logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mona Tusz dla Fundacji Nutricia

  PR 19.11.2020, przeczytano 187 razy
ilustracjastrzałka

Mona Tusz, jedna z najbardziej znanych artystek i aktywistek street artowych w Polsce, wsparła swoją twórczością kampanię edukacyjną „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. W ramach współpracy artystka stworzyła wizualną interpretację przesłania zawartego w inicjatywie #PowiedzJak, będącego elementem tegorocznej edycji kampanii Fundacji Nutricia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mona-tusz-dla-fundacji-nutricia,389244,artykul.html

Celem zrealizowanej przez Monę Tusz grafiki, zatytułowanej „Opieka” jest skłonienie odbiorcy do refleksji nad rolą opiekuna w relacji z osobą zmagającą się z chorobą. Towarzyszenie osobie chorej na co dzień, w tym wspólne doświadczanie i pokonywanie problemów związanych z procesem leczenia to trudne zadanie dla opiekuna. Aby umacniać relację, nawzajem się wspierać w każdej sytuacji, konieczna jest dobra komunikacja zarówno pomiędzy pacjentem i opiekunem, jak również pomiędzy opiekunem a jego otoczeniem.

Intencją artystki było alegoryczne przedstawienie poczucia siły, jaką daje sobie nawzajem rodzina i najbliższe otoczenie pacjenta. To siła wynikająca z wsparcia najbliższych pozwala na pokonanie największych trudności, dlatego opiekun nie powinien zamykać się na to wsparcie i rezygnować z proszenia o pomoc.

– Rodzina, którą przedstawiłam w mojej grafice, na łupinie przemierza ocean życia i nawet w gorszych sytuacjach, gdy łupina jest znoszona przez wzburzone fale, jej siłą jest to, że jej członkowie są razem. Wschodzące w oddali słońce to nic innego, jak oznaka nadziei oraz tego, że nawet w najtrudniejszych momentach naszego życia, po trudach przychodzi ukojenie. Umieszczone w łupinie drzewo jest symbolem życia i siły w walce z chorobą – podsumowuje autorka pracy, Mona Tusz. – Rodzinę otaczają słowa. Są to fragmenty prawdziwych wypowiedzi opiekunów i ich bliskich, jakie wymieniali między sobą bohaterowie spotu #Powiedzjak.

Grafik „Opieka” Mony Tusz została zaprojektowana w ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. Jednym z elementów kampanii jest cykl filmików „#PowiedzJak.... rozmawiać o wsparciu w chorobie”, w którym Adrianna Sobol, psychoonkolożka z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Ewa Michalska, redaktorka naczelna Radio Klinika dyskutują o tym, czemu służy rozmowa, co się dzieje, kiedy komunikacja zawodzi i jak rozmawiać z najbliższymi o chorobie w rodzinie.

Włączenie do opieki nad chorym innych osób z otoczenia opiekuna pozwala zwiększyć szanse na dotarcie do potrzebnych informacji i skorzystanie z dostępnych metod wsparcia, takich jak np. żywienie medyczne.

Tymczasem, jak wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Nutricia1 , co piąty opiekun nigdy nie słyszał o żywieniu medycznym. Wiedza na temat takich efektywnych rozwiązań, mogących wesprzeć w walce z chorobą przede wszystkim pacjenta, ale i samego opiekuna, na którym najczęściej spoczywa odpowiedzialność za przygotowanie i podawanie posiłków, jest więc cały czas zbyt mała.

Filmy będą dostępne na profilu FB Fundacji Nutricia 25, 26 i 27 listopada.

- Praca „Opieka” Mony Tusz to graficzne, metaforyczne podsumowanie tegorocznej odsłony kampanii. Dzięki współpracy z artystką street artową przesłanie kampanii może dotrzeć do jeszcze większej liczby osób, również tych, które do tej pory  nie miały świadomości, jak istotne jest wspieranie opiekunów chorych lub miały inne wyobrażenie codziennych potrzeb opiekunów – powiedziała Anna Cywińska, Prezes Fundacji Nutricia.

Mona Tusz to artystka i aktywistka, która od 2007 roku realizuje projekty w przestrzeni miejskiej, najczęściej na terenie Górnego Śląska. Głównym obszarem jej działania jest malarstwo uliczne, poza tym zajmuje się także fotoreportażem społecznym, grafiką, rzeźbą, scenografią oraz mozaiką. W swoich pracach tworzy ezoteryczny świat ducha i emocji, wypełniony biologicznymi fakturami, kosmicznymi strukturami i tajemniczymi stworkami.

Kampania edukacyjna „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” ma na celu budowanie świadomości na temat żywienia medycznego jako integralnego elementu opieki zdrowotnej oraz wsparcie pacjentów i ich opiekunów w procesie leczenia. Od pierwszej edycji zrealizowanej w 2016 działania obejmowały edukację na temat wsparcia żywieniowego w chorobie nowotworowej. W kolejnych latach kampania została poszerzona o aktywności dedykowane pacjentom borykającym się z chorobami neurologicznymi oraz ich Opiekunom, a także dotyczące żywienia dojelitowego przez specjalny dostęp do przewodu pokarmowego (bezpośrednio do żołądka lub jelita) z uwzględnieniem różnych jednostek chorobowych, w których jest ono stosowane.

Inicjatywa została powołana w 2016 roku przez firmę Nutricia. Od V edycji realizowana jest przez Fundację Nutricia.

Źródło: Fundacja Nutricia

Dodatkowe informacje:

1. Badanie „Opiekunowie osób chorych neurologicznie, onkologicznie oraz osób starszych 2020” zrealizowane na zlecenie Fundacji Nutricia w dniach 19.03-27.05.2020 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI). Próba reprezentatywna ze względu na wiek, płeć, wielkość miejscowości, n=500. Próba badawcza została dobrana, aby reprezentować 3 grupy respondentów: opiekunów lub osoby bliskie osób chorych onkologicznie N=139, opiekunów lub osoby bliskie osób chorych neurologicznie N=152, opiekunów lub osoby bliskie osób starszych N=209.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trwa ogólnopolska Wielka Recykloteria Pro Nature firmy Henkel
Firma Henkel rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię promocyjną produktów z linii Pro Nature, których opakowania pochodzą nawet w 100% z recyklingu. Od 1 października do 31 listopada będzie można wziąć udział w ogólnopolskiej Wielkiej Recykloterii z atrakcyjnymi nagrodami.
OKI Europe oferuje pakiet Business Agility Pack, który pomaga firmom dostosować się do zmiennych warunków rynkowych
Pakiet Business Agility Pack o wartości 2200 PLN*, stanowiący część kampanii „Adapt Today” firmy OKI Europe, pomoże firmom w szybkim produkowaniu, drukowaniu i umieszczeniu komunikacji wizualnej na żądanie
Rynek karmiony pandemią, rekordowe wydatki na Big Data
Mimo trwającej pandemii, w tym roku firmy na całym świecie przeznaczą rekordową kwotę ponad 41 mld USD na cyfrowe informacje, wynika z analizy Cloud Technologies. Warszawska spółka Big Data opublikowała trzecią edycję raportu Global Data Market Size 2017-2021, który jako jedyny na rynku analizuje wielkość globalnej sprzedaży danych.
Douglas otwiera nowy koncept perfumerii w Sopocie
Nowa perfumeria Douglas znajduje się w najbardziej prestiżowej części miasta przy ulicy Bohaterów Monte Cassino w Sopocie. Nowy design i wyjątkowy asortyment podkreśla butikowy charakter filii, która w ten sposób znakomicie wpisuje się w charakter otoczenia.  Na fanów luksusowych kosmetyków, w innowacyjnie urządzonej, eleganckiej przestrzeni o...
Komunikacja sklepów internetowych
Ponad ¾ sklepów internetowych promuje swoją ofertę w mediach społecznościowych. Tymczasem, dla kupujących kanałami poznawania zakupowych ofert są kolejno: e-mail, SMS, wyszukiwarka Google, porównywarki cenowe, a dopiero potem media społecznościowe - z wynikiem 38 proc. Nowy raport “Komunikacja sklepów internetowych” od SMSAPI i Shoper przygląda...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764