logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Modułowe ekrany diodowe - alternatywa dla neonów

  PR 21.12.2007, przeczytano 9506 razy
ilustracjastrzałka

Czy wiecie co rozświetlało 10 lat temu Time Square ? Neony i świecące gigantyczne logotypy. A co dziś go rozświetla, też loga tyle, że coraz częściej kasetonowo-neononowe statyczne napisy są zastępowane multimedialnymi nośnikami video, które są zdolne wyświetlać kolorowe animacje, loga, hasła reklamowe a nawet video!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/modulowe-ekrany-diodowe---alternatywa-dla-neonow,6562,artykul.html

Zapomnijmy jednak o tradycyjnych Mega-telebimach o proporcjach 4:3 i rozdzielczości zdolnych wyświetlać obraz video, który możemy oglądać stojąc poniżej 10m od ekranu, często stosowanych na eventach i koncertach. Takie rozwiązania mimo, że bardzo staniały w ciągu ostatnich lat, są jeszcze dość drogie aby postawić sieć nośników liczącą przynajmniej kilka sztuk.

Jest jednak alternatywa!
Ultralekkie, modułowe ekrany diodowe, które są już na tyle tanie, że zaczynają być atrakcyjną alternatywą dla stałych neonów kasetonowych.

Jednym z takich produktów jest LED GRID firmy Fourlight i właśnie na jego przykładzie chciałbym pokazać w jaki sposób możemy zmienić obraz miasta, a tym samym zwiększyć widoczność naszej marki.

Wróćmy zatem do Polski. Codziennie jeżdżę trasą Łazienkowską do Centrum. Zaraz za mostem po prawej stronie tuż obok hotelu ETAP stoi blok mieszkaniowy, na którym do niedawna widniał gigantyczny neon producenta monitorów BENQ. Kiedy neon zniknął i zastąpił go inny, przez kilka minut starałem się przypomnieć sobie jakie logo tam widniało poprzednio. Ale niestety, mimo, że jeżdżę tam przez prawie 200 dni w roku, dzień w dzień, jak tylko zniknął z budynku, zniknął też z mojej pamięci. Teraz wisi tam nowiutki neon LUMIXa i przez pierwsze kilka dni przyciągał mój wzrok jako coś nowego co pojawiło się wśród lasu innych reklam, których nazw oczywiście nie potrafię wymienić.

Może i takie neony mają swoją moc i budują świadomość marki ale jako potencjalny konsument i klient firmy Panasonic, przyznam, że dużo bardziej by mnie pociągał neon który codziennie rano witał by mnie jakimś miłym animowanym hasłem, kiedy jadę na lunch rozśmieszał a kiedy wracam z pracy specjalnie bym się oglądał wstecz żeby przeczytać jajcarskie hasło reklamowe dnia na pożegnanie. Niezłe ?

Pomyślcie na ile sposobów taka reklama świetlna lub bardziej pasuje mi określenie reklama multimedialna jest w stanie przyciągnąć uwagę konsumenta – tysiące. Ograniczeniem jest tylko wyobraźnia specjalistów od marketingu. Dzięki modułowemu systemowi LED GRID, który instalujemy z łatwością na starej konstrukcji po literach kasetonowych, możemy mieć nośnik, który się codziennie się wyróżnia. Wyróżnia czymś nowym, czymś żywym, kolorowym i ruchomym. Czymś co zapamiętam i o czym będę opowiadał przy kolacji jako ciekawostkę.

Oczywiście nadal można wyświetlać logo LUMIX ale dzięki technologii LED GRID może ono po 10 sekundach zmienić się w logo Panasonic (notabene właściciela marki Lumix), po chwili pokaże nam jak długi obiektyw ma nowy Lumix FX-18 a chwile później wyświetli newsa dnia czy informacje o promocji. W końcu bez problemu możemy połączyć go z systemem SMSowym lub MMSowym i pozwolić wysyłać każdemu życzenia lub zdjęcia które zrobił swoim telefonem.

Myślę, że kolejne 10 lat wyprze z fasad budynków statyczne reklamy a w ich miejscu zobaczymy matryce diodowe zdolne wyświetlać różne treści. Wtedy zacznie się wyścig nie na technologie lecz na treść, no ale od tego są już specjaliści – my pozostaniemy dostawcą najnowszych technologii.


Rafał Mrzygłocki
Autor jest prezesem Grupy ARAM, wyłącznego przedstawiciela na Polskę firmy Fourlight

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Z tego co wyczytałem na Pana stronie w LED GRID są otwory między pikselami. Jak jest zatem z widocznością ekranu w dzień? Czy to, że między pikselami jest pusta powierzchnia nie wpływa na spadek widoczności obrazu na ekranie w dzień? W końcu obraz nie ma się o jaką powierzchnię "oprzeć" więc staje się transparentny/przezroczysty (chodzi mi konkretnie o video, bo z napisami jest łatwiej). Czy to nie wpływa w istotny sposób na "nie-możność" zastosowania tego rozwiązania w dzień?
Czy można te ekrany zobaczyć gdzieś w Polsce w zastosowaniu outdoor'owym?

Pozdrawiam,
Ciekawy Czytelnik

avatar użytkownika
,

Te otwory są nie widoczne z odległości już kilku metrów. Poza tym jasność diód jest na tyle duża że słońce może świecić nawet z przodu (robiliśmy takie testy).

Poza tym proszę pamiętać, że mimo stereotypu jaki w Polsce się uzskutecznia: wyświetlanie reklam video, taki przekaz jest NIESKUTECZNY, z punktu widzenia reklamowego - postawmy sie w roli reklamodawcy - on oczekuje konkretnego efektu a nie pięknych i ruchomych obrazów które jedynie ładnie wyglądają.

[b]Z badań wynika że żeby przekaz był skuteczny reklama musi być obejrzana w całości ![/b]

Procent ludzi, którzy będą 10 czy 15 sekund wpatrywali się w ekran żeby obejrzeć i zrozumieć sens reklamy jest tak znikomy, że nie ma sensu tego praktycznie emitować.

Konkluzja jest taka, nie napinać się na ekrany wysokiej rozdzielczości bo ta rozdzielczość jest niepotrzebna. Ekran diodowy to w dużym uproszczeniu po prostu bilbord.

A zobaczmy co jest drukowane na bilbordach:
- logo
- haslo reklamowe
- ladne pojedyncze zdjecie lub jego fragment
- dane kontaktowe (tel lub adres)

I do tych celów LED GRID idelanie sie nadeje.

Pozdrwiam
RM
www.aram.pl
Pytania: 227787075 lub led[at]aram.pl


  

avatar użytkownika
,

Miło mi poinformować o pojawieniu się w naszej ofercie nowej linii ekranów diodowych Fourlight - a w niej ekrany diodowe o pixelu:

P16 - 8/16mm
P20 10/20mm
P24 - 12/24mm

Uwaga! Ekrany produkowane są w UNII EUROPEJSKIEJ !!!!

Zapraszam do wysyłania zapytań na led{@}aram.pl (dla pierwszych 3 klientów kontroler do zakupionego ekranu GRATIS)

Najnowsze w tym dziale

Wysyłka firmowych kartek świątecznych przynosi korzyści, ale co z RODO?
Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia to idealny czas, aby zainwestować w podtrzymywanie i budowanie relacji biznesowych. Sprawdzonym sposobem jest wysyłka kartek z życzeniami nie tylko do byłych czy obecnych klientów firmy, ale także tych potencjalnych. Tutaj warto postawić na analogową formę promocji i wybrać fizyczny produkt, jakim jest spersonalizowany list. Taka...
Produktowa sesja zdjęciowa – co musisz wiedzieć przed wynajmem studia?
Nowy smak batonika, świąteczna kolekcja win, a może sezonowe menu cateringowe? Możliwości na apetyczne sesje fotograficzne jest nieskończenie wiele, a profesjonalnie przygotowane zdjęcia to dobry pomysł na ciekawy content, który przyciągnie do Ciebie nowych klientów. Wszystko to jest możliwe dzięki studiom fotograficznym, oferującym wynajmującym coraz więcej...
Co z wyskakującymi okienkami? Sprawa przeciwko IAB Europe w pytaniach i odpowiedziach (cz. 2)
We wrześniu belgijski sąd skierował do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej pytania dotyczące stworzonego przez IAB Europe systemu wymiany informacji o preferencjach użytkowników i użytkowniczek co do profilowania reklam między pośrednikami reklamowymi. Sprawa jest następstwem skargi złożonej przez Panoptykon i inne organizacje broniące praw cyfrowych w Europie. Jaki mamy...
W czasie kryzysu rosną tylko najlepsi. Zarządzani przez sprawną i kompetentną kadrę. Specjaliści od digital marketingu i e-commerce są dziś jednymi z najbardziej poszukiwanych. Jak wybrać tych najlepszych w tym przecież ciągle rozwijającym się sektorze? Agencja Digital Hunters, specjalizująca się w pozyskiwaniu managerów z branży digital marketingu i e-commerce,...
Opakowanie pomaga zdobyć klienta w e-sklepie
Grudzień to bez wątpienia najważniejszy miesiąc w kalendarzu e-commerce. Wpływ na to mają nie tylko sezonowe wyprzedaże czy Święta Bożego Narodzenia, ale także liczne okazje, które na stałe zagościły w świadomości konsumentów i przez wielu traktowane są jako doskonały moment na zakup gwiazdkowych upominków. Warto wykorzystać tę okazję, aby maksymalnie zintensyfikować...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764