVN, a tymczasową rolę pierwszego Prezesa Zarządu będzie pełnił Przemysław Broniszewski, Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Związku.
Źródło: TVN S.A.