logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mona Tusz dla Fundacji Nutricia

  PR 19.11.2020, przeczytano 562 razy
ilustracjastrzałka

Mona Tusz, jedna z najbardziej znanych artystek i aktywistek street artowych w Polsce, wsparła swoją twórczością kampanię edukacyjną „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. W ramach współpracy artystka stworzyła wizualną interpretację przesłania zawartego w inicjatywie #PowiedzJak, będącego elementem tegorocznej edycji kampanii Fundacji Nutricia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mona-tusz-dla-fundacji-nutricia,389244,artykul.html

Celem zrealizowanej przez Monę Tusz grafiki, zatytułowanej „Opieka” jest skłonienie odbiorcy do refleksji nad rolą opiekuna w relacji z osobą zmagającą się z chorobą. Towarzyszenie osobie chorej na co dzień, w tym wspólne doświadczanie i pokonywanie problemów związanych z procesem leczenia to trudne zadanie dla opiekuna. Aby umacniać relację, nawzajem się wspierać w każdej sytuacji, konieczna jest dobra komunikacja zarówno pomiędzy pacjentem i opiekunem, jak również pomiędzy opiekunem a jego otoczeniem.

Intencją artystki było alegoryczne przedstawienie poczucia siły, jaką daje sobie nawzajem rodzina i najbliższe otoczenie pacjenta. To siła wynikająca z wsparcia najbliższych pozwala na pokonanie największych trudności, dlatego opiekun nie powinien zamykać się na to wsparcie i rezygnować z proszenia o pomoc.

– Rodzina, którą przedstawiłam w mojej grafice, na łupinie przemierza ocean życia i nawet w gorszych sytuacjach, gdy łupina jest znoszona przez wzburzone fale, jej siłą jest to, że jej członkowie są razem. Wschodzące w oddali słońce to nic innego, jak oznaka nadziei oraz tego, że nawet w najtrudniejszych momentach naszego życia, po trudach przychodzi ukojenie. Umieszczone w łupinie drzewo jest symbolem życia i siły w walce z chorobą – podsumowuje autorka pracy, Mona Tusz. – Rodzinę otaczają słowa. Są to fragmenty prawdziwych wypowiedzi opiekunów i ich bliskich, jakie wymieniali między sobą bohaterowie spotu #Powiedzjak.

Grafik „Opieka” Mony Tusz została zaprojektowana w ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. Jednym z elementów kampanii jest cykl filmików „#PowiedzJak.... rozmawiać o wsparciu w chorobie”, w którym Adrianna Sobol, psychoonkolożka z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Ewa Michalska, redaktorka naczelna Radio Klinika dyskutują o tym, czemu służy rozmowa, co się dzieje, kiedy komunikacja zawodzi i jak rozmawiać z najbliższymi o chorobie w rodzinie.

Włączenie do opieki nad chorym innych osób z otoczenia opiekuna pozwala zwiększyć szanse na dotarcie do potrzebnych informacji i skorzystanie z dostępnych metod wsparcia, takich jak np. żywienie medyczne.

Tymczasem, jak wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Nutricia1 , co piąty opiekun nigdy nie słyszał o żywieniu medycznym. Wiedza na temat takich efektywnych rozwiązań, mogących wesprzeć w walce z chorobą przede wszystkim pacjenta, ale i samego opiekuna, na którym najczęściej spoczywa odpowiedzialność za przygotowanie i podawanie posiłków, jest więc cały czas zbyt mała.

Filmy będą dostępne na profilu FB Fundacji Nutricia 25, 26 i 27 listopada.

- Praca „Opieka” Mony Tusz to graficzne, metaforyczne podsumowanie tegorocznej odsłony kampanii. Dzięki współpracy z artystką street artową przesłanie kampanii może dotrzeć do jeszcze większej liczby osób, również tych, które do tej pory  nie miały świadomości, jak istotne jest wspieranie opiekunów chorych lub miały inne wyobrażenie codziennych potrzeb opiekunów – powiedziała Anna Cywińska, Prezes Fundacji Nutricia.

Mona Tusz to artystka i aktywistka, która od 2007 roku realizuje projekty w przestrzeni miejskiej, najczęściej na terenie Górnego Śląska. Głównym obszarem jej działania jest malarstwo uliczne, poza tym zajmuje się także fotoreportażem społecznym, grafiką, rzeźbą, scenografią oraz mozaiką. W swoich pracach tworzy ezoteryczny świat ducha i emocji, wypełniony biologicznymi fakturami, kosmicznymi strukturami i tajemniczymi stworkami.

Kampania edukacyjna „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” ma na celu budowanie świadomości na temat żywienia medycznego jako integralnego elementu opieki zdrowotnej oraz wsparcie pacjentów i ich opiekunów w procesie leczenia. Od pierwszej edycji zrealizowanej w 2016 działania obejmowały edukację na temat wsparcia żywieniowego w chorobie nowotworowej. W kolejnych latach kampania została poszerzona o aktywności dedykowane pacjentom borykającym się z chorobami neurologicznymi oraz ich Opiekunom, a także dotyczące żywienia dojelitowego przez specjalny dostęp do przewodu pokarmowego (bezpośrednio do żołądka lub jelita) z uwzględnieniem różnych jednostek chorobowych, w których jest ono stosowane.

Inicjatywa została powołana w 2016 roku przez firmę Nutricia. Od V edycji realizowana jest przez Fundację Nutricia.

Źródło: Fundacja Nutricia

Dodatkowe informacje:

1. Badanie „Opiekunowie osób chorych neurologicznie, onkologicznie oraz osób starszych 2020” zrealizowane na zlecenie Fundacji Nutricia w dniach 19.03-27.05.2020 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI). Próba reprezentatywna ze względu na wiek, płeć, wielkość miejscowości, n=500. Próba badawcza została dobrana, aby reprezentować 3 grupy respondentów: opiekunów lub osoby bliskie osób chorych onkologicznie N=139, opiekunów lub osoby bliskie osób chorych neurologicznie N=152, opiekunów lub osoby bliskie osób starszych N=209.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764