logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mogik or magic? Motion Design Conference 2020

   23.02.2020, przeczytano 951 razy
ilustracja

Gwiazdy motion designu tworzące czołówki do seriali Netfliksa czy HBO. Najważniejsi twórcy minionego roku z całego świata. Firmy produkujące oprogramowanie 3d oraz sprzęt dla motion designerów. To wszystko w ciągu dwóch dni konferencji i kreatywnych spotkań Auli Artis w Poznaniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mogik-or-magic-motion-design-conference-2020,385802,artykul.html

Motion Design jest świeżą i fascynującą dziedziną projektowania, pełną obszarów do zagospodarowania. Konferencja MOGIK to pierwsze w Polsce spotkanie środowiska zajmującego się zawodowo Motion Designem. Wydarzenie ma celu przedstawienie twórców – projektantów, praktyków, studia graficzne i filmowe z całego świata, które eksplorują nowe obszary projektowania graficznego i animacji 2d i 3d, tworząc przy tym wybitne dzieła w swoich dziedzinach, często we współpracy ze światowymi gigantami medialnymi (i nie tylko), jak Netflix, HBO czy BBC.

Wśród zaproszonych speakerów znajduje się włoskie studio Nerdo nagrodzone Digital Design Award za animację promującą serial Netflixa „Dom z papieru”, które będzie reprezentowane przez jednego z założycieli Alessandro Durando, polski duet animatorów odpowiedzialnych za nową czołówkę stacji BBC2 Katarzyna Kijek i Przemysław Adamski, doskonale znane ze swojego kanału na YouTube i wyjątkowych popularnonaukowych animacji studio Kurzgezagt z Monachium, związany z wielokrotnie nagradzanym studiem Oficina z Pragi Vit Zemcik i w kontekście lokalnym poznańskie studio Uniforma, reprezentowane przez Michała Mierzwę i Macieja Macha zdobywców nagrody „Projekt Roku 2019” przyznawanej przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. To jednak jeszcze nie wszystko, informacje o kolejnych twórcach pojawią się już wkrótce, a uchylając rąbka tajemnicy, znajdą się wśród nich prekursorzy oraz gwiazdy Motion Designu z Los Angeles nominowane do nagrody Emmy w kategorii czołówki filmowe.

Pierwsza edycja konferencji odnosi się do hasła MOTION CHANGES DESIGN. Skupia się na tych obszarach współczesnego projektowania graficznego, w którym ruch – animacja odgrywa nową, często kluczową rolę. Rewolucja medium dotyka klasycznych form grafiki projektowej, takich jak plakat, ilustracja, identyfikacja wizualna. W przypadku nowych obszarów, jak projektowanie gier komputerowych czy interfejsów graficznych – dynamika jest już elementem podstawowym. Współczesny język wizualny oraz narzędzia projektowe wpływają również na formy animacji np. czołówki do filmów i seriali. Jak bardzo animacja i projektowanie graficzne na siebie nawzajem wpływają będzie można się przekonać na przykładzie projektów prezentowanych przez prelegentów z całego świata.

Równocześnie inni fascynujący twórcy wystąpią z case studies akcentując udział technologii firm z którymi współpracują. Oprogramowanie do 3d, czyli Cinemę 4D będzie reprezentować Mathias Zabiegły specjalista VFX i twórca animacji 3d do legendarnego skoku Felixa Baumgartnera ze stratosfery oraz Glen Frey stały współpracownik Maxona. W możliwości tabletów graficznych firmy Wacom wprowadzi uczestników konferencji concept designer Michal Mike Jelinek, który stworzył projekty mechaniki do filmu “Terminator: Dark Fate” wyprodukowanego przez Jamesa Camerona. W tej sekcji będzie też obecna legendarna postać After Effects’a, czyli Jerzy Drozda aka Maltaannon, współpracownik Adobe. W ramach Creative Hours poprowadzą oni warsztaty dotyczące omawianych zagadnień.

Sprzedaż biletów na MOGIK Motion Design International Conference ruszy już niebawem.

Źródło: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, STGU

Dodatkowe informacje:

Organizatorem Konferencji jest Wydział Grafiki i Komunikacji Wizualnej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu z okazji 100-lecia istnienia we współpracy z Collegium da Vinci w Poznaniu.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Coca-Cola HBC w Warszawie projektu Bit Creative
Biuro firmy Coca-Cola HBC w warszawskim budynku Business Garden rozlokowane zostało na 3 piętrach o łącznej powierzchni 5,5 tys. mkw. Inwestorowi zależało by było ono nie tylko funkcjonalne i dopasowane do stylu pracy korporacji, ale też zaprojektowane zgodnie z brandbookiem firmy. Do współpracy przy projekcie wnętrza zaprosili więc architektów...
Projekt „Fokus na Allure” w kampanii Peugeot E-3008
Agencja Leo Burnett Warszawa na zlecenie marki Peugeot zrealizowała projekt wokół kampanii wprowadzającej na rynek nowego elektrycznego SUV-a typu fastback „Next-Level” – Peugeot E-3008. Innowacyjny model promuje wirtualna galeria, prezentująca wynik współpracy marki Peugeot z wybitnymi fotografami.
Marka Tygryski stawia na multibranding
W poszukiwaniu jeszcze bardziej atrakcyjnych rozwiązań dla swoich Klientów, marka Tygryski specjalnie dla sieci sklepów Lidl przygotowała coś wyjątkowego! W ramach akcji multibrandingu razem z Grupą JuraPark, Tygryski o smaku toffi i miód malina pojawiły się na sklepowych półkach w nowych, większych opakowaniach. Lecz to nie wszystko… W...
Warszawski Maraton Fotograficzny. Ruszyły zapisy do 5. edycji
Kolejna odsłona Warszawskiego Maratonu Fotograficznego organizowanego przez Green Caffè Nero odbędzie się 14 września 2024 roku. Uczestnicy będą mieli do wykonania 8 zdjęć w 8 godzin, a tematykę tegorocznego konkursu poznają dopiero podczas startu. Wydarzenie skierowane jest do wszystkich pasjonatów fotografii – zarówno amatorów i debiutantów,...
FoodCare na dłużej z Betclic 1 Liga
Foodcare przedłuża współpracę z Betclic 1 Liga. W ramach współpracy piłkarze pierwszoligowych klubów będą korzystać z wody Ostromecko oraz napojów izotonicznych 4MOVE. Marki z portfolio firmy będą obecne na stadionach oraz w kanałach digitalowych rozgrywek.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764