logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Modowy mural przy Domu Mody Klif

  PR 18.08.2022, przeczytano 327 razy
ilustracjastrzałka

Walka z szarością i betonozą to wyzwanie wielu polskich miast. Tymczasem może być przyjemnie i kolorowo, a do tego ekologicznie. Pokazał to właśnie Dom Mody Klif, który zamienił fragment muru na terenie galerii w kolorowy antysmogowy mural.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/modowy-mural-przy-domu-mody-klif,396925,artykul.html

Warszawa pięknieje z dnia na dzień, przyciąga jak magnes nie tylko perspektywami rozwoju, ale także klimatem miasta i rozwiązaniami, które sprawiają, że zachwyca kolorami. Niezwykłe jest w niej przenikanie się światów biznesu, polityki, kultury i sztuki. Szczególnie te ostatnie, które wręcz na każdym kroku można spotkać po prostu na ulicy sprawiają, że po Warszawie przyjemniej się jeździ i spaceruje. Od kilku dni kolorowe grafiki można odkrywać także na ul. Okopowej, gdzie murek przy parkingu Domu Mody Klif ozdobiono artystycznym muralem.

Mural wzdłuż ścieżki rowerowej to nie byle jakie graffiti. Dom Mody Klif, który od początku swojego istnienia intensywnie wspiera artystów, duży nacisk stawia na wyczucie smaku, estetykę i jakość. Do współpracy przy muralu zaprosił więc znaną w świecie mody ilustratorkę Annję Matuszewską, absolwentkę ASP w Gdańsku i Łodzi oraz studiów kuratorskich w zakresie sztuki współczesnej na UJ w Krakowie. Matuszewska jest laureatką konkursu ilustracji mody Hertie Stiftung Frankfurt/M, prowadzi też warsztaty z tworzenia ilustracji modowych oraz współpracuje z tytułami modowymi takimi jak Harpers Bazaar. Ponadto w 2017 znalazła się w gronie najlepszych polskich ilustratorów mody. Jest więc idealną twórczynią, której kreacje mogą wiązać także idee Domu Mody Klif. Nie bez powodu poproszono właśnie ją o stworzenie grafiki, łączącej zarówno styl, modę, sztukę, jak i miłość do Warszawy. Mural jest połączeniem tych wszystkich, ważnych dla Klifu, elementów.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Mural przy parkingu Domu Mody Klif ma dodatkowo jeszcze jedną zaletę - do jego namalowania użyto farby antysmogowej, która filtruje powietrze. Farby fotokatalityczne są w pełni bezpieczne dla zdrowia i środowiska naturalnego i antyalergiczne. Zawierają nanocząsteczki tlenku tytanu - pod wpływem światła słonecznego oraz pary wodnej farba powoduje rozpad toksycznych tlenków azotu (NO i NO2) na nieszkodliwe substancje. A tlenki azotu to główny składnik smogu miejskiego, przyczyniający się do rozwoju chorób układu oddechowego (np. astmy) oraz obniżający odporność. Proces ten można w uproszczeniu porównać do fotosyntezy, a murale oczyszczające powietrze - do drzew. Ich skuteczność robi wrażenie - 1 metr kwadratowy pomalowany tą farbą filtruje tyle powietrza, co jedno dorosłe drzewo. Mural przy Domu Mody Klif ma łącznie 55 m2.

Mural Domu Mody Klif wpisuje się tym samym w nowy światowy trend, służący ochronie środowiska oraz naszego zdrowia. Wiele miast na świecie inwestuje w kolorowe elewacje, ilustracje nawiązujące do historii lub kultury, które zachwycają przechodniów, nadają kolorytu miejskiej przestrzeni i niepostrzeżenie ratują ich przed skutkami smogu. Mural na Okopowej to doskonały sposób na połączenie sztuki (w tym przypadku sztuki ulicznej) z ochroną środowiska.

Źródło: DM Kliff

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Okocim Jasne & Andrzejrysuje.pl - współpraca marki i  rysownika
Marka Okocim przełamuje nudę w segmencie lagerów. Dzięki współpracy z Andrzej Rysuje na rynku pojawiły się puszki z zabawnymi komiksami rysownika. Unikalne opakowania dostępne są w sieci sklepów Żabka.
Klarna z pierwszą kampanią świąteczną w Polsce
Klarna, globalny bank detaliczny, dostawca płatności oraz aplikacja zakupowa, ruszyła ze świąteczną kampanią pod hasłem „Najlepszy prezent – więcej czasu”.  Wspólnie z wybranymi partnerami, szwedzki fintech prezentuje flagową usługę „Zapłać za 30 dni” jako metodę płatności, która pozwala zaoferować konsumentom większą swobodę i komfort w czasie intensywnego...
Nad kampanią promującą najnowszy sezon serialu „Skazana”, który dostępny jest od 11 listopada na platformie Player, pracowali nie tylko ludzie. Sztuczna inteligencja pomogła zwiększyć efektywność komunikacji, wspierając zespół kreatywny w opracowaniu materiałów, które będę najbardziej atrakcyjne i czytelne dla odbiorców.
Kiwi.com w zimowej kampanii Land in Beauty
Kampania inspiruje turystów m.in. z  Polski do odkrywania Mediolanu i regionu Lombardii w sezonie zimowym
Media do druku na nowej stronie API.PL!
Firma API.PL, dystrybutor produktów poligraficznych otwiera całkiem nową stronę internetową prezentującą pełną ofertę podłoży do druku. Mediadodruku.pl to zbiór podłoży o bardzo zróżnicowanych właściwościach i strukturach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764